Gå til innhold

Deidres dagbok

Deidre

Anbefalte innlegg

Dette har vært en fantastisk hyggelig dag! Lillegull og jeg har tilbragt ettermiddagen hos H og hans to små. Vi har laget middag sammen, og det er helt utrolig hvor nydelig spaghetti med kjøttsaus kan smake når man spiser det i godt selskap :ler:

Etter maten lekte barna sammen, slik at H og jeg fikk sjansen til å snakke sammen over en kaffe. Han er en utrolig mann. Og en flott far!

Han har en arbeidsplass og stilling som er totalt forskjellig fra min eks. Tidligere har han arbeidet i turnus, men etter at han ble alene med barna (hans kone forlot ham for en annen, så han har i grunnen all mulig forutsetning for å sette seg inn i min situasjon), har han kun arbeidet dagtid.

Hans ekskone flyttet relativt langt med sin nye samboer, så barna er for det meste hos H, kun hos hans eks en helg pr måned og i ferier.

Jeg spurte om han ikke syntes det ble mye å være alene med de, men han foretrekker det faktisk slik. Hadde hans eks blitt boende her ville de nok hatt barna annenhver uke, sa han. Det er altså ikke bare arbeidet hans som er fjernt fra min eks' arbeid :ler:

Det er elt tydelig at det viktigste i livet for H er barna. Han prioriterer de absolutt forann alt annet. Han har virkelig myke verdier, det har jeg forstått. Han står for alt mulig annet enn min eks, og det er eksotisk og spennende!

Han er politisk engasjert, selvsagt på ganske så motsatt side av min eks. Han er fryktelig opptatt av miljøvern, og er aktiv i miljøvernbevegelsen.

Leiligheten han bor i har han arvet etter en gammel ugift og barnløs tante. Den er ikke så stor, men den er utrolig koselig innredet, i en helt anen stil en hos meg, kan man si. Og han har virkelig vært flink til å utnytte hver kvadratmeter. Jeg blir nesten litt skamfull med tanke på leiligheten jeg selv skal flytte inn i. Den er mye større, men likevel lurer jeg på hvordan Lillegull og jeg skal få plass.

Vi snakket om en hel masse mens barna lekte, men ikke om oss to og hva som skjer mellom oss. Egentlig føles det veldig greit. Det tyder på at han også vil gå sakte frem, og det passer meg perfekt. Men jeg hadde nesten ikke lyst til å gå hjem da barnetv var over og Lillegull begynte å gjespe.

Hun skravlet hele veien hjem om hvor gøy hun hadde hatt det sammen med sine to små venninner. Jeg måtte be henne tie stille for å få pusset tennene hennes :ler: Hun var nok utslitt, for hun sov nesten før hun hadde fått hodet på puten.

En deilig dag, som ble perfekt da jeg klikket meg inn i dagboken og fikk se de hyggelige hilsnene som lå og ventet på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemmer visst helt å oppdatere ang. min eks. Jeg har visst helt andre ting å være opptatt av for tiden :fnise:

Vel, det er ikke så mye å berette om. Han er fortsatt ganske så fraværende. Barn er nok ikke en av hovedinteressene til hans nye flamme, M, slik jeg har forstått ham. Hun er jo meget ung, men når man skaffer seg en kjæreste med barn, må man faktisk regne med å omgås de.

Førstkommende helg skal min eks imidlertid ha Lillegull på besøk hele helgen. M skal på helgebesøk til sine foreldre, så da er visst kysten klar. Så får vi se hvor lang helgen blir, da. Jeg skal være hjemme i helgen, og jeg er forberedt på å måtte ta imot Lillegull en god stund tidligere enn det vi har avtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint at det går bra med deg :)

du klarer deg visst helt utmerket uten din eks-mann.

det er alltid gøy å møte nye mennesker med helt andre verdier, og et helt annet syn på ting, enn det man er vant til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88

Hei. :klemmer:

Alltid koselig å lese oppdateringene dine, spesielt ettersom det skjer så mye fantastisk akkurat nå.

Godt å høre at du og Lillegull hadde en fin dag hos H, det fortjente dere virkelig. At Lillegull kommer godt overens med barna hans er heller ikke noen ulempe, dersom dere planlegger å tilbringe mer tid sammen. :love:

Ja, tenk at spagetti kan være rene festmiddagen. Stusset over det samme selv da jeg og C (venninnen jeg deler leilighet med), laget det for første gang. Det smakte rett og slett himmelsk, altså. Men det kommer kanskje av at vi nyter selskapet sammen med maten.

Ønsker deg en fortsatt fin uke, Deidre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Gud, så lenge det er siden jeg har vært her inne på Kvinneguiden! Over en måned, så vidt jeg kan se. Det har vært så travelt den siste tiden, og det har skjedd utrolig meget i livet mitt :)

Den første helgen min eks skulle ha Lillegull alene skar seg som ventet totalt. Han ringte to ganger på fredagen. Det var virkelig helt utrolig. Han lurte faktisk på om au pair'en kunne komme og være der i helgen! Det var ikke måte på hvor problematisk det var å stelle barnet til kvelds, få henne i seng, synge og lese for henne og få henne til å sove.

Lørdagen opprant og ble ikke bedre. Han ringte allerede klokken 11 på formiddagen. Da var han fullstendig rådvill. Han vet jo ikke hvordan man får tiden til å gå sammen med et lite barn over flere timer. Ikke var søsteren hans og familien hjemme heller, slik at han kunne ty til dem :ler:

Klokken 14 ringte han og sa han "dessverre" måtte kjøre Lillegull hjem. Det var oppstått en krise i forhold til en forretningsforbindelse i USA, og han bare måtte fyke avgårde til kontoret asap.

Mine protester hjalp ikke det spor. For barnets skyld fikk jeg meg ikke til å nekte ham å komme med henne. Stakkars liten, hva slags helg skulle det blitt for henne.

Han var meget raskt på plass. Han må ha ringt fra bilen og bare tatt det som en selvflkge at jeg var hjemme og både klar og villig til å ta henne imot.

"Neste gang" skulle det bli bedre, da skulle de virkelig finne på noe ordentlig festlig sammen, ropte han idet han slang fra seg kofferten hennes i hallen og hastet ut igjen.

Ja, jeg har virkelig sørget for å skaffe meg en skikkelig pappa til barna mine :tristbla:

Noe som er meget hyggelig, er at jeg har tilbragt en masse tid med H, enda jeg lovet meg selv å gå sakte og forsiktig frem :)

Vi har vært på kino, på skogturer, i parken og på fisketur, og bare kost oss hjemme, både alene og med barna. Neste helg har vi planlagt hyttetur. Han har en andel i en familiehytte på fjellet. Den har verken strøm eller vann, og toalettet befinner seg i en liten bu på tunet, er jeg blitt fortalt. En "litt" annen standard en hva jeg er vant til, men det får stå sin prøve. Jeg kjenner at det meste føles lystbetont i selskap med H :)

Jeg er faktisk glødende forelsket. Og det er nok gjensidig. Vi klarer simpelthen ikke å holde oss unna hverandre! :ler:

Vi snakker ikke så meget om fremtiden, men konsentrerer oss om å leve i nuet. Så får veien bli til mens vi går, som han sier.

Det er utrolig spesielt. Jeg føler det nesten som om han er fra en annen planet, og at jeg tar del i en helt ny verden. Det er eksotisk. Han er eksotisk. Han er et fantastisk menneske. At jeg er gravid med en annen manns barn plager ham ikke i det hele tatt. Men vi har ikke vært intime foreløpig. Akkurat det kjenner jeg er litt vanskelig. Ikke bare er jeg gravid med min eks, men jeg føler meg jo ikke akkurat lekker slik jeg ser ut nå. At han sier han elsker de frodige formene svangerskapet gir meg, og at han elsker gravide mager, er veldig hyggelig. Men jeg tror nok han må vente på å få hele meg til svangerskapet er over og jeg føler at kroppen min igjen er bare min :) Han er heldigvis en tålmodig og forståelsesfull mann!

Endret av Deidre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra Darcy

Hei :klem: Så koselig å se deg her inne igjen. Senest i går så tenkte jeg på deg og lurte på hvordan det står til. Det høres ut som du har det helt fortreffelig. Og det har du fortjent. Jeg ønsker deg kjempemasselykketil fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen. Du må ikke glemme dagboka di helt ;) Er jo spent på å høre hvordan du har det.

Hvordan har det gått med leilighet?

Har mannen (x-mannen) hatt barnet flere helger da?? :fnise:

Uff, ikke pent å le, men han fortjener jo å se hvordan det er å ha barn....

Lykke til med forelskelsen :rødme:

Endret av Myrthel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Hei :klem: Så koselig å se deg her inne igjen. Senest i går så tenkte jeg på deg og lurte på hvordan det står til. Det høres ut som du har det helt fortreffelig. Og det har du fortjent. Jeg ønsker deg kjempemasselykketil fremover!!

Heihei, så hyggelig med en ny gjest i dagboken :) Og så hyggelig å vite at noen tenker på en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen. Du må ikke glemme dagboka di helt ;) Er jo spent på å høre hvordan du har det.

Hvordan har det gått med leilighet?

Har mannen (x-mannen) hatt barnet flere helger da?? :fnise:

Uff, ikke pent å le, men han fortjener jo å se hvordan det er å ha barn....

Lykke til med forelskelsen :rødme:

Hei, Myrthel, så hyggelig :)

Leiligheten er under renovering, og jeg håper å kunne flytte inn senest 1. november. Vel å merke hvis håndverkerne holder seg innenfor tidsrammen og ingenting uforutsette problemer dukker opp underveis. Jeg krysser fingrene.

Min eks ønsker å flytte inn her når jeg er flyttet ut. Det er i og for seg ok, bortsett fra at jeg kjenner at jeg misliker tanken på henne i "mitt" soverom, i "mitt" kjøkken osv. Fordelen er jo at Lillegull får være i kjente omgivelser når hun er hos faren. Når hun er hos faren er kanhende dristig å si, kanskje hvis er mer sannsynlig? :vetikke: Som du skjønner har han ikke hatt henne mer enn den ene gangen. Han vet ikke hva han går glipp av, stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen var Lillegull og jeg med H og barna på hytten. De siste to dagene har jeg brukt på å komme meg etter den opplevelsen.

Vi kom opp fredag kveld. Det er ikke bilvei helt frem, så vi måtte bære alt vi hadde og tusle avgårde ca 1 km i mørket. H hadde hodelykter til oss, men Gud hvor ekkelt det var å gå der i den bekmørke skogen!

Vel fremme var hytten var kald som en fryseboks. Jeg tør ikke tenke på hvordan det er å komme dit vinterstid. Det er jo ingen strøm der, så det var bare å finne frem ved og fyre opp i ovnen.

Heldigvis sto det endel vann i en stor kanne på kjøkkenet etter forrige besøk der, så vi slapp å hente vann i mørket. Men for et vann! Uff, de henter vann fra en bekk i nærheten, og det var fullt av ekle ting i det! Små sorte greier. Selv om det var kokt greide jeg slett ikke å nyte kaffen den kvelden.

Barna sov på madrasser på hemsen, og de storkoste seg i alle fall. H og jeg sov på det eneste soverommet som finnes der, et enkelt, lite rom med to smale senger med verdens hardeste madrasser! Jeg tror aldri jeg har sovet så dårlig i hele mitt liv.

Lørdag morgen våknet jeg grytidlig av at jeg frøs. Ovnen hadde sluknet i løpet av natten, så det var igjen iskaldt. Og jeg måtte fryktelig tisse. Det er vel nesten litt pinlig å innrømme at jeg faktisk aldri har vært på en utedo i hele mitt liv. Nå måtte jeg altså til pers. Det var grusomt! Det motbydelige hullet langt ned i bakken, og den fryktelige stanken! Jeg greide ikke sette meg ned på den kalde, ekle kanten, så jeg sto nesten mens jeg tisset i det som virket som en evighet.

Jeg forsøkte å sove litt igjen, men jeg hele kroppen verket etter å ha ligget så lenge på de fæle madrassene. Dessuten ble jeg liggende å høre lyder. Det hørtes ut som små skrapelyder inne i vegger og tak, og jeg lå der og var bare fullestendig stiv. Jeg måtte til slutt vekke H og spørre hva det var, og han kunne fortelle at det faktisk var mus! Inne i taket og i veggene! Senere på dagen gikk det opp for meg at musene ikke bare holdt til der, men også inne i hytten :sjokk:

Jeg er livredd mus, og har følgelig tilbragt helgen med føttene oppunder meg både i sofaen og ved matbordet. Det var en stor lettelse å kunne tilbringe mesteparten av tiden utendørs, da slapp jeg å tenke tanken på ekle små mus kravlende oppover buksebenene :tristbla:

Vi hadde flott vær, og har tilbragt dagene med turer i fjellet og lek med barna både ved bekken og utenfor hytten. Vi har smurt niste og hatt med og kost oss med på tur, og hatt det fantastisk hyggelig sammen ellers.

Vi har laget mat på vedovnen, og da beggrenser menyen seg en smule, men H er en super og oppfinnsom kokk, så vi har slett ikke lidd noen nød slik sett :)

De to nettene har i grunnen vært det verste. Å ligge å vri seg på stenharde madrasser, ute av stand til å slappe av og sove godt, både pga verkende rygg og fordi jeg har ligget å lyttet etter mus og lurt på om de jeg har hørt har vært inne i vegger og tak eller inne i selve rommet.

En annerledes hyttetur har det i sannhet vært. Men jeg tror nok det blir lenge til neste gang. Hvis Higjen foreslår hyttetur skal jeg overtale ham til å bli med på mine foreldres hytte. Jeg må virkelig si jeg nå fullt ut forstår å sette pris på en musefri, ferdig oppvarmet hytte, badstu og dusj, fullt utstyrt kjøkken med både komfyr og kjøleskap osv. Og ikke minst deilige, tykke madrasser!

