Gå til innhold

Yasmin p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest Yasmin
Skrevet

Heisann

Jeg skal begynne på nye p-piller nå. Har tidligere gått på Trionetta og Cerazette. Nå har jeg vært uten prevansjonsmiddel i godt over et år.

Var ikke fornøyd med Cerazette og Trionetta er jo ute av produksjon, så legen min anbefalte Yasmin.

Har du gått på de? Hvordan fungerte de for deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nattblomst
Skrevet

Jeg går på Yasmin og har gjort det lenge (med avbrudd pga svangerskap og amming), er veldig fornøyd. Merker ingen spesielt plagsomme bivirkninger.

Skrevet

Jeg har nettopp sluttet på Yasmin, etter å ha gått på dem i tre måneder. Jeg ble nødt til å slutte, fordi jeg fikk helt vannvittige humørsvingninger, i tillegg til at jeg ble plaget av kviser. Har gått på Trionetta før, og var fornøyd med de, og skal nå prøve Cerazette.

Skrevet

eg brukte dei ei stund, men måtte slutte på dei for eg blei rett og slett ustabil av dei... hehe... humørsvingninga delux!

så for meg fungerte dei ikkje...

Skrevet
eg brukte dei ei stund, men måtte slutte på dei for eg blei rett og slett ustabil av dei... hehe... humørsvingninga delux!

så for meg fungerte dei ikkje...

Samme her.

Når det gjelder p-piller tror jeg man bare må prøve seg frem. Det er veldig forskjellig hvordan man reagerer på hormonene.

Gjest Advena
Skrevet

Jeg fikk store humørsvingninger av dem itillegg til hyppige soppinfeksjoner.

Gjest bente85
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Yasmin.

Har ikke hatt noe bivirkninger av de.

Skrevet

Jeg har brukt Yasmin i tre og en halv måned. Merker ingen bivirkninger. Synes jeg har fått litt mindre kviser og litt mindre menssmerter nå, men det er jo bare positivt. Gikk på Trionetta før.

Gjest Gjesta
Skrevet

søk på yasmin på forumet og du finner mange tilsvarende tråder! :)

Skrevet

Har gått på yasmin i 5 år nå, og jeg elsker dem. Ikke bare elsker altså, men ELSKER! Jeg slår nemlig sammen brettene, og får dermed tante rød/sugeuka/mensen kun 3-4 ganger i året. Og selv da merkes det knapt. Kan det bli bedre eller? ;)

Yasmin er legevitenskapens gave til kvinnen for de av oss som ikke får uheldige bivirkninger av dem altså!

Sjekk felleskatalogen.no for bivirkninger. Der ser du hva som er vanligst å få, noe som vil gi deg en bedre pekepinn enn det her inne.

Ellers vil jeg anbefale å ikke være så opptatt av mulige bivirkninger så fremt du er klar over hva som kan oppstå av de alvorligere. Det er faktisk mulig å inbille seg at man får bivirkninger bare av å vite hva de er også nemlig. I et forsøk for en tid tilbake fikk deltakerne kun sukkerpiller, som altså ikke har noen effekt i det hele tatt. Likevel var det 10 % som oppga gigantiske bivirkninger av "medisinene", og 1 % trakk seg faktisk fra forsøket fordi de fikk så store bivirkninger at de ikke orket mer. Det sier jo litt når pillene de tok aldri hadde noen effekt i det hele tatt! Faren er altså at man blir så opptatt av symptomer man hadde hatt til vanlig selv om man aldri hadde begynt på medisinene at medisinene kan få skylden for mye ufortjent. Det er derimot ikke det samme som at man ikke kan få alvorlige bivirkniger av p-pillen altså, det er bare et poeng! La de få tid til å fungere før du eventuelt bytter i allefall. Lykke til :)

Skrevet

Hei hei!!

Eg brukte de p-pillene tidligare,men måtte slutte...eg la på meg 8 kg av de og eg og fikk enorme humørsvingninger ...mannen min trodde det hadde klikket for meg...hihi :ler:

Skrevet

Hei. Jeg går på yasmin,og er superfornøyd! Eneste er at puppene mine har blitt litt større..(kansje fordi jeg har gått opp et par kg,men d tror jeg ikke er pilla sin skyld) Før gikk jeg på trionetta og de var helt gruusomme. Har aldri grini så mye i hele mitt liv. Jeg var kvisete og deprimert..hehe.

Skrevet

Har gått på Yasmin i tre og en halv måned nå. Er veldig fornøyd og har gode erfaringer.

Skrevet

Gått på Yasmin i fem år, og fortsatt veldig fornøyd. Har ikke hatt en eneste kvise fra jeg begynte med dem omtrent, og jeg slipper mensen (slår brettene sammen og spiser ikke de hvite sukkerpillene).

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Har brukt dem siden august nå, og er veldig fornøyd. Merker ingen forskjell fra da jeg ikke brukte p-piller, utenom litt bedre hud og mindre smerter og blødning under mensen, men det er jo bare positive bieffekter :) Ikke noe humørsvingninger, vektøkning eller minsket sex-lyst, så dette er helt klart individuelt.

Gjest Aloha
Skrevet

Nå har jeg brukt Yasmin siden oktober, og merker ingen forskjell fra jeg brukte Trionetta.

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg bruker yasmin, veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg bruker Yasmin og er veldig fornøyd. Før jeg fikk barn var jeg veldig plaget av mellomblødninger, og ble gravid med lillemor mens jeg brukte Yasmin.

Nå etter at jeg har fått barn, gjør pillene sitt til at mensen er kortere og mindre smertefull.

Alle har forskjellige bivirkninger, så man er nesten bare nødt å prøve ut hva som passer for akkurat deg og din kropp.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har gått på Yasmin i 5 år, og først nå merker jeg bivirkninger i form av mellomblødninger !

Helt utrolig irriterende, har nå hatt mellomblødninger i over 1 uke, og venter nå bare på mensen slik at det skal bli borte ! :frustrert:

Skrevet

Funket fint for meg med tanke på blødninger, smerter osv. men jeg fikk ikke fortsette på dem pga. østrogenet førte til at blodtrykket mitt skjøt i taket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...