kristiane Skrevet 25. februar 2003 #21 Del Skrevet 25. februar 2003 Alt med Douglas Adams er et must, krimbøkene til Minette Waters, Tolkien, ellers hølder jeg nå på med "kvinner fra venus, menn fra mars" den må bare leses, så forstår du hvorfor mannen er som han er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 25. februar 2003 #22 Del Skrevet 25. februar 2003 jeg er selv hektet på Henning Mankell sine bøker... Og Harry Potter bøkene. Beatles av hvem det nå var han het han fyren jeg har glemt navnet til. Karin Fossum, elskede poona, klarte jeg ikke legge fra meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 25. februar 2003 #23 Del Skrevet 25. februar 2003 Beatles er av Lars Saabye Christensen (stava feil?) og er den andre boka av denne fortfatteren jeg har lest (jeg har også lest Halvbroren) Jeg må legge til at denne elste jeg ikke frivillig da, vi skulle lese og analysere den på vgs. Men, begge disse bøkene av denen forfatteren har jeg mislikt, rett og slett. Jeg måtte jo lese (den første MÅTTE jeg, den andre mente jeg jo selv at jeg måtte fullføre, den måtte nå vel bli bra en gang, alle sa jo den var så fantastisk.) Jeg må bare innse en gang for alle. Jeg liker ikke bøker av denne forfatteren. "Alle" sier de er kjempebra, og jeg sliter meg gjennom side etter siden, nesten kvalm av hele greia, DRITTLEI, rett og slett. Så, jada, alle andre sier de er bra, så les dem gjerne, men aldri mer for min del i alle fall. Jaja, nok av andre bøker for meg å lese da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spagetti Skrevet 25. februar 2003 #24 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg tok nettopp en runde med venninnene mine for boktips. Her er resultatet: Jan Wiese "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" Märtha Tikkanen "Århundradets kärlekssaga" Erlend Loe "Maria og Jose" (en must-have til alle kjärstepar!!) Mitch Albom "Tuesdays With Morrie" Isabell Allende "Paula" Halvbroren, Lars S,Christensen Parfymen,husker ikke forfatteren Uro, Finn Skårderud Samlede noveller av Kjell Askildsen Victoria, Hamsun Irvin D Yalcon, Da Nietchze gråt (1997) Paulo Coelho 'Alkymisten' Umberto Eco 'Foucaults pendel' Donna Tarrt 'secret history' (høres IKKE bra ut men er utrolig bok) Knut Hamsun 'Mysterier' Amin Maalouf 'Korstogene sett fra araberenes side' - flere av dem har jeg lest selv allerede og anbefaler varmt! Planlegger å pløye gjennom resten etter tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 25. februar 2003 #25 Del Skrevet 25. februar 2003 I tillegg til alle bøkene som er nevnt, vil jeg også nevne Gunnar Staalesens bøker.....spesielt "1900 Morgenrød" som jeg nå leser for andre gang. Den er spennende, lettlest og har kvalitet! Ellers er jeg Garborg-fan - og syns alle burde lese "Bondestudentar" , "Fred" , "Hjå ho mor" og "Mannfolk", den siste setter spørsmålstegn ved ekteskapet og forholdet mellom menn og kvinner. (Men siden de er på nynorsk, så er det vel mange som vegrer seg....) :cry: Hvis du vil ha noe virkelig lettlest og "på-senga-bøker" så vil jeg anbefale Anne Karin Elstads serie om Lena. Begynn med "Folket på Innhaug". Ellers er alle bøkene av Marilyn French interessante, spesielt likte jeg "Sin mors datter". Ja og så ikke for å glemme John Irvings "Enke for ett år"- den er fabelaktig! For ikke å snakke om "Parfymen" som er nevnt tidligere her. I det hele tatt så finnes det SÅ mange kjekke bøker!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå