Gå til innhold

Farge på skrift


Merneith

Anbefalte innlegg

Hvor er modererings-alternativet hvor man kan klage på rød skrift??

Eller rosa, for den saks skyld.

Til dere som bruker diverse farger på skriften, hva er rasjonalet bak det egentlig?

Ps, her er tråden som inspirerte dette innlegget.

Endret av Merneith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med farger, men om du gjør så kan du jo bruke rapporteringsknappen? Jeg syns det er koselig å kjenne igjen andre på skriftfargen, men det er slik jeg ser det.

Stor skrift og/eller konsekvent bruk av store bokstaver oppfatter jeg som roping, og det kan være slitsom å lese.

Hva med bruken av ord som ikke eksisterer? Skal vi rapportere dem også? "Rasjonalet bak". Hva betyr egentlig det? ;) Ordet finnes ikke i ordboka verken i den ene eller den andre fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peppa

Så lenge jeg får til å lese det som står, så kan d være hvilken som helst farge for meg!

Men som Linus sier, stor skrift kan være slitsomt å lese, viss det er et langt innlegg, som f..eks i det innlegget som Merneith linket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Det er ikke noe galt med farger i seg selv, men innlegg med bruker lyse farger som er vanskelig å se hopper jeg over. Det samme med de som bruker en font som er vanskelig å lese. Det er en bruker som skriver meg en font som er vanskelig å lese. Flere har påpekt det, likevel holder brukeren fast ved skriften sin. Hennes innlegg hopper jeg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Den limegrønne der må du begynne å bruke! :--D

Da kan man nesten like greit skrive med bare miniskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne
Da kan man nesten like greit skrive med bare miniskrift.

Slå på stortromma!!

Endret av DyneTryne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bruken av ord som ikke eksisterer? Skal vi rapportere dem også? "Rasjonalet bak". Hva betyr egentlig det?  ;)  Ordet finnes ikke i ordboka verken i den ene eller den andre fargen.

Rasjonal. Trodde det var et allment ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Hvor er modererings-alternativet hvor man kan klage på rød skrift??

Eller rosa, for den saks skyld.

Til dere som bruker diverse farger på skriften, hva er rasjonalet bak det egentlig?

Ps, her er tråden som inspirerte dette innlegget.

Jøss, ja det var da et voldsomt skrekksempel. Spesielt med babyfjes som smiler veldig i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som bruker diverse farger på skriften, hva er rasjonalet bak det egentlig?

Finner fremdeles ikke det ordet du har brukt - sikker på at du har bøyd rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Farger i innlegg gjør meg ingenting. Bortsett fra farger som gjør innleggene uleselige, selvfølgelig. Gult, for eksempel. Men den fargen brukes jo ikke ofte...

Stor skrift oppfatter jeg som roping, og det har jeg ikke sans for.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er vanskelig å lese en tekst pga fargen så kan man markere hele teksten, dvs dra musa over mens man holder knappen inne. (Kan brukes på andre websider også.) Da får man kontraster og det blir greit å lese :) Verre er det med sånn superliten skrift, da må man jo bruke copy/ paste eller noe og forstørre skriften i notepad. Derfor hopper jeg over liten skrift, det er for mye pes! :sur:

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne
Finner fremdeles ikke det ordet du har brukt - sikker på at du har bøyd rett?

Hva i ALLE dager har det med saken å gjøre? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva i ALLE dager har det med saken å gjøre?  :overrasket:

Det samme lurte jeg på, og fikk min første test av å bruke modereringsdingsebomsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: ikke verd å kommentere!

Endret av Linus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Det er jo tatt helt ut av saken. Da bør jeg jo egentlig kastes ut herfra øyeblikkelig da DyneTryne ikke er et norsk ord som står i ordboken.

Forskjellen er at feilskrevede ord skjønner man hva betyr med en gang, mens skrift som er nærmest usynlig må man jo merke og forstørre osv. Jeg ser iallfall denne forskjellen, men jauuudå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden!

Er det ikke lov å være uenig og å trekke inn parallelle eksempler når man skriver innlegg her lenger?

Noen irriterer seg over farge, andre over feilstavinger og malplasserte uttrykk.

Beklager om jeg tråkket på dine søte små dynetær - skal nok la være å uttale meg mer i denne tråden. OK?

Edit: trykkleif.

Endret av Linus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...