Gå til innhold

Sjekking på dagligsdagse steder

Gjest MITO!

Anbefalte innlegg

Jeg innleder ganske ofte en småprat med fremmede folk og kan ikke huske å ha fått annet enn positive reaksjoner. Mulig jeg har hatt flaks og ikke møtte på de mest lettskremte KG'erne, men tror vel egentlig at det har mer å gjøre med hvordan man oppfører seg. Også hører det med at formålet med praten ikke primært er sjekking for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror at alt kommer litt ann på "sjekkern"

Kunne lett bli sjarmert og kansje også overtalt til en kopp kaffe el hvis den som sjekket meg opp klarte å fange min interesse.

Men en som virrer mellom frysedisken og fruktavd, litt ala ICA reklamen (tror jeg) og prøver desperat på alt som kan krype eller gå er nok ikke like interresant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MITO!
Tror at alt kommer litt ann på "sjekkern"

Kunne lett bli sjarmert og kansje også overtalt til en kopp kaffe el hvis den som sjekket meg opp klarte å fange min interesse.

Men en som virrer mellom frysedisken og fruktavd, litt ala ICA reklamen (tror jeg) og prøver desperat på alt som kan krype eller gå er nok ikke like interresant.

Det gjelder jo overalt. Dette er ikke et argument. Du liker ikke å bli sjekket av tapere noen steder, heller ikke på utesteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er helt ok, jeg har blitt forsøkt sjekket opp to ganger, men hadde type så jeg "avslo" relativt raskt, men syntes det var veldig hyggelig. Den ene gangen var jeg på vei til å pante flasker og bar på en hel drøss med poser og kava meg opp i veien. En mann som var på vei opp samme bakke lurte på om han kunne ta noen av posene for meg(vel vitende om at de innehold tomme flasker og ikke noe kjekkt han kunne stjele), jeg takket nei, for jeg ble litt forvirret men vi endte opp med å snakke resten av veien og gå hver til vårt på toppen av bakken. En annen gang var på polet hvor jeg stod ved hvitvinhylla og en man lurte på om jeg kunne anbefale en vin, jeg anbefalte og det ble ikke mer snakk enn det, men syntes også det var hyggelig og kunne lett ledet til en samtale om jeg var interessert.

Faller det naturlig er denne type sjekking koselig syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er helt ok,  jeg har blitt forsøkt sjekket opp to ganger, men hadde type så jeg "avslo" relativt raskt, men syntes det var veldig hyggelig. Den ene gangen var jeg på vei til å pante flasker og bar på en hel drøss med poser og kava meg opp i veien. En mann som var på vei opp samme bakke lurte på om han kunne ta noen av posene for meg(vel vitende om at de innehold tomme flasker og ikke noe kjekkt han kunne stjele), jeg takket nei, for jeg ble litt forvirret men vi endte opp med å snakke resten av veien og gå hver til vårt på toppen av bakken. En annen gang var på polet hvor jeg stod ved hvitvinhylla og en man lurte på om jeg kunne anbefale en vin, jeg anbefalte og det ble ikke mer snakk enn det, men syntes også det var hyggelig og kunne lett ledet til en samtale om jeg var interessert.

Men Gyngestol - er dette sjekking? Jeg gjør sånt støtt, uten at jeg har noen som helst planer om å ende opp til køys med damen.

Hvis du har rett, risikerer jeg jo å sjekke opp noen av ren vanvare. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Gyngestol - er dette sjekking? Jeg gjør sånt støtt, uten at jeg har noen som helst planer om å ende opp til køys med damen.

Hvis du har rett, risikerer jeg jo å sjekke opp noen av ren vanvare.  :forvirret:

Hehe, det var det jeg også tenkte. Som sagt så er jeg veldig for flørting i hverdagen, og jeg småprater ofte med tilfeldige folk (tror mine mange år i serviceyrket har gjort det naturlig for meg å pjatte og smile til fremmede). Dette gjør jeg ikke med hensikt å sjekke opp, kun for å slå i hjel litt tid eller gjøre dagen min og hans (ellers hennes) et ørlite hakk bedre.

Det er ordentlig, direkte sjekking jeg synes er plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt for "smalltalk" i hverdagen,til ukjente i butikken osv., men ofte blir det forvekslet med sjekking.

Som kvinne har jeg opplevd å bli grundig misforstått ala "hun pratet til meg, altså sjekket hun meg opp"!- (jada, mor lille er en sten også....)

De fleste dagene er man ikke på sjekkern, men prøver bare å være et hyggelig medmenneske der og da.

Så man må selvfølgelig ha de sosiale antennene med, og vurdere sitt "publikum".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan tilnærmer man seg jenta som jobber på treningssenteret? Sånn rent hypotetisk, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv indirekte åpnere.. type der du spør om råd om et eller anna.. Som ikke hinter om at du aller helst vil ta hu med hjem og gnukke laken:)

Trenger ikke være store greiene.. den skal bare åpne en samtale, så kan du ta det derfra..

pass deg for folk som jobber i butikker etc, de er trossalt betalt for å være hyggelige mot deg og treffer helt sikkert 100 lovable losers hver dag som kommer med mer eller mindre uheldige bidrag på sjekkefronten :) Vanskelig å vite hvor du har disse.

Ett tips er å være original og spontan og gjør det du gjør med selvtillit, det plukker jenter som regel opp og er noe de setter pris på. Skill deg ut fra mengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan tilnærmer man seg jenta som jobber på treningssenteret? Sånn rent hypotetisk, altså..

Trenger ikke være så veldig orginalt og spontant, spør du meg, det gjelder bare om å bli kjent på en skikkelig måte, snakke om en felles interesse,kanskje tilby hjelp til noe osv....da burde resten gå av seg selv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være så veldig orginalt og spontant, spør du meg, det gjelder bare om å bli kjent på en skikkelig måte, snakke om en felles interesse,kanskje tilby hjelp til noe osv....da burde resten gå av seg selv. :ler:

"Pleier du å komme hit ofte?"

"Hvordan skal jeg få en six pack ut av dette, da?" (ta tak i vommen, eller slenge den på disken. Vommen altså, ikke noe annet)

"Oi, de vektene så tunge ut. Skal jeg løfte dem for deg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oi, de vektene så tunge ut. Skal jeg løfte dem for deg?"

¨

:ler: Ville vært litt forsiktig med denne. :ler:

(en mannlig bekjent av meg påstår at han får seg en ørefik når han tilbyr damene hjelp med kofferten etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det er helt ok,  jeg har blitt forsøkt sjekket opp to ganger, men hadde type så jeg "avslo" relativt raskt, men syntes det var veldig hyggelig. Den ene gangen var jeg på vei til å pante flasker og bar på en hel drøss med poser og kava meg opp i veien. En mann som var på vei opp samme bakke lurte på om han kunne ta noen av posene for meg(vel vitende om at de innehold tomme flasker og ikke noe kjekkt han kunne stjele), jeg takket nei, for jeg ble litt forvirret men vi endte opp med å snakke resten av veien og gå hver til vårt på toppen av bakken. En annen gang var på polet hvor jeg stod ved hvitvinhylla og en man lurte på om jeg kunne anbefale en vin, jeg anbefalte og det ble ikke mer snakk enn det, men syntes også det var hyggelig og kunne lett ledet til en samtale om jeg var interessert.

Jeg har tilbudt meg å hjelpe til med å bære for damer med veldig mange tunge påser men det betyr ikke at jeg har vært på sjekkern. Det er forskjel på å være litt gentlemann og å være på sjekkern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hvis du har rett, risikerer jeg jo å sjekke opp noen av ren vanvare.  :forvirret:

:ler: Jeg også!!!

Jeg prater med folk. På trikken, i heisen, på butikken, i kø på kaffebar, på kafe osv. Det være seg kvinner, menn og barn. Har fått gode venner på den måten. Blant annet ei film-venninne som jeg prata med på videobutikken ei gang.

Nå skal det sies at i Norge er ikke dette så vanlig. Og jeg syns det er trist. De som prater med ukjente, med unntak av Fønix og meg, selvsagt, er ofte veldig rare, desperate eller utenlandske ;) Til den siste gruppa, så er nok det kulturelt, og de syns at vi nordmenn er kalde og avvisende... (iallefall de jeg har prata med om saken)

Å bli sjekket opp, det vet jeg ikke om jeg har blitt. Jeg skylder antenner på det området, men syns det er koselig når folk prater så lenge de kan ta et nei for et nei hvis jeg heller vil lese avisa mi eller være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som prater med ukjente, med unntak av Fønix og meg, selvsagt, er ofte veldig rare, desperate eller utenlandske  ;)

Nettopp! Du og jeg er klarert. Det er alle snålingene folk må se opp for. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En jeg kjenner møtte den store kjærligheten hos han som jobbet i kiosken rett ved der hun bodde ;) Hun handlet ritkignok mye i kiosken, begynte å prate med han, og ble litt kjent først.. I dag er de gift, har barn +++.

Jeg synes dette er en litt skummel sjekkearena, men det er jo opptil enhver å finne en egnet sted. VI har jo våre ulike behov, og våre ulike omkretser. Jeg har f.eks. liten tro på at jeg finner den store kjærligheten på byen. Det er det mange som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Du og jeg er klarert. Det er alle snålingene folk må se opp for. ;)

Hæ, så bare fordi jeg er rar og sær, går sjuskete kledd og er en taper, så skal jeg la være å snakke med folk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, så bare fordi jeg er rar og sær, går sjuskete kledd og er en taper, så skal jeg la være å snakke med folk??

Neida, snakk i vei! Det er slett ikke alle der ute som er så lettskremte. Finnes faktisk folk som setter pris på en vennlig prat. Og skulle noen knekke sammen, kan du bare si at du kjenner Glammy eller meg, så finner de nok tilbake til hvilepulsen ganske raskt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...