Gå til innhold

Hvilken hunderase har dere?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Berner sennen hannhund på 5 år og ca 65 kg. En nydelig vovvov!! :hjerter_rundt:

Skrevet

har verdens kuleste Dachs!!

Alle i familien hans er korthårede, han har hele 6 % langhårs Dachs i seg (en eller annen tippoldemor/far) så han er den eneste med mutert pels, midt i mellom kort og lang.

Så han er en Kort-langhåret Dachs :sprettoy:

Skrevet

Her var det nevnt mange forskjellige hunderaser.

Selv har jeg hatt schäfer nesten bestandig. Da mener jeg ikke

langhåret schäfer. Noen tror det er en egen rase, men det

er det ikke. Langhår blir det fordi hunden har en genfeil.

For en del år siden hadde vi ei lita boxertispe. Hun var helt

utrolig nydelig, og med et herlig gemytt. Hun var brun og sort

spraglete, med hvite sokker og hvitt bryst og hvit flekk i pannen.

Synes det er utrolig fint med hund. Kan desverre ikke ha katt

da jeg har allergi mot katter. Merkelig, når jeg tåler hunder, men

jeg er også alergisk mot hundevalper.

Skrevet

En gordon setter fantegutt på 11 måneder :ler:

11 måneder og 26 kilo... store gutten til mamma :overrasket:

Skrevet

Gordon Setter, her og. Snart fire år, og en herlig bajas uten like. Kommer aldri til å ha noen annen rase. I tillegg har min kjære også en like gammel Gordon, de to er bestekompiser. Jeg elsker dem begge to.

Skrevet (endret)

cocker spaniel

Endret av Lillie
Gjest Deception
Skrevet
En gordon setter fantegutt på 11 måneder :ler:

11 måneder og 26 kilo... store gutten til mamma  :overrasket:

Han er blitt så stor, ja. Da er han vel snart utvokst, selv om han nok vil beholde valpepreget en stund ennå. Vår kar er også 26 kilo, og over 60 cm høy, og alle sier de aldri har sett en så stor GS. Vi fikk for eksempel høre, av ei lita jente "Hvorfor har han så stort hode?". :hoho:

Gordon Setter, her og. Snart fire år, og en herlig bajas uten like. Kommer aldri til å ha noen annen rase. I tillegg har min kjære også en like gammel Gordon, de to er bestekompiser. Jeg elsker dem begge to.

Jeg vil også ha flere, men ikke før krabaten har roet seg endel. Hvor stor er din GS?

Skrevet

Jeg har en vakker Grand Danois tispe på 6.5 år......Har hatt henne siden hun var 7 uker gammel, og vi er verdens beste venner....

Gjest Munchy
Skrevet

Tibetansk spaniel :) Fire måneder gammel. Helt tilfeldig, hadde mest lyst på stor hund egentlig. Men hun er helt herlig :)

Skrevet

Jeg har en langhåret black & tan hanndachs på elleve år. Har lyst på en til, men nå synes jeg at den jeg har er så gammel at han skal få råde grunnen alene den tiden han har igjen. Nå kan det imidlertid bli ganske lenge, for han er fremdeles 100% frisk og rask og virker på alle måter som en langt yngre hund. Ut fra det jeg vet om forfedrene hans, kommer han også fra en rimelig "seiglivet" familie :ler:

Gjest Capricorn
Skrevet (endret)

Jeg skal få meg en liten Shih Tzu om 3 uker. Gleder meg som en liten unge :danse:

Endret av Capricorn
Skrevet
Han er blitt så stor, ja. Da er han vel snart utvokst, selv om han nok vil beholde valpepreget en stund ennå. Vår kar er også 26 kilo, og over 60 cm høy, og alle sier de aldri har sett en så stor GS.  Vi fikk for eksempel høre, av ei lita jente "Hvorfor har han så stort hode?". :hoho:

"utrolig stort hode!"

"hvorfor går han liksom i nedoverbakke..? Skal baken være så høy?"

"hvorfor har han så lange ører?"

:ler:

Spørsmålene er mange!!

Han er VELDIG valpete ennå, men det ulmer en flott mann under de usymetriske linjene hans :kose:

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Boxergutt, verdens søteste selvfølgelig. :)

Endret av Elastica
Gjest Bodillen
Skrevet

Bichon Havanaise - to stykker.

Verdens herlligste hunderase, alltid glad! Også så mange morsomme særegenheter :)

Skrevet
Jeg har en langhåret black & tan hanndachs på elleve år. Har lyst på en til, men nå synes jeg at den jeg har er så gammel at han skal få råde grunnen alene den tiden han har igjen. Nå kan det imidlertid bli ganske lenge, for han er fremdeles 100% frisk og rask og virker på alle måter som en langt yngre hund. Ut fra det jeg vet om forfedrene hans, kommer han også fra en rimelig "seiglivet" familie :ler:

Min gamle hanndachs ble 15 år .. Jeg fikk meg en til da han var 12 år, og det fungerte fint. Han tok ansvar for den lille som da aldri var alene hjemme, og gav god opplæring. Han virket beroligende også på den sprelske lille.

Da gamlefar ble borte (stor sorg) var jeg blitt så vant til 2 at jeg skaffet en til. Så nå har jeg 2 fine dachsgutter på 3 og 7 år, og de har veldig stor glede av hverandre. Anbefales :)

Gjest Don Giovanni
Skrevet

Har hatt flere schæferhunder, stort sett hanner. Samt etpar Samojed-tisper. Er hundefri for tida da jeg avlivet sistemann for etpar år siden.

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg er ikke objektiv nå?... En Jack Russel terrier.

Finnes ikke maken, er tøff men snill og lærevillig.

Litt sta, men jeg liker ikke å møte meg selv i døra heller...

Skrevet

Jeg har hatt Rottweiler og Pitbull/Amstaff-blanding, men jakter på ny Rottweiler igjen. Eller Dogo Canario, SBT eller Grosser Schweizer Sennenhund. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...