Gå til innhold

Yasmin p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har gått på Yasmin en stund no, og er veldig fornøyd..

Har ikke fått mye kviser i det hele tatt heller!!!!!

Jeg vil også anbefale Yasmin!!

Endret av Ceccy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er svært fornøyd med Yasmin :)

Skrevet

Jeg har gått på det i ca 6 mnd og må slutte, jeg har nemlig OFTE soppinfeksjoner. Helt sinnsykt plagsomt! Har jo hatt det før, men IKKE så hyppig som etter jeg begynte med Yasmin. Ellers har jeg ikke merka noe spesielt, hverken negativt eller positivt. ikke lagt på meg, ikke fått større pupper, ikke fått mindre kviser.

Skrevet

Jeg brukte Yasmin i 8 måneder, og det var rett og slett et helvete.

Jeg fikk enorme humørsvingninger, la på meg 6 kilo og hadde null sexlyst.

Skrevet
kan man få soppinfeksjoner av p-pillene?

og jeg ser det er flere som synes yasmin er bra... kanskje jeg bør vurdere det... er det stor forskjell på yasmin og loette? (gikk egentlig på trionetta, men det slutta jo.. og jeg er egentlig ikke så fornøyd med loette)

ja, det kan man faktisk. I den lille boken du får med Yasmin pillene står det at soppinfeksjoner er en av de vanlige bivirkningene (som 1 av 100 kan få). Snakket med helsesøster på skolen min og hun spurte om jeg fikk sopp på noen andre piller - jeg har gått på Trinordiol før men måtte bytte altså fordi Trinordiol skal ut av produkson - og jeg fikk ikke det, så da sa hun at da visste hun at jeg KAN bruke p-piller uten å få sopp. Har hørt av flere jenter at de får sopp av Yasmin, men det er jo flere her inne som bare har gode erfaringer, kan hende du er en av de :) Helsesøster skrev Loette ut til meg, skal begynne på den om 3 ukers tid, håper den er bedre..

Gjest Advena
Skrevet (endret)
kan man få soppinfeksjoner av p-pillene?

Bivirkninger:  Hyppige (>1/100): Endokrine: Ømme bryst. Gastrointestinale: Kvalme. Neurologiske: Hodepine, nedstemthet. Sirkulatoriske: Migrene. Urogenitale: Menstruasjonsforstyrrelser, mellomblødninger, leukoré, vaginal candidiasis.

Jeg gikk, som lest tidligere her i tråden, på Yasmin før. Nå har jeg byttet over til Loette, og liker dem veldig godt.

Tror derimot ikke det er noe fasitsvar på hvilke p-piller som er best, det er nok noe man må prøve seg frem på.

Endret av Advena
Skrevet

Jeg har alltid vært plaget med kviser.

Først fikk jeg Diane og de er en vidunderkur mot kviser, men jeg ble deppa for aller første gang i mitt liv = måtte slutte med dem.

Så fikk jeg yasmin, fikk bedre sex-lyst, ok kontroll på kvisene, litt mellomblødniger hvis jeg hopper over pausen - men jeg fikk mange store stygge pigmentflekker i ansiktet...

Legen satte meg da på marvelon, men da ble pigmentflekkene bare enda verre :grine:

Jeg fikk da beskjed om at jeg er overfølsom for østrogen og disse vil alltid gi meg pigmentflekker. Men jeg trenger østrogen tilførsel fordi jeg har anoreksi og dermed ikke menstrasjon og naturlig østrogen noe som vil gjøre meg beinskjør...

Nå har jeg ikke brukt noe på over 6 månder men pigmentflekkene mine er ikke blir mindre synlige av den grunn :grine::grine:

Noen som har tips til hvordan man skal bli kvitt pigmentflekkene???

Skrevet

Jeg har brukt yasmin, brukte dem vel i 4 år og var veldig fornøyd. lite bivirkninger, eneste som jeg merket godt i slutten var redusert sexlyst.

Skrevet

Har gått på dem i tre år nå, og merker ingenting negativt. Har mindre blødning enn en vanlig mens. Var preget av kraftige menstruasjonssmerter før, men de er nå blitt mye mildere (og har i stedet spredd seg over flere dager ;)).

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg har alltid vært plaget med kviser.

Først fikk jeg Diane og de er en vidunderkur mot kviser, men jeg ble deppa for aller første gang i mitt liv = måtte slutte med dem.

Så fikk jeg yasmin, fikk bedre sex-lyst, ok kontroll på kvisene, litt mellomblødniger hvis jeg hopper over pausen - men jeg fikk mange store stygge pigmentflekker i ansiktet...

Legen satte meg da på marvelon, men da ble pigmentflekkene bare enda verre :grine:

Jeg fikk da beskjed om at jeg er overfølsom for østrogen og disse vil alltid gi meg pigmentflekker. Men jeg trenger østrogen tilførsel fordi jeg har anoreksi og dermed ikke menstrasjon og naturlig østrogen noe som vil gjøre meg beinskjør...

Nå har jeg ikke brukt noe på over 6 månder men pigmentflekkene mine er ikke blir mindre synlige av den grunn :grine:  :grine:

Noen som har tips til hvordan man skal bli kvitt pigmentflekkene???

Stakkars... Har ingen råd om hvordan man kan bli kvitt pigmentflekker, kanskje du kan spørre legen din?

Selv har jeg akkurat begynt med Yasmin igjen, brukte dem også i en periode for 5 år siden. Har allerede opplevd at jeg er litt småkvalm døgnet rundt, så det er ikke noe gøy... Satser på at det går over.

Før har jeg prøvd Diane og Trionetta, og så Yasmin da. Alle har de sine fordeler og ulemper. Mindre kviser og pittelitt større pupper er jo absolutt en av fordelene, og det at jeg ikke blir gravid og har kontroll på når jeg skal ha mensen. Utenom dette har jeg vel alltid blitt ekstremt hormonell og grinete mens jeg bruker p-piller, i tillegg til at blodtrykket øker litt.

Nå MÅ denne p-pillen for menn komme ut på markedet snart! ;)

• 2 år senere...
Gjest Gjest_terese_*
Skrevet
Samme her.

Når det gjelder p-piller tror jeg man bare må prøve seg frem. Det er veldig forskjellig hvordan man reagerer på hormonene.

Jeg er veldig plaget meg soppinfeksjon av yasmin, men jeg har allerede byttet p-piller tre ganger.. så jeg får bare holde ut. men er det noen som vet hvor lenge det kan vare ?

Gjest Gjest_terese_*
Skrevet
Jeg har gått på Yasmin en stund no, og er veldig fornøyd..

Har ikke fått mye kviser i det hele tatt heller!!!!!

Jeg vil også anbefale Yasmin!!

Jeg går nå på yasmin og jeg er drittlei av å være sur å lei meg for ingenting. Jeg har reagert på nesten alle bivirkningene! Jeg har fått mellomblødning, soppinfeksjon tror jeg, klør veldig! og jeg har fått hodepine og blitt kvalm

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er ei jente på 16 år som bruker Cerazette nå, er ikke fornøyd i det heletatt, uregelmessig mensentrasjon og ømme bryster. Jeg har vurdert å bytte til Yasmin, burde jeg det?? :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fikk blodpropp i hjernen etter 2 mnd md Yasmin, den har ødelagt livet mitt!

Skrevet

Det er jo veldig individuelt da. Men jeg fikk større bryster, renere hud og merker ingenting i forhold til humør. Det eneste var at jeg fikk nupper på brystkassa de to første ukene, men så forsvant de og har ikke sett de siden.

Skrevet

Jeg har gått på Yasmin i fire år, uten noen bivirkninger.

Skrevet

Jeg fikk væskeansamling i knærne.. av alle ting liksom.. :roll:

Så jeg byttet til Synfase, og er veldig fornøyd med det :)

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gikk på Yasmin pillene knappe 2 månder, men måtte avbryte bruken av pillene ganske kjapt etter som jeg fikk kraftige humørsvingninger, spot-blødninger og kramper i mellomgulvet:( men nå har jeg begynt å bruke Nuvaring (p-ring) etter anbefaling fra lege og jeg er kjempe fornøyd! Et helt genialt produkt, jeg har ikke hatt noen bivirkninger enda og det er veldig praktisk etter som man bytter dem bare en gang i månden!:)

Men alle reagerer ulikt på prevansjons midler, men dette har i alle fall fungert veldig bra for meg!

Skrevet

Har gått på de 3 måneder nå, veldig fornøyd. fått litt større pupper, men ellers ingen bivirkninger (som jeg har lagt merke til, da) gått litt opp i vekt, men det gjør jeg alltid. Yasmin <3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Yasmin i over fire år, og er veldig fornøyd=) Hadde bare en mellomblødning første måned jeg starta, ellers ingenting. Har fått mindre mens av dem også, ikke at jeg hadde veldig mye i utgangspunktet heller men.

Tror det er veldig individuelt som mange sier her, hvilken type som passer hver enkelt. Når det gjelder humørsvingninger synes jeg det er litt feil å skylde på både p-piller og mensen, det er jo opp til en selv om man velger å være sur ovenfor andre, da får man heller surmule når man er alene:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...