Gå til innhold

Jeg har blitt mamma

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjolen var utsolgt i min størrelse :sur:

Menmen, akkurat den butikken har så mye kjoler at jeg bare venter en stund til og ser hva de har da. Finner sikkert noe :) Da kan jeg ta akkurat riktig størrelse også, vet jo ikke helt hvor mye jeg utvider meg på tre uker heller...

Håper alle sammen har en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja - jeg har jo ikke akkurat noe valg

Sitter her og ler litt over hvor rett du har Angelou. Ikke så mye valg vi har nei, i alle fall ikke innen rimelighetens grenser. :klem:

Føler litt at kroppen min forandrer seg så mye for tida at jeg ikke henger helt med. Magen utvider seg jo støtt og stadig, og jeg er vant til å være ganske så slank. Puppene lever sitt eget liv - mildt sagt - og hormonene kan få meg helt tullerusk til tider. Hoftene mine kan være ganske så kranglete og vonde også. Fortsatt ikke vanlig bekkenløsning men en skjev hofte som blir forverret av bekkenløsningen.

Jeg føler ofte at det er urettferdig at kvinner, og ikke menn, går gjennom dette, men jeg er ikke alltid helt sikker på hvem det er urettferdig mot. Av og til synes jeg godt mannfolka kunne tatt sin del, men som oftest er jeg glad for at det er vår oppgave, faktisk vårt priviliegium. For det er jo et mirakel, er det ikke?

Uff, filosofi i natten, bli ikke overrasket om jeg sletter dette i løpet av kort tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ seint/tidlig du er oppe da :) Vet du, jeg synes egentlig det er mest urettferdig overfor gutta at det er vi som går gravide jeg. Visst har vi en del plager, og det blir sikkert verre etterhvert som vi nærmer oss slutten, men tenk den kontakten vi kjenner med babyen som de går glipp av. Det ER virkelig et mirakel ja :)

Kroppen min lever også sitt eget liv om dagen, magen eser ut uke for uke, halsbrann har meldt sin innmarsj og jeg sliter litt med bekkenet innimellom. Ryggen krangler også, men det er det nok ikke graviditeten som gjør - likevel, jeg bare ELSKER å gå gravid. Nå er vi jo inne i den beste tiden, med livstegn fra de søte små, vi er ikke for tunge enda, og det er fremdeles såpass lenge til fødselen at vi greier å fortrenge den :ler:

Jeg prøver bare å venne meg til at på denne kanten av landet så sier ikke folk at" nå har magen din vokst", de sier "nå har du jammen blitt tjukk". Første gangen ble jeg skikkelig forbanna, men så skjønte jeg at de faktisk mener det samme ;) Så nå prøver jeg så hardt jeg kan å ikke føle meg feit som et berg når noen sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Natteravnen ligger kanskje å sover nå eller..? Men kom til å tenke på noe.. er det så bra å jobbe nattskift når man er gravid..? Men du er kanskje kommet så langt i svangerskapet at det ikke har noe å si?

For ei jeg kjenner hun har sykmeldt seg fordi hun helst ikke skulle jobbe nattevakter - men hun er bare rundt 9-10 uker på vei hun da... Vet ikke helt hva det har å si.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Jeg kjenner igjen mange av tankene dine. Hos meg er det ikke magen som vokser særlig, men rompa. Frustrerende.

Og jeg skulle ønske mennene gjennomgikk litt av det samme i graviditeten, først da kan en en snakke om å dele permisjonen likt.

Er imponert over at du greier å jobbe natt, selv har jeg todelt turnus, men er fritatt fra kveldsarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natteravnen har våkna igjen og er trygt på jobb :)

Jeg ville nok ha betenkt meg hvis jeg hadde hatt en jobb hvor nattevaktene tok på, men jeg sitter stort sett og ser på dataskjermer hele natta, og da er det ikke farlig i det hele tatt. Selvfølgelig er det ikke bra hvis jeg ikke får sovet om dagen, og om blodtrykket mitt hadde gått amok, men det har jeg ingen problemer med. Spurte både fastlegen og gynekologen min og de mente begge to at nattevakt i seg selv ikke er farlig, det er stress og fysisk arbeid som i kombinasjon med nattevåk som øker faren for spontanabort.

Ser ut til at jeg blir tatt ut av vaktarbeidet om en liten stund da, hvis sjefen får det som han vil(dvs får ansatt så mange som han trenger) så slutter jeg å gå vakter i slutten av august sånn ca, og det synes jeg vel er ganske greit :)

Så fæle de er i språket der du bor da, Angelou. Men joda, har blitt kalt tjukka selv, så... Er virkelig lurt gjort mot ei som sliter litt med å akseptere at magen kommer til å stikke lenger ut enn puppene snart :roll: Det kommer helt sikkert til å gå fint, men regner med jeg kommer til å være på fornavn med resepsjonsdamene på Spenst i løpet av månedene etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er litt fæle i språket, men nå har jeg jo skjønt hva de mener da, så det plager meg ikke lenger :ler: Jeg har ikke ork til å trene så veldig mye nå jeg, tror aldri jeg har vært så inaktiv før, men jammen skal jeg i bra form så fort som mulig etter fødselen altså, så medlemskapet mitt på treningssenteret skal nok benyttes flittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er flere enn meg som planlegger slankingen etter fødsel? :ler:

Har en stygg følelse av at jeg blir stor... :sjenert:

ER 12 uker på vei (imorgen) og føler meg som et berg allerede, men har utrolig nok ikke gått opp noen kilo... ;) Men, det hjelper jo lite når man føler seg tykk i alt. Har jo ikke fått den typiske gravidmagen ennå, ser ut som jeg er chubby bare.. Off.. Jaja, premien er verdt alt dette da :tommel::) :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
så det er flere enn meg som planlegger slankingen etter fødsel? :ler:

:rekker opp hånda:

Fikk høre idag at jeg ser ut som om jeg har spist meg altfor mett på grillmat :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, vi kan ha en slankebok etter fødselen, hva sier dere?

Jeg har vært på Spenst i dag og fått oppgradert treningsprogrammet mitt. Det var noen mageøvelser i det som jeg ikke skal gjøre lenger, og så har de fått sånn Easy-Line sirkeltreningssak som jeg ville ha innføring i, så nå er jeg i gang med nytt pågangsmot :tommel:

Klarte å få gjennomført treningsprogrammet mitt nesten nøyaktig to ganger i løpet av mai og juni, så dette skal jeg slå ganske glatt! Hadde jo utrolig mye å gjøre i mai, halve juni forsvant til ferie og den andre halvparten til å ta seg inn igjen så jeg føler meg ikke 100% lat, bare 95% :sprettoy:

Jeg tror ikke jeg kommer til å bli så diger faktisk, men det er så uvant... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med på slanking etter fødselen! Jeg skal ned igjen der jeg var!!

Her jeg bor blir sier de også at jeg har blitt tjukk.. Liker det ikke, men vet hva de mener.. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slektningene av sambo som sier det er jo fra et sted ikke så langt unna deg da ;)

Er det de som sier det ja! :ler: Nei, da var det ikke rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjah, det blir i alle fall en aktiv helg... Nattevakt i dag og i morra, og så blir det vårrullpakking på søndag. Jeg skal lære det bort til en kollega :)

Vårruller er sååååå godt da :sikle::spise:

I dag har jeg vært på loppis og kjøpt meg helt nye tupperware-bokser, telysestaker og nøkkelskap! Angrer ikke på at jeg ble med for å si det sånn :sol:

Måtte nesten dytte med en sol, for her har vi ikke sett snurten av en sånn en på over ei uke!

Noen som har forslag til hvor jeg kan finne fine kroker til å putte inni nøkkelskapet? Jeg liker ikke de vanlige kjedelige som står i, lurte på å bytte dem i noe finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...