Gå til innhold

avgåtte sjokolader

Iset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åhh.... Banansjokoladen i Twist posen ja... Hvordan i all verden kunne de fjerne den??? :x Håper og tror at Twist salget har falt med enorme mengder etter at de fjernet den :ler: De få gangene jeg kjøper Twist blir jeg nesten like skuffet hver gang, når jeg kommer på at banansjokoladen ikke er der lenger :cry: Deter forøvrig så mange sjokolader jeg synes er gode, at det ikke er så ofte jeg savner de som har gått ut av produksjon. Men jeg får ikke tak i Troika her i Danmark, og det er trist...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RELAX - ingen over - ingen ved siden...*sukk*. Særlig den røde og den rosa var storfavoritt her i gården.. Blå cuba og rød Bounty!!?? Er i bransjen, men er nok litt for ung for de derre to - aldri hørt om :-? Kan noen være så snille og fortelle en stakkars uvitende hvordan de smakte, for selv om de er borte ble jeg uhorvelig nyskjerrig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RELAX - ingen over - ingen ved siden...*sukk*. Særlig den røde og den rosa var storfavoritt her i gården.. Blå cuba og rød Bounty!!?? Er i bransjen' date=' men er nok litt for ung for de derre to - aldri hørt om :-? Kan noen være så snille og fortelle en stakkars uvitende hvordan de smakte, for selv om de er borte ble jeg uhorvelig nyskjerrig :wink:[/quote']

alle cubaene smakte egenbtlig nesten likt, men det var litt forskjell i innholdet.... husker ikke helt.

rød bounty smaker egentlig likt men har mørk sjokolade istedetfor lys,som den blå har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Engel, ikke pålogget

Savner Lo-light! De var jo så gode! Må ellers si at jeg er kjempefornøyd med at det har kommet mer hvit sjokolade i det siste. Hvit Dronningsjokolade er bare kjempedeilig! Bare synd at den er litt dyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner OPAL jeg :cry: , bringebærgele, skum og sjokolade, Hobby er ingen god erstatter :evil:

Syns ellers at både Toffin, Non-stop og M fremdeles kunne vært solgt i små poser, ikke bare de store - for åpner jeg først en pose.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RELAX - ingen over - ingen ved siden...*sukk*. Særlig den røde og den rosa var storfavoritt her i gården.. Blå cuba og rød Bounty!!?? Er i bransjen' date=' men er nok litt for ung for de derre to - aldri hørt om :-? Kan noen være så snille og fortelle en stakkars uvitende hvordan de smakte, for selv om de er borte ble jeg uhorvelig nyskjerrig :wink:[/quote']

Jeg mener at den blå cubaen smakte mer mocca..?

Banantwisten er jeg glad for er borte..æsjæsj! Hihi..

Hjemme lå alltid banantwisten igjen til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av en lignende tråd som gikk her for en stund siden, kom vi frem til blant annet hvorfor banantwisten er borte.

Grunnen er altså noe sånt som at smakstilsetningen ikke lengre passet EU. Alternativet var en som var så sterk at den satte smak på resten av sjokoladene. Derfor forsvant den, og det er lite sannsynlig at den kommer tilbake. Men spørsmålet er da om det er mulig å produsere små poser med bare banansjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

toffin får du fortsatt kjøpt ja, men i poser i stedet for i esker. Husker Riegel jeg, det var min favoritt i barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner Blues sjokoladen. Stratos er ikke helt det samme.

Soho var også kjempegod...

Men hvor ble krystall-pepsien av??

Eller sørlandschips med grillkrydder???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finger-isen, tyggi-isen og gulliver???

og riegel ja, de var knallgide. og små hobby....

men jeg avner mest av alt relax...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner en Twist-bit som jeg husker fra da jeg var veldig liten. Den var rund og hadde rødlig papir mener jeg. Smaken var eple eller noe lignende. Jeg savner også banan og aprikos-twist.

Blues var også deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker alt som har med sjokolade å gjøre jeg...... :oops:

Å Toffin - de selges i poser i dag. Helt korrekt. Men de blir jo såååå dyre - må jo til tannlegen hver gang etterpå for å sette inn ny plombe!!!!

Toffo - det er sånne lakris-biter. Herlige de også - MEN akkurat like dyrt som Toffin - av samme årsak!!! :x

Åsså er jeg så gammal atte jeg husker en sjokolade som het OPAL.

Den var god den......... litt frukt - litt sånn vanilje-greier inni, med et herlig sjokoladetrekk!

:briller: kalorier - kalorier - kalorier.............. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harleybabe No1

Relax var ganske godt. Hvem var det som laget de? Nidar?

Jeg synes at vi skulle starte en underskrifskampanje for å få tilbake

Relax og Nidars syrlige drops og salte ufo. Du kommer ikke nærmere

kinogodt enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harleybabe No1

Å ja, Blues var jo mye bedre enn Stratos.

Av is så savner jeg Clip Clap, fløteis med sitrontrekk, og Frutopia, den var så frisk og god.

Søte Bjørner smaker heller ikke det samme som før. Smil syntes jeg var kjempegodt, men for noen år siden så ble den også forandret.

Og hvem husker vel ikke hvor godt Cola var da man var barn. Nå smaker det grønnsåpe med diverse tilsetningsstoffer. Urk. Mye av skylden kan gis

til plastflaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAM, salte ufo! de savner jeg.. Det "pulveret" utenpå dropsene er så godt.. Jeg synes Toffin har annerledes konsistens nå jeg. Mener de var mer kornete og løsere i konsistensen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...