Gå til innhold

Sjekking på dagligsdagse steder

Gjest MITO!

Anbefalte innlegg

Jeg var på en kafe i går formiddag, det var relativt stille der. Så en mann som så helt fantastisk, hyggelig ut. Ikke en av dem som lyser kjekk med stor K, men en som så ut som han kunne være snill. Venninnen min mente jeg burde gå bort, men jeg er pingle. Hva kan man si som åpningsreplikk på et hverdagslig sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest 1
Sanneheten er jo (dessverre?) at det store flertallet av menn er ganske dårlige med kvinner. De vet egentlig ikke hva de liker, hva de misliker, hva de tenner på, osv.

Jøss, leser dere ikke kvinneblader som Det Nye, Eva, Elle, Henne, Mag, In Side, Femina, Tique, Vogue, She, KK, Costume og Kamille? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Sist jeg ble sjekket opp på et utested, endte det med et fjorten år langt forhold.

Klok av skade, gjør jeg ikke DET igjen. :ler:

De fleste arenaer er fine for litt flørting. Jeg synes det er hyggelig om noen tar kontakt med meg på Ikea, Sats, ja uansett hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Jeg var på en kafe i går formiddag, det var relativt stille der. Så en mann som så helt fantastisk, hyggelig ut. Ikke en av dem som lyser kjekk med stor K, men en som så ut som han kunne være snill. Venninnen min mente jeg burde gå bort, men jeg er pingle. Hva kan man si som åpningsreplikk på et hverdagslig sted?

"Hei! Tipper du synes jeg er søt. Skal jeg hente litt sukker til kaffen din, sånn at du også blir søt?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er inne på noe her... ;)  Hadde jeg snublet inn i Drømmemannen i matbutikken, så kunne han bare sett meg dypt inn i øynene og sagt: "Fine sko, skal vi pule?" og jeg hadde blitt skjelven i knærne.

:ler: Tror nok det er noe i det, det handler vel så mye om hvem du er son hvordan du gjør det.

Synes ikke det er noe galt i å prøve, men prøv å skjønn når du er uønsket ;) Opplevde en gang jeg satt ute og leste at en fyr kom bort og lurte på om jeg var interessert i å prate litt. Jeg ga uttrykk for at det var jeg ikke (tror ordet "nei" ble brukt...) hvorpå han svarer at "da sitter jeg bare her og ser på at du leser". Etter to minutter med stirring prøver han å innlede en samtale, og skjønner overhodet ikke hvorfor jeg er irritert... Så for min del må man gjerne prøve, men husk å ta med de sosiale antennene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble sjekka opp av en som lånte avisen min på en kafe en gang. Vi ble kjærester i noen måneder, vi - så det funka i hvertfall, selv om det ikke ble et langvarig forhold.

Synes det er hyggelig med oppmerksomhet, jeg, så lenge fyren skjønner når det er på tide å gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - eg hadde nok blitt smånervøs av å bli sjekka opp på høglys dag. Er litt for avhengig av dempa nattleg belysning, og svakt øl-slør som gjør kontakt med folk ein ikkje kjenner litt meir avslappa.

Kvelden = dei singles dagtid. :)

Så vil eg helst ha ein mann med like interesser som meg, og det kan ein ikkje sjå utanpå, før ein har prata litt. Og eg HATAR smalltalk. (Eit unntak er om fyren har t-skjorte med eit band eg liker, eller noko sånt, då er eg litt meir mottakeleg for tilnærmingar, og føler ikkje at fyren er totalt framand.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke skjønt om jeg ble sjekka opp med mindre du hadde en stor plakat der sto sjekking. Men flørting hadde jeg sikkert funnet litt smigrende (sucker for flørting). Nr mitt hadde du ikke fått FØRSTE gangen, så jeg vil tro stikkordet er at det må være med noen du vil dumpe på flere ganger - handler i samme butikk , går samme tur runda, samme buss osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjekket opp her for ett par dager siden mens jeg måkte sne. Dvs en kar kom bort å spurte om å få låne spaden min, også ble vi pratende i 5 min max. Sa aldri hva jeg het eller noe, og 10 min senere fikk jeg teksmtmelding av han, så da har han sjekket opp bilen min (altså reg nr på den), gått inn på hjemmesiden til jobben og så funnet meg. Synes bare det var creepy....

