Gå til innhold

Brødposer


Mrs. K

Anbefalte innlegg

Vi har brød i plastposer, og det er en uting, selv om posen brukes flere ganger.

Finnes det alternativ (stoff, plast) som kan brukes igjen og igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plastposen KAN jo brukes igjen og igjen og igjen... (Mamma pleide alltid vaske dem ved behov, og bruke dem igjen og igjen og igjen, inntil det evt gikk hull på dem da. Jeg er ikke så flink til å vaske dem, men bruker dem mange ganger)

Ofte ender det uansett med at vi pakker brødet bare inn i en bærepose vi da (dvs, tømmer posen når vi kommer fra butikken, bortsett fra brødet, og snurrer den rundt.) Så blir den søppelpose etterpå, når brødet er spist opp. Men det gir jo ikke MANGE ganger bruk, for når den har vært søppelpose, så forsvinner den jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slik brødboks i metall fra Ikea, og inni den holder brødet seg ferskt selv uten plastpose.

Ikke mugner det heller, så denne brødboksen virker faktisk slik som den er ment å virke og ikke bare som pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker jo plastposene om og om igjen, men enden på visa blir jo at den blir kastet og skal nedbrytes.

Jeg leste engang om en pose som kan brukes om og om igjen, men klarer ikke å finne det igjen. Vi har en fin brødkurv stående på benken, og jeg har ikke lyst å bytte den ut med brødkasse.

Hvordan oppbevarer dere hjemmebakt brød?

Avgir dagens bæreposer skadelige stoffer til maten, eller var det "i gamle dager"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjerer brødet opp i skiver og fryser små porssjoner.

Vi er bare to og det er så greit å bruke plast poser og da tiner skivene fort.

Posene bruker jeg omigjen.

Da har vi ferskt brød bestandig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har siklet litt på denne brødposen som Gjenglemt sykkellås linket til. Den er i 100% bomull da, så er skeptisk til om den faktisk holder brødet "fersk". Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen jeg vil ha pose :sur::ler:

Jeg skal bestille brødposen som Gs linket til. Så får jeg legge inn mine erfaringer her. Det eneste jeg lurer litt på er om den kan bli for liten - posen altså! :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den faller i smak. Aner selv ingenting om den, men Stelton er jo et nokså annerkjent merke. :)

Men den ser kanskje litt liten ut, ja. :klø:

Højde - 23 cm

Bredde - 23 cm

Brød er ofte større enn 23 cm altså. Kanskje det går om man kutter det opp først. Får håpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sier du noe. Det er jo en mulighet å kutte brødet opp først.

Jeg har mye Stelton og jeg er førnøyd med alt. Derfor tør jeg satse på posen, selvom jeg reagerer på størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen
Vi har en slik brødboks i metall fra Ikea, og inni den holder brødet seg ferskt selv uten plastpose.

Ikke mugner det heller, så denne brødboksen virker faktisk slik som den er ment å virke og ikke bare som pynt.

Mener du denne? http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=30018193

Hvis det er den blir jeg veldig glad, for jeg har den, men ante ikke at man kunne bevare brødet ferskt i den uten pose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...