Gå til innhold

Sex: Spontant eller planlagt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gabriel

For dere som har et fast forhold:

Er det viktig at når dere skal ha sex bestemmes spontant der og da?

Eller er det like bra om den er "planlagt"?

Vet dere som oftest et døgn på forhånd at om ca. et døgn

kommer vi til å ha sex? Er det negativt/positivt/nøytralt?

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, hva skal jeg si...

Sex er ikke alltid like enkelt å planlegge, da blir det vane, og vaner er som oftest kjedelig. Man må kunne "planlegge" overraskelser for partneren, slik at ene parten vet når og ca hvordan, mens andre er helt uviten, for slikt skaper spenning, og spenning er viktig i sexlivet.

Har man jevnlig sex, vet man jo at iløpet de neste to dagene kommer man til å ha sex, men man vet ikke når. Man må finne en "anledning", er ikke alltid det passer seg, vet du! :)

Sex bør, i mine øyne, ikke planlegges, med mindre begge parter har funnet ut at de skal gjøre noe "risikabelt". I slike situasjoner er det ofte greit å ha "spilleregler", slik at man vet hvordan å komme seg vekk fortest mulig, osv.

Ellers er det bare å ha det gøy !

- Birthe -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå så jeg for meg sånn:

Søndag 23.februar:

Vaske klær 14 - 15

Lage middag/spise middag 15 - 16-30

Sex 17 - 18

Se på tv 18 - 21

:Hehe:

Nei det planlegges nok egentlig aldri. Kan være dager der der skjer noe spesielt, vi skal ha det litt romantisk e.l. at det kanskje forventes at det skal skje noe. Hvis noe planlegges gjøres det ikke av begge, men av den ene som overrasker den andre.

Så da vil jeg si at, nei det er ikke like bra om det er planlagt av begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var det samme jeg så for meg, Midnattsol :D

Nei, det skal ikke planlegges, men, det er jo, såklart alltid et men, hehe.

I visse situasjoner, neei, jeg går ikke i detaljer...men i visse situasjoner er det greit å ha diskutert spillereglene på forhånd! Hehe :)

...blir ikke planlagt på den måten, er vel bedre å si at det blir tatt forhåndsregler :)

- Birthe -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hadde en periode der det ble ofte utført disse unevnelige tilnærmelser og bevegelser på lørdags kveld etter kl 20. Det ble nesten en timeplan av det. Hadde en superaktiv gutt og ting måtte helst skje når han sov og lørdag var vi minst slitne. SÅ ble det til en onsdags morgen og JUHU! da forandret det seg og hipp hurra for det. Synes det er mye mer ok med spontaniteten og litt mer enn bare en dag i uken. Det var deilig når den slitneste perioden der var over jah...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi kan ikke planlegge det. for det kommer jo ann på humør og om vi orker har lyst. det er klart at noen ganger planlegger vi spesiuelle kvelder, der det er mer sansynlig enn andre. men ellers så er det spontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min planlegger heller aldri å ha sex, stort sett skjer det bare. Men om vi har laget en romantisk middag med vin & lys, så ligger det jo en viss forventning i luften, uten at jeg kan si at det er planlagt. Forventning er noe som helt klart kan bygge opp tenningen, mens planlegging høres litt trist ut - dersom det ikke er en av oss som har planlagt å overraske den andre. Og selv de "planene" kan jo være øyeblikksinnskytelser! :blunke:

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger ikke når vi skal ha sex. Best når det er spontant. Eller det har jo hendt at han har fått en sms når han er på jobb med noe som; jeg er kåt, kommer du hjem snart?

Da vet han hva han kan forvente seg når han kommer hjem....men ikke fått noe klage på det.

Ellers så er det jo situasjoner hvor det ikke planlegges, men er forventet på en måte, og regner med at man kommer til å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan godt forstå at du ikke har fått klage på det, Aricept. Tipper min (eks)mann hadde glemt tid og sted og sluppet alt han hadde i hendene om han hadde fått den meldingen på jobben :ler: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror forholde begynner å bli vel rutineprega hvis man planlegger et døgn i forveien at man skal ha sex, men det er jo min mening. Spontanitet tar vare på gnisten i et langvarig forhold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...