Jeg må skynde meg å legge til at H har vært en alle tiders gentleman under hytteoppholdet. Han fulgte meg f.eks til utedoen i mørket, og han fant tykke vattepper som han la oppå madrassen min for å gjøre det mykere for meg. Jeg turte ikke si noe om hvor redd jeg var for musene og hvor ekkelt jeg syntes vannet var. Jeg vil jo ikke skremme ham bort heller, nå som mine følelser for ham bare blir sterkere og sterkere :rødme:

Endret av Deidre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88

Hei Deidre.

Godt å lese at du har kommet deg så fort på beina igjen.

Synd at eksen skal være så distansert i forhold til Lillegull, men vi får håpe at han kommer på bedre tanker snart.

Hvordan går det med graviditeten sånn ellers?

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å komme seg bort en gang i blant. :)

Jeg er forresten ikke spesielt glad i utedoer selv heller.

Joda, det var forsåvidt fint å komme litt bort. Jeg hadde også kanskje taklet det hele bedre om det ikke hadde vært for graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Deidre.

Godt å lese at du har kommet deg så fort på beina igjen.

Synd at eksen skal være så distansert i forhold til Lillegull, men vi får håpe at han kommer på bedre tanker snart.

Hvordan går det med graviditeten sånn ellers?

Stor klem

Heiei, Jenna, så hyggelig å se deg igjen :)

Ja, jeg er i farten. Arbeider også, 50%. Og står snart på flyttefot til nyoppusset leilghet. Jeg håper vi kan få den ferdig til 1. nov.

Lillegull ser ut til å klare seg utmerket uten sin far. Hun er meget opptatt av H, selvsagt. Hun er jo ikke vant til å se at en mann tar så meget del i både lek og hverdagslige sysler.

Svangerskapet går fint. Jeg føler meg ikke lenger så fet, selv om jeg har lagt på meg langt mer enn jeg burde. Jeg er ca 26 uker nå, og begynner å bli tung. Jeg sier bare ca, siden det har vært en del frem og tilbake mht å finne ut av terminen. Jeg hadde kluss med blødninger en god stund etter at jeg tok ut spiralen, slik at datoen for siste mens er usikker. Men det kommer jo når det kommer, uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, hvor tiden flyr! Jeg har sittet og lest nye tråder (nye for meg, i alle fall), og til og med svart i noe, det var lenge siden!

Uff, jeg burde virkelig gå til sengs. Jeg skal heldigvis ikke på arbeid i morgen, men jeg har fått en vane med å våkne tidlig uansett. Til alt hell har jeg ingen avtaler i morgen heller, så dagen er bare min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Fint å lese at du har det bra.. Har du kommet så langt i sv. skapet allerede? Ja, tiden raser... Da er det jo ikke så lenge igjen..

Disse ukene pleier jo ofte å være de beste i sv. skapet. Hvordan føler du deg?

Fint du har truffet en ny mann - som kan være farsfigur for jenta di.. Merkelig at hennes egen pappa ikke savner henne da...

Ha en fin dag i dag og kos deg... Det gjør jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fint å lese at du har det bra.. Har du kommet så langt i sv. skapet allerede? Ja, tiden raser... Da er det jo ikke så lenge igjen..

Disse ukene pleier jo ofte å være de beste i sv. skapet. Hvordan føler du deg?

Fint du har truffet en ny mann - som kan være farsfigur for jenta di.. Merkelig at hennes egen pappa ikke savner henne da...

Ha en fin dag i dag og kos deg... Det gjør jeg;-)

Heihei, Myrthel! Joda, jeg føler meg strålende. Litt tung begynner jeg jo å bli, men ikke verre enn at jeg i tillegg til å trene Pilates fremdeles orker å gå relativt lange turer.

Min eksmann savner nok sin lille pike på et vis, håper jeg. Han var innom her på lørdag for å hilse på henne faktisk. Hans nye kjæreste hadde besøk av sine foreldre, og han betrodde meg at han ikke er så begeistret. Han var ganske så meddelsom, og kunne fortelle at de er av grilldress-typen, med campingvogn (med terrasse!) stående på en campingplass ved en innsjø på et avsidesliggende sted et stykke nordover. Hva er det med disse menneskene som absolutt skal ha campingvogn men ikke vil reise rundt med den? Jeg trodde noe av vitsen var å se nye steder mens man ferierte, jeg?

Nok om det, han er nå i alle fall ikke overveldende begeistret for de. Han beskriver de som enkle mennesker som han ikke ser at han noen gang kan føle at han har noe til felles med. Og det er helt sikkert riktig :fnise:

Så fikk han i alle fall litt tid med Lillegull i dag, da, selv om det bare ble en times tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med ny venn!

Utedoen venner du deg nok til. :fnise:

Uff, ja, jeg må nok forsøke å venne meg til den. Men neste helg skal han få være med til mine foreldres hytte! Jeg gleder meg virkelig til enn helg i fjellet og bare ha det behagelig, musefritt og varmt på bena :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...