Men ble sjekket opp av en kar i heisen i de bygge jeg jobbet i. Ble ikke det store ut av det, men var en koselig liten fling da!

SÅ ja, jeg tror man kan sjekke på høylys dag, men tror ikke man skal være så pågående som man kan ute på byen. Da backer i allefall jeg unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei uke siden så trudde jeg de fleste mannfolka ga bæng i taktikk og bare sa det de

Det er litt for lite slikt i Norge. Vi er jo så sabla stiffe og kalde og skal helst kun snakke om været om vi (gud forby!) skal snakke med fremmede.

En annen effekt er at hvis man nå tar kontakt med fremmede, så tenker folk fort at man må være motivert av kåtskap eller rett og slett være gal eller litt rar.

Forøvrig har jeg ingen som helst tro på at kvinnen med rød skrift er søt.

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frysepulver
Problemet er jo at man ofte blir betraktet som sinnsyk om man snakker til fremmede i Norge.

:Nikke: Hadde noen begynt å snakke til meg på bussen hadde jeg gått av på neste stasjon, gitt :ler:

Er vel ganske typisk nordmann jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MITO!

Det ser ikke ut til at alle har så lett for det her :)

Altså, å bli sjekket opp av kjipe menn er vel uønsket uavhengig om det skjer på et utested eller på Rema 1000.

Jeg prøvde meg såvidt i helgen ved å innlede samtaler på steder det vanligvis ikke gjøres (i hvert fall i Norge). Det ble egentlig ganske godt mottatt, men da var jeg riktignok som vanlig sjarmerende og morsom. En mer hjelpeløs mann kunne blitt skutt ned på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt mistenksom. Ble sjekket opp på busstoppet. Sto og venta på bussen og han lurte på om; "jeg ville bli bedre kjent med han?". Tonefallet og måten han gjorde at jeg synes det var litt "ekkelt". Tror det kommer helt ann på hvordan det gjøres på. Hvis man slår av en prat og gjør det litt "naturlig", ville jeg kanskje sett annerledes på det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lyn + sne.

Du -må- være keeg.

Da jeg ikke vet hva keeg betyr har jeg desverre ingen forutsetning for å avkrefte eller bekrefte Deres mistanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ikke vet hva keeg betyr har jeg desverre ingen forutsetning for å avkrefte eller bekrefte Deres mistanker.

Keeg er det motsatte av geek. Du er ql, lizzom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke opp og sjekke opp. Jeg ville vel syntes det ville være vel rett på sak å prøve å sjekke opp en dame på butikken i hui og hast, men om det virker naturlig å ta kontakt med en dame så er det ikke så viktig med hvor det skjer.

Jeg har blitt kjent med en dame da jeg var i en bokhandel. Jeg merket at hun kikket på meg så jeg sa hei. Tror ikke jeg hadde tatt kontakt uten at hun kikket på meg.

Det er vel mer naturlig å ta kontakt med noen om man er et sted hvor man ser hverandre gjevnlig og etterhvert kjenner hverandre igjen. Så blir det kansje et hei etter hvert. Senere så kansje man tar en prat med henne og så finner man tonen. Da er det mye mer naturlig å be noen ut eller flørte litt.

Jeg tror vel at nøkkelordet er at det må være naturlig og en situasjon som begge er komfortabel med.

Endret av Spiralis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keeg er det motsatte av geek. Du er ql, lizzom.

Så det er positivt da lizzom?? Eller ???

Kan jeg gå å skryte av det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...