Gå til innhold

Jævla person biler

Trailer'trash

Anbefalte innlegg

Glow skrev:
Kjenner til dette problemet eg også!

Eg vil ikkje påstå at alle lastebilsjåførar er idiotar, langt i fra, men nokon er det! Og det gjeld personbilsjåførar også! Det er veldig mange idioter av dei på vegane også dessverre.

Om me skal flytte oss fordi me ikkje held fartsgrensa, so bør det gjelde alle trailersjåførane som ikkje held fartsgrensa også! Å miste ei ferje pga. ein trailer som ikkje klarar tempoet er gørrirriterande og dessverre ikkje berre, berre å passere.

Dersom trailersjåførar er so utruleg erfarne so viser ikkje det alltid igjen på dei som ferdast på vegane.

Eg syns eg egentleg eg har ganske god respekt for store bilar, og det har mykje med størrelsen på gjere. Men eg ser vogntog som ikkje bryr seg døyten om noken andre på vegane også og då blir eg provosert for dei har absolutt størrelsen på si side og er farlige!

Det fins omtrent like mange gode og dårlege trailersjåførar som personbilsjåførar i prosentandel trur eg...

Alle bør vere flinkare til å følge med i trafikken og unngå unødvendige riskar!

Hvis du syntes det er mange trailer såfører som er idioter, så prøv å ta deg en tur til sverige.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trailer skrev:
SE TIL HELVETE Å LÆR DERE TIL Å BRUKE BLINKLYS NÅR DERE SKAL TIL VENSTRE ELLER HØYRE I RUNDKJØRINGER.

Nå er det feil å blinke til venstre i rundkjøringer da, så det holder vel at folk blinker til høyre, når de blinker seg ut. Men er enig i at de fleste kan bli flinkere til å blinke riktig i rundkjøringer.

Endret av Eir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir skrev:
Nå er det feil å blinke til venstre i rundkjøringer da, så det holder vel at folk blinker til høyre, når de blinker seg ut. Men er enig i at de fleste kan bli flinkere til å blinke riktig i rundkjøringer.

Nei. De fleste rundkjøringer i Norge er så små, at man skal markere på samme måte som når man skal inn i kryss, dvs. blinke seg inn, og så blinke seg ut igjen. Det sa en-eller-annen fra de som har med trafikkregler og slikt å gjøre på radioen her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
  Trailer skrev:
Så tråden angående Polske sjåfører. Dette var skrevet av våre fine norske personbil bilister.

Det finnes ingen større gruppe med gjennomsnitts IDIOTER enn nettopp norske person biler!  DERE HAR IKKE PEILING på annet enn det som skjer foran nese tippen deres.

For det første: På 4-felts motorvei så satser dere liv og helse for å sprenge dere forbi for så å bremse ned og sperre når det blir 2-felt!

For det andre: Når vi Trailere som faktisk jobber og bor ute på veiene 24 timer i døgnet foretar en forbikjøring, så tutes det og blunkes det med lys. Mange av dere klikker fullstendig å legger dere inn rett forran å brå bremser. Tror dere virkelig at det nytter å stoppe 50 tonn i 90km/h med en liten person bil? Tror dere at det er bare dere som har det travelt med å komme frem i trafikken? Jævla lastebiler tenker dere. Tenk om vi kom å laget til faenskap på jobbene deres????!!!!

For det tredje: har dere tenkt å sprenge dere inn rett forran oss før veien smalner inn, så for guds skyld om dere ikke greier å kjøre i 90, så hold dere nå i det minste i fartsgrensa, og ikke 5-10 under. Greier dere ikke dette, så hold dere bak!!!

