Gjest MITO! Skrevet 1. mars 2007 #1 Del Skrevet 1. mars 2007 Hvordan ville dere reagert å bli forsøkt sjekket opp (på en diskrè eller mindre diskrè måte) på hverdagslige steder som på butikken eller på trikken? Noen har sikkert opplevd det. Bare plagsomt? Jeg undres om jeg ikke skal gi det en sjanse. Jeg tror imidlertid det må skje på en svært diskrè måte, en tilsynelatende uskyldig forespørsel som "tilfeldigvis" utvikler seg til for eksempel utveksling av telefonnummer. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miow Skrevet 1. mars 2007 #2 Del Skrevet 1. mars 2007 Blitt forsøkt sjekket opp på busstoppet. Klarte ikke ta det helt alvorlig, og det ble egentlig bare latterlig fra hans side "er du her ofte eller?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 1. mars 2007 #3 Del Skrevet 1. mars 2007 Blitt forsøkt sjekket opp på busstoppet. Klarte ikke ta det helt alvorlig, og det ble egentlig bare latterlig fra hans side "er du her ofte eller?" ← Selvsagt om det gjøres feil, men er man litt slu, får man det til å virke som man innleder en vanlig samtale. Problemet er jo at man ofte blir betraktet som sinnsyk om man snakker til fremmede i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miow Skrevet 1. mars 2007 #4 Del Skrevet 1. mars 2007 Selvsagt om det gjøres feil, men er man litt slu, får man det til å virke som man innleder en vanlig samtale. Problemet er jo at man ofte blir betraktet som sinnsyk om man snakker til fremmede i Norge. ← Jepp, men da tror jo vedkommende du bare innleder en vanlig tørrprat-samtale, og da er du vel like langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 1. mars 2007 #5 Del Skrevet 1. mars 2007 Jepp, men da tror jo vedkommende du bare innleder en vanlig tørrprat-samtale, og da er du vel like langt? ← Ikke nødvendigvis, hvis jeg spør om noe uvanlig, og samtidig ikke virke avskrekkende rent fysisk. En gang på et utested sa jeg til en jente at jeg var interessert i en annen jente på samme utested. Jeg sa at siden jenter er såpass gode til å vurdere oppførsel og personlighet til hverandre, så ville jeg gjerne ha hennes råd for hvilken taktikk jeg burde bruke for å sjekke opp den andre jenta. Selvfølgelig var jeg interessert i hun jeg spurte om råd, og ikke hun andre, og det endte med at hun ble med meg hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maksprell Skrevet 1. mars 2007 #6 Del Skrevet 1. mars 2007 En gang på et utested sa jeg til en jente at jeg var interessert i en annen jente på samme utested. Jeg sa at siden jenter er såpass gode til å vurdere oppførsel og personlighet til hverandre, så ville jeg gjerne ha hennes råd for hvilken taktikk jeg burde bruke for å sjekke opp den andre jenta. Selvfølgelig var jeg interessert i hun jeg spurte om råd, og ikke hun andre, og det endte med at hun ble med meg hjem ← For ei uke siden så trudde jeg de fleste mannfolka ga bæng i taktikk og bare sa det de mente og tenkte.. Du er nok et bevis på at mange av dere er f**n meg så slue! Det var en liten digresjon. Så over til hovedspørsmålet ditt. Jeg har aldri blitt sjekka opp på hverken trikk,buss,taxi,holdeplass,båt eller fly (ikke som jeg har fått med meg iallefall) Hvordan jeg hadde reagert om noen ganske så tydlig gjorde det (og jeg ser at han ikke har hverken tvangstrøye eller skarpe gjenstander med seg) så ville jeg nok synes det var ganske hyggelig. Det er litt for lite slikt i Norge. Vi er jo så sabla stiffe og kalde og skal helst kun snakke om været om vi (gud forby!) skal snakke med fremmede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 1. mars 2007 #7 Del Skrevet 1. mars 2007 Nei. Siden du mener du skal være uforutsigbar fremover i sjekkingen din ville du sikkert avslørt deg på en eller annen måte. Det hadde blitt for klønete tipper jeg. Dra heller på treningssenteret og brief litt med hvor mye du tar på stanga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 1. mars 2007 #8 Del Skrevet 1. mars 2007 Så sofistikerte metoder er ikke spesielt vanlig MEN, man kommer mye lengre om man er litt taktiske. Sanneheten er jo (dessverre?) at det store flertallet av menn er ganske dårlige med kvinner. De vet egentlig ikke hva de liker, hva de misliker, hva de tenner på, osv. Ellers, godt å høre at du ikke ville mislikt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 1. mars 2007 #9 Del Skrevet 1. mars 2007 Nei. Siden du mener du skal være uforutsigbar fremover i sjekkingen din ville du sikkert avslørt deg på en eller annen måte. Det hadde blitt for klønete tipper jeg. Dra heller på treningssenteret og brief litt med hvor mye du tar på stanga. ← Det blir sikkert klønete de første gangene. Det får vi bare leve med, øvelse gjør mester, eller hva? Å bli avvist av jenter gjør meg absolutt ingenting lenger, jeg tar det rett og slett ikke personlig som de fleste gjør (og som jeg også gjorde engang). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 1. mars 2007 #10 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Ble forsøkt sjekka opp på en flytur en gang, og det var ganske plagsomt. Men hadde han vært min type, kune det kanskje blitt suksess. Ellers så er man gjerne ikke innstilt på slike aktiviteter når man står sliten og stressa i matbutikken etter en lang dag. Det er jo bare å prøv seg, men som du sier så blir man ofte oppfattet som gal hvis man snakker til fremmede i Norge, uten at det er alkohol med i bildet vel og merke. Kom forresten på at jeg ble forsøkt sjekka opp i utlandet i fjor. Stod på busstoppet da han bare kom bort og pratet og ville ha med meg på kafé. Nå var det uansett uaktuelt, siden jeg har kjæreste, men reagerte impulsivt med å bli redd for fyren. Så meg rundt for å forsikre meg om at det var andre der som kunne beskytte meg fra denne potensielle overfallsmannen. Paranoid, ja, men det er fort reaksjonen man kan få. Endret 1. mars 2007 av Frk Åberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 1. mars 2007 #11 Del Skrevet 1. mars 2007 Det blir sikkert klønete de første gangene. Det får vi bare leve med, øvelse gjør mester, eller hva? Å bli avvist av jenter gjør meg absolutt ingenting lenger, jeg tar det rett og slett ikke personlig som de fleste gjør (og som jeg også gjorde engang). ← Sant det kjære. Personlig kan man heller ikke ta det. Fint at innstillingen er på plass. Da er du et godt steg på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønn Skrevet 1. mars 2007 #12 Del Skrevet 1. mars 2007 Hvis det blir gjort på en ikke altfor obvious måte, så kan det være ganske så kult. Litt sånn ikke-ta-seg-selv-for-høytidelig-opplegg. Ser for meg at en sånn setting ville vært mye mer naturlig enn på byen f.eks. (Nå er ikke jeg fan av by-sjekking da.) En kan komme langt ved bare å være hyggelig og smile og si noe morsomt. I hvert fall i min verden. Folk ser jo litt rart på mennesker som prater til fremmede på butikken og sånn, og det er veldig synd, for det kan være veldig koselig noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 1. mars 2007 #13 Del Skrevet 1. mars 2007 Hvis du har planer om å sjekke i butikken så har du noe å lære deg. hadde aldri funka, men en fjortiss som deg hadde aldri hatt draget på meg uansett da, så min ytring tells egentlig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 1. mars 2007 #14 Del Skrevet 1. mars 2007 Hvis du har planer om å sjekke i butikken så har du noe å lære deg. hadde aldri funka, men en fjortiss som deg hadde aldri hatt draget på meg uansett da, så min ytring tells egentlig ikke. ← Haha Noe sier meg at du ikke blir sjekket opp ofte, verken på butikken eller andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 1. mars 2007 #15 Del Skrevet 1. mars 2007 Haha Noe sier meg at du ikke blir sjekket opp ofte, verken på butikken eller andre steder. ← Å ja. Mr. jeg-skal-få-meg-tre-damer-i-brasil. (hæ? bare tre ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skanky Skrevet 1. mars 2007 #16 Del Skrevet 1. mars 2007 Tror diskret er stikkordet her! Jeg synes generelt det er plagsomt å bli sjekket opp _på en veldig direkte måte_ uansett hvor jeg er. Småflørting er imidlertid noe jeg bedriver når som helst og hvor som helst. Men det er en lang vei mellom øyenkontakt/småprat til å utveksle tlfnr, og jeg vil jo ikke ha nr til alle jeg smiler til heller! Så rådet mitt er noe sånt som at du må pjatte litt, sjekket temperaturen, ikke være for direkte. I det store Utlandet er mannfolka mer frempå, men i Norge har jeg ikke blitt sjekket opp så mange steder uten alkohol. Ble stoppet på gata en gang av et semi-kjent ansikt og ble bedt om nr og en kaffedate. Det slo meg som direkte usjarmerende og en smule patetisk. MEN folk er jo forskjellige, flere mener jo at det er synd at vi er så "kalde", og at alle burde sjekke opp hverandre hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 1. mars 2007 #17 Del Skrevet 1. mars 2007 Å ja. Mr. jeg-skal-få-meg-tre-damer-i-brasil. (hæ? bare tre ) ← Så søt du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skanky Skrevet 1. mars 2007 #18 Del Skrevet 1. mars 2007 Ble forsøkt sjekka opp på en flytur en gang, og det var ganske plagsomt. Men hadde han vært min type, kune det kanskje blitt suksess. ← Tror du er inne på noe her... Hadde jeg snublet inn i Drømmemannen i matbutikken, så kunne han bare sett meg dypt inn i øynene og sagt: "Fine sko, skal vi pule?" og jeg hadde blitt skjelven i knærne. Ser jeg derimot en person som ser ut som en taper/tosk/ikke min type i det hele tatt, så kommer han ikke så langt med noe som helst og det blir bare plagsomt og irriterende hvis han prøver seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 1. mars 2007 #19 Del Skrevet 1. mars 2007 I det store Utlandet er mannfolka mer frempå, men i Norge har jeg ikke blitt sjekket opp så mange steder uten alkohol. Ble stoppet på gata en gang av et semi-kjent ansikt og ble bedt om nr og en kaffedate. Det slo meg som direkte usjarmerende og en smule patetisk. ← Det er forståelig. Man må bygge opp en viss gjensidig attraksjon og komfort før man spør om date Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 1. mars 2007 #20 Del Skrevet 1. mars 2007 Det kommer veldig an på fyren. Er han kjekk og sjarmerende kan han stort sett slippe unna med hva som helst av merkelige steder og dårlige replikker. Men er han en tulling blir det bare pinlig uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå