Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2003 #1 Del Skrevet 22. februar 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=20823 Lurer på hvordan han kom inn i landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 22. februar 2003 #2 Del Skrevet 22. februar 2003 På den vanlige måten antagelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. februar 2003 #3 Del Skrevet 22. februar 2003 Er det den sesongen igjen nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 22. februar 2003 #4 Del Skrevet 22. februar 2003 Vi blir aldrig ferdige med denne sorts sesong... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nivvy Skrevet 22. februar 2003 #5 Del Skrevet 22. februar 2003 Hmm...greit nok at det er fælt med brudd, men man behøver ikke skade hverandre på den måten der. Jiizus...ligger nok en anmeldelse og fengselsdom klar i den saken der, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 24. februar 2003 #6 Del Skrevet 24. februar 2003 ...jeg tror egentlig ikke dette er noe som er så spesielt, bare for innvandrere...hvis det var det som var poenget. WildThing "if you tolerate this, then your children will be next" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 24. februar 2003 #7 Del Skrevet 24. februar 2003 Send ham tilbake til Thailand igjen! Sånne folk trenger vi ikke.... :evil: Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. februar 2003 #8 Del Skrevet 24. februar 2003 Send ham tilbake til Thailand igjen! Sånne folk trenger vi ikke.... :evil: Ismen Må desverre opplyse deg om at UDI ga mannen norsk statsborgerskap for flere år siden og at han derfor er like norsk som alle oss andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. februar 2003 #9 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvis jenter hadde tatt litt ansvar selv så hadde dem ikke blitt sammen med en halvkriminell streefighter. Men damer blir jo våte i trusa av kriminelle. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 25. februar 2003 #10 Del Skrevet 25. februar 2003 Herregud waco :o du er ikke sann. Si meg, er du blitt forlatt av den du elsket mest? Eller er du bare så full av hat? Arrogant? Du har dine poeng i noe av det du skriver, ja enkelte vet å falle for kriminelle og de graver sin egen grav, men du må lære å ikke skjære alle over en kam! Godt finnes slike guder som deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 25. februar 2003 #11 Del Skrevet 25. februar 2003 Godt sagt, Anett2! Er du der igjen, Ola??!!! L-B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjennskap til miljøet.. Skrevet 28. februar 2003 #12 Del Skrevet 28. februar 2003 Vedkommende som ble dømt er en "idiot" som knapt kan snakke norsk etter utallige år her i landet. Han har også tidligere slått ned jenter i kraft av sin jobb som dørvakt. Etter noe bråk på dansegulvet, skulle vedkommende skille to menn som slåss. Kjæresten til en av disse prøvde å stoppe denne dørvakten ved å dra han i hestehalen hans...da snudde han seg og slo henne i ansiktet. slaget var så hardt at hun falt sammen bevisstløs og måtte hentes med ambulanse.... Bare et eksempel... Idioter som dette finnes det nok av i Norge - og det er helt uavhengig om de er etnisk norske eller utlendinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. mars 2003 #13 Del Skrevet 5. mars 2003 Nok et eksempel på at det er ALTFOR LETT å få norsk statsborgerskap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 5. mars 2003 #14 Del Skrevet 5. mars 2003 Anitacath: På hvilket grunnlag skulle man nekte om han er tidligere ustraffet? Antakelser om at han kan finne på noe sånt en gang? Synes forøvrig det er alt for lave straffer her i landet for slike ting, men det er vel en annen diskusjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. mars 2003 #15 Del Skrevet 5. mars 2003 Så spørs det jo om man skal snakke generellt eller om eksakt denne mannen... På et generellt grunnlag synes jeg det bør være et minimumskrav at dersom man ikke er flyktning må man forholde seg til norsk lov, lære seg norsk og kunne forsørge seg selv for å få norsk statsborgerskap. I akkurat dette tilfelle