For det fjerde: Er dere redde for å kjøre på vinterføre og dere blir tatt igjen av et vogntog, så sving til helvete av veien å slipp oss frem. vi har ikke tid til å ligge i 30-40, hvis forholdene ikke tilsier at vi må det. vi kjører tross alt mange hundre mil i uka, og har gjerne litt bedre kjøre egenskaper enn dere som kjører på butikken, jobb og lingnende. Gjør dere dette, så merker dere kanskje at lastebilene slutter å presse. det er også lov å hjelpe oss forbi med å kanskje lette på gassen i stedet for å presse. Det prøver som oftest de fleste av oss for at dere skal få kommet forbi. det går faktisk ann å sammarbeide. Mindre irritasjon for alle parter.

For det femte: Hvi du ikke kjører eller har kjørt stor lastebil/vogntog, så bare hold kjeft om at du har så jævla peiling for du kanskje sitter å kjører 150000km i året med en liten person bil, det er to helt vidt forskjellige ting.

Og sist men ikke minst: SE TIL HELVETE Å LÆR DERE TIL Å BRUKE BLINKLYS NÅR DERE SKAL TIL VENSTRE ELLER HØYRE I RUNDKJØRINGER. ER IKKE OFTE Å SE AT DERE IKKE BRUKER DET NÅR DERE SKAL TIL HØYRE I ET KRYSS!!!!

Og en liten tig til da: Er du redd eller ikke har tenkt å holde i det minste fartsgrensen, hold dere unna de store veiene. der vi store tullingene med vogntog som oftest ferdes mest!

Takk :frustrert:  :frustrert:  :frustrert:  :sur:

Jeg forstår veldig godt din store frustrasjon! Jeg er helt enig med deg.

Hilsen norsk personbilsjåfør som dessverre stadig irriterer meg over nøyaktig det samme som du beskriver i innlegget

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
  niomi skrev:
Nei. De fleste rundkjøringer i Norge er så små, at man skal markere på samme måte som når man skal inn i kryss, dvs. blinke seg inn, og så blinke seg ut igjen. Det sa en-eller-annen fra de som har med trafikkregler og slikt å gjøre på radioen her om dagen.

Å? Det var nytt for meg. jeg har lært at man kun skal blinke ut av rundkjøringer, ikke inn i dem! Jeg synes det er irriterende når folk blinker inn i en rundkjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kkleppej
  Trailer skrev:
hender det at det klikker for meg så jeg legger meg å presser jeg også. klart

Kan ikke tenke meg en bedre beskrivelse på en "god" trafikant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

niomi skrev:
Det sa en-eller-annen fra de som har med trafikkregler og slikt å gjøre på radioen her om dagen.

Denne uskikken har bare spredt seg de siste ti årene, og nå er den visstnok på vei inn i trafikkskolene også. Likefullt er det feil. En rundkjøring er ikke ett kryss, men må ses på som en egen vei, bare at den går i sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er trailere ganske greie. Selv hater jeg å kjøre forbi trailere fordi de er store og det ser nesten alltid ut som de skal til å velte. Men det som det er mye av her på sørlandet er de som ikke sikrer godt nok (dvs mange 1000 colaflasker faller av og knuser ved tunnellinngang)

Og så er de de utenlandske trailersjåførene mest som kommer nå til sørlandet i dette ekstramværet med sommerdekk!

Så vidt jeg har forstått har sjåførene mye press p.g.a de må rekke fram på kort tid og sjefene maser på dem og der de skal blir de mast på fordi de ikke kommer. Men man kan da da seg tid til å ta på kjettinger og sjekke en ekstra gang om lasten er godt nok sikret. Men ellers så kjører jo dere greit foruten å holde 50 i 80 sona mange plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tante Olm

Dra til blokksberg, nå tar du og endrer det innlegget ditt øyeblikkelig trailer'trash før jeg gidder å lese en eneste setning! Makan til ord

deling

s

feil

skal du jaggu lete langt inni oldemors skatoll etter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått dette rett? Det er lite hensynsfullt av personbilførere å kjøre "fartsgrensa", dvs noe under pga for eksempel feilinnstilte speedometere eller forsiktig kjøring, men det er helt ok for trailer-/lastebils-/vogntogsførere å legge seg oppå hengerfestet og "presse" når de _vet_ at hvis et eller annet går galt så dreper de personbilføreren momentant?

Kom ikke her og snakk om ustabil kjøring fra personbilførere, jeg har vært i dritskumle situasjoner med trailersjåfører som plutselig har bestemt seg for at de skal øke farta noe sinnsykt, uten at det har vært fysisk mulig å kjøre av veien og slippe dem forbi. Nei, det var ikke meg som kjørte, men jeg satt og fulgte nøye med på speedometeret. Skulle ønske jeg hadde filmkamera på mobilen den gangen...

Er fullstendig klar over at idiotkjøring gjelder personbilførere også, men jeg trodde det var naturlig å ta litt hensyn til dem som "er små" når en sitter i store kjøretøy?

Jeg kan ikke skjønne at irritasjon i trafikken gir noen som helst(uansett hvilket kjøretøy de fører) rett til å risikere andres liv :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided
  Bobcat skrev:
OT: Hvem er forresten denne jævla personen som biler? Så vidt jeg kan se, så er han ikke nevnt ved et eneste ord..

:ler: Søren, du kom meg i forkjøpet, jeg lurte også på hvem den personen er, og kan jeg risikere å møte han på mine veier........ :)

Endret av Miss Guided
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir skrev:

Beklager, men det er ikke feil å blinke til venstre i rundkjøring når du skal til venstre. du skal blinke dit du skal, og blinke deg ut igjen hvis du rekker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trailer skrev:
Beklager, men det er ikke feil å blinke til venstre i rundkjøring når du skal til venstre. du skal blinke dit du skal, og blinke deg ut igjen hvis du rekker det

Det er ikke å blinke seg ut av rundkjøring hvis man rekker det, men man SKAL blinke seg ut av rundkjøringen. Å blinke seg inn er ikke nødvendig i det hele tatt, men kan være lurt om du skal ut av rundkjøringen lengst til venstre.

Jeg holder på å ta lappen nå , derfor vet jeg det med blinking i rundkjøring og jeg er oppdatert på det. Mange som tok lappen mange år siden tror annerledes om blinking fordi det var sånn det var da. Men man skal blinke ut av runkjøringen, og så er det jo dette med plassering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trailer skrev:

Der er vi faktisk enige Trailer`n. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
  Tweek skrev:
Det er ikke å blinke seg ut av rundkjøring hvis man rekker det, men man SKAL blinke seg ut av rundkjøringen. Å blinke seg inn er ikke nødvendig i det hele tatt, men kan være lurt om du skal ut av rundkjøringen lengst til venstre.

Man skal blinke ut av runkjøringen, og så er det jo dette med plassering da.

Jeg er helt enig med deg (selv om jeg fikk mitt førerkort for en del år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Gjest 1 skrev:
Jeg er helt enig med deg (selv om jeg fikk mitt førerkort for en del år siden).

hehe, nå vet jeg ikke hvor lenge siden det ble forandringen. Men har hatt noen diskusjoner med mamma og pappa når jeg har øvelseskjørt og blinking i rundkjøring. NÅ er det 12 år siden mamma tok lappen og hun gjør helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trailer skrev:

Jo, det er feil. En rundkjøring er ikke ett kryss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen for ti år siden, og jeg blinker inn hvis jeg skal rett til høyre eller helt til venstre, og naturligvis alltid ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tweek skrev:

Jeg holder på å ta lappen nå , derfor vet jeg det med blinking i rundkjøring og jeg er oppdatert på det. Mange som tok lappen mange år siden tror annerledes om blinking fordi det var sånn det var da. Men man skal blinke ut av runkjøringen, og så er det jo dette med plassering da.

det var det som var poenget mitt! Hvis man skal til venstre å møter kryssende trafikk BØR man blinke. Plassering i rundkjøring er for mange veldig vanskelig, og i mange rundkjøringer nesten umulig. Men hyggelig å høre at du var 'litt' enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...