kan som noen har sagt tildligere ikke denne fyren prate norsk engang etter snart femten år her til lands. Men det er en bagatell. Det som værre er, er at han aldri har vært registrert med inntektsgivende arbeid, men gått på sosialen hele tiden. Han har vært anmeldt for en lang rekke kriminelle forhold men av en eller annen pussig grunn trekker vitnene seg bestandig eller jenter som har anmeldt han ombestemmer seg. Pussig,ja... Han har diverse barn med diverse jenter og han har aldri betalt en krone i barnebidrag, det har staten gjort. Dessuten er han ikke og har aldri vært flyktning. Han har god kjennskap til politiets rutiner og kjenner litt for mange på innsiden til at man kan stole på en rettferdig behandling av eventuelle straffesaker. Og at mannen har årelang erfaring som dørvakt på et av Oslos utesteder med et rykte som selv Rambo kan misunne ham gjør etter mitt skjønn ikke saken noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. mars 2003 #16 Del Skrevet 5. mars 2003 AnitaCath, skulle nesten tro han hadde kjørt deg på tjukken, så inngående kjennskap du har til ham. La meg gi deg følgende forslag for å løse denslags problemer. 1. Damer må slutte å gni kusa si mot kriminelle folk som setter unger overalt og ellers befinner seg i fengsel. 2. Hadde damer tatt litt hensyn og skjønt helt elementære ting som f eks man kan aldri forandre andre, men kun seg selv, hadde vi avverget mange "samboerforhold". 3. Hvis jeg var en homofil femikar som fikk bennern hver gang en slask av en dørvakt slo huet til en kar i bakken så hadde jeg selv tatt følgende dersom jeg hadde involvert meg. 4. Det er jenter sin skyld at gutter oppfører seg sånn, mange jenter arbeider som rene cheerleaders for disse grupperinger og hyllest til den maskuline idiotiske væremåte. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. mars 2003 #17 Del Skrevet 5. mars 2003 AnitaCath' date=' skulle nesten tro han hadde kjørt deg på tjukken, så inngående kjennskap du har til ham.[/quote'] Ha ha ha nei du jeg har nok ikke blitt kjørt på tjukken som du så fint kaller det. Men du vet vel ett og annet om noen rundt deg du også vil jeg tro selvom dere ikke akkurat har vært sengekompiser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 5. mars 2003 #18 Del Skrevet 5. mars 2003 Litt utenfor tema, men som en digresjon: Jeg synes nordmenn's krav til at innvandrere skal snakke norsk er litt patetisk. Jeg har en amerikansk samboer, og vi skal flytte hjem til Norge snart. Desverre er det helt umulig for han aa finne jobb saa lenge han ikke snakker norsk. Jeg har ogsaa mange venner i innvandrer-miljoet hjemme med samme problemet. Det er mange argument som er brukt mot aa ansette innvandrere. Det mest brukte er at kandidaten ikke snakker godt nok norsk. Desverre blir dette argumentet motbevist naar de samme arbeidsgiverne isteden ansetter arbeidere fra Tyskland med langt daarligere norsk-kunnskaper. Forskning viser at dette forekommer ofte i diverse bransjer, f.eks blant bil- mekanikere. Man kan si mye rart om USA, men jeg synes landet har kommet langt naar det gjelder aa ta imot innvandrere. Her jeg bor, er en stor del av befolkningen fra Mexico og snakker spansk. Svaert faa av disse snakker engelsk, likevel er det ikke noe problem aa finne jobb. Arbeidsgiverne her ansetter ofte innvandrere fordi de er flinke arbeidere...og kan ikke kandidaten snakke engelsk, vel da laerer arbeidsgiveren seg spansk istedenfor. Skilt og annen offentlig informasjon er ogsaa i baade engelsk of spansk. Ellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2003 #19 Del Skrevet 5. mars 2003 Illegale innvandrere fra "South of the border" er jo billig arbeidskraft,.Det er vel hovedgrunnen til at noen gidder å annsette disse folkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #20 Del Skrevet 6. mars 2003 + at de er effektive arbeidere. Det samme gjelder her i Norge. Ansett en pakistaner og en nordmann til å vaske gulv og se hvem som er mest effektiv. De fleste nordmenn anser dette som en drittjobb og ville sannsynligvis anstrenge seg minimalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå