Gå til innhold

I


Kosemose

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er en klok dame, Kosemose.

Jeg hadde faktisk en diskusjon med en nabo her i går, ang. innvandringspolitikken/problemene her i landet og vi var vel igrunnen skjønt enige om at dersom du våger å stille deg kritisk til noe som helst som har med ikke-vestlige innvandrere eller politikken rundt innvandring å gjøre, så stemples du som rasist. SÅ enkel er ikke verden. Ikke min i hvert fall.

Jeg for min del, stiller meg ofte kritiske spørsmål ved innvandringspolitikken her i landet. Vi er et lite land med få innbyggere, og jeg er redd for hva fremtiden kan se ut som for mine barn og barnebarn. Selv er jeg sikkert ikke her lenger når resultatene av denne litt ukritiske "redningsaksjonen" står i full blomst.

Jeg er ikke rasist, og jeg har ikke problemer med alle de - flertallet - som jobber, forsørger seg selv og sin familie, følger lover og regler og oppfører seg som folk. Men jeg har problemer med de som viser null respekt for oss, lovene våre, og generelt bare tar seg til rette, fordi Norge har et godt sosial- og trygdeopplegg. Disse som faktisk er like store rasister som mange av våre egne, både overfor oss, og for innvandrere av andre nasjonaliteter enn dem selv.

Jeg har også noe i mot at man tar inn personer som trenger sterk psykiatrisk behandling all den tid vi faktisk allerede har for dårlig dekning på dette området. Trikkedrapet for et par år siden, var jo et direkte resultat av nettopp dette.

Jeg har også noe i mot ti-åringer som ber folk "ta bissja si i bånd, ellers skal jeg sparke'n ihjæl." Og som gjentar meldingen når du stopper og spør hva det var han sa. Det vitner om så inngrodd mangel på respekt at du kan lure på hva de snakker om i den heimen. Denne ti-åringen ville neppe snakket sånn til faren sin.

Jeg har også noe i mot dem som ikke helt skjønner det norske mønsteret for seksualitet mellom kjønnene, til tross for at de har bodd her en årrekke. Det er disse som nå står for 2/3 av anmeldte overfallsvoldtekter. Jeg hørte på radioen her forleden at det nå er snakk om å kurse innvandrergutter i norske forhold når det kommer til den seksuelle biten. I forhold til deres egne jenter som voktes døgnet rundt, fremstår selvfølgelig våre jenter som billige ludre og fritt vilt. Det er imidlertid ikke dermed sagt at de er det.

Dette gjelder ikke alle, ikke de fleste heller - men de finnes, og de er mange, og det kan bli et enda større problem enn det er. Jeg er ikke rasist, jeg kjenner ikke-vestlige innvandrere som er helt flotte mennesker, men det er heller ikke disse som står for problemene man ser.

For et par dager siden leste jeg om en somalier i Kristiansand som var anmeldt for 78 lovbrudd det siste året. På grunn av soningskøer går han ute og kan fortsette med ranene sine til krampa tar ham, og det er ikke snakk om å sende ham hjem igjen. Stakkars, Somalia er jo ikke et land man sender folk til. Men at han påfører folk i Kristiansand traumer fordi han raner og herjer, det er ikke så farlig. En vakker dag dreper han kanskje noen, men det får vi bare ta med i beregningen som tap, for i Somalia kan han ikke være.

Dere som synes vi skal spa landet vårt fult av psykiatriske psykopater og kriminelle som blir med på lasset fordi det er lett å komme inn her - ser dere overhodet ikke farene ved det? Er det bare om å gjøre og redde verden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

1) Det er ikkje lett å komme hit og få oppholdstillatelse, dei som kjem er stort sett via ekteskap med norske statsborgerar eller kvoteflyktningar via FN, og noen av dei er tidlegare barnesoldatar og voldtatte kvinner, og ja, dei treng psykiatri.

2) Aftenposten hadde eit oppslag i vinter om koss ein valde ut søkarar, dei skulle jammen gjennom eit trangt nålauge, dei skulle ha tilknytning til Noreg, vere integrerinsdyktige, ha utdanning osv.

3) Eg hyler at folk ska ta bikkja si i bånd, er livredd dei vesena der, og får panikkanfall om ei fremmed bikkje hoppar på meg, noko dei gjerne gjer... Hadde glatt latt junior bedt folk ta bikkja si i bånd ja.

Endret av attegløyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en klok dame, Kosemose.

Jeg hadde faktisk en diskusjon med en nabo her i går, ang. innvandringspolitikken/problemene her i landet og vi var vel igrunnen skjønt enige om at dersom du våger å stille deg kritisk til noe som helst som har med ikke-vestlige innvandrere eller politikken rundt innvandring å gjøre, så stemples du som rasist. SÅ enkel er ikke verden. Ikke min i hvert fall.

Jeg for min del, stiller meg ofte kritiske spørsmål ved innvandringspolitikken her i landet. Vi er et lite land med få innbyggere, og jeg er redd for hva fremtiden kan se ut som for mine barn og barnebarn. Selv er jeg sikkert ikke her lenger når resultatene av denne litt ukritiske "redningsaksjonen" står i full blomst.

Jeg er ikke rasist, og jeg har ikke problemer med alle de - flertallet - som jobber, forsørger seg selv og sin familie, følger lover og regler og oppfører seg som folk. Men jeg har problemer med de som viser null respekt for oss, lovene våre, og generelt bare tar seg til rette, fordi Norge har et godt sosial- og trygdeopplegg. Disse som faktisk er like store rasister som mange av våre egne, både overfor oss, og for innvandrere av andre nasjonaliteter enn dem selv.

Jeg har også noe i mot at man tar inn personer som trenger sterk psykiatrisk behandling all den tid vi faktisk allerede har for dårlig dekning på dette området. Trikkedrapet for et par år siden, var jo et direkte resultat av nettopp dette.

Jeg har også noe i mot ti-åringer som ber folk "ta bissja si i bånd, ellers skal jeg sparke'n ihjæl." Og som gjentar meldingen når du stopper og spør hva det var han sa. Det vitner om så inngrodd mangel på respekt at du kan lure på hva de snakker om i den heimen. Denne ti-åringen ville neppe snakket sånn til faren sin.

Jeg har også noe i mot dem som ikke helt skjønner det norske mønsteret for seksualitet mellom kjønnene, til tross for at de har bodd her en årrekke. Det er disse som nå står for 2/3 av anmeldte overfallsvoldtekter. Jeg hørte på radioen her forleden at det nå er snakk om å kurse innvandrergutter i norske forhold når det kommer til den seksuelle biten. I forhold til deres egne jenter som voktes døgnet rundt, fremstår selvfølgelig våre jenter som billige ludre og fritt vilt. Det er imidlertid ikke dermed sagt at de er det.

Dette gjelder ikke alle, ikke de fleste heller - men de finnes, og de er mange, og det kan bli et enda større problem enn det er. Jeg er ikke rasist, jeg kjenner ikke-vestlige innvandrere som er helt flotte mennesker, men det er heller ikke disse som står for problemene man ser.

For et par dager siden leste jeg om en somalier i Kristiansand som var anmeldt for 78 lovbrudd det siste året. På grunn av soningskøer går han ute og kan fortsette med ranene sine til krampa tar ham, og det er ikke snakk om å sende ham hjem igjen. Stakkars, Somalia er jo ikke et land man sender folk til. Men at han påfører folk i Kristiansand traumer fordi han raner og herjer, det er ikke så farlig. En vakker dag dreper han kanskje noen, men det får vi bare ta med i beregningen som tap, for i Somalia kan han ikke være.

Dere som synes vi skal spa landet vårt fult av psykiatriske psykopater og kriminelle som blir med på lasset fordi det er lett å komme inn her - ser dere overhodet ikke farene ved det? Er det bare om å gjøre og redde verden??

utrolig bra skrevet :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et lite land med få innbyggere, og jeg er redd for hva fremtiden kan se ut som for mine barn og barnebarn.

Er du virkelig redd for dette?

Jeg har også noe i mot ti-åringer som ber folk "ta bissja si i bånd, ellers skal jeg sparke'n ihjæl." Og som gjentar meldingen når du stopper og spør hva det var han sa. Det vitner om så inngrodd mangel på respekt at du kan lure på hva de snakker om i den heimen. Denne ti-åringen ville neppe snakket sånn til faren sin.

Dette kunne vært norske barn eller voksne også.

Jeg har også noe i mot dem som ikke helt skjønner det norske mønsteret for seksualitet mellom kjønnene, til tross for at de har bodd her en årrekke. Det er disse som nå står for 2/3 av anmeldte overfallsvoldtekter. Jeg hørte på radioen her forleden at det nå er snakk om å kurse innvandrergutter i norske forhold når det kommer til den seksuelle biten. I forhold til deres egne jenter som voktes døgnet rundt, fremstår selvfølgelig våre jenter som billige ludre og fritt vilt. Det er imidlertid ikke dermed sagt at de er det.

Kilder? Sier ikke at dette ikke stemmer, men de som har bodd i Norge en årrekke voldtar sannsynligvis ikke. Da må det heller være de som har bodd i Norge i kort tid.

For et par dager siden leste jeg om en somalier i Kristiansand som var anmeldt for 78 lovbrudd det siste året. På grunn av soningskøer går han ute og kan fortsette med ranene sine til krampa tar ham, og det er ikke snakk om å sende ham hjem igjen. Stakkars, Somalia er jo ikke et land man sender folk til. Men at han påfører folk i Kristiansand traumer fordi han raner og herjer, det er ikke så farlig. En vakker dag dreper han kanskje noen, men det får vi bare ta med i beregningen som tap, for i Somalia kan han ikke være.

Er enig i det du sier om utlendinger som har mange alvorlige kriminelle handlinger på sin rulleblad, men ikke får sonet pga. kø i fengsler, men der mener jeg er statens sin ansvar å ta tak i dette før de begår så mange kriminelle handlinger. Ikke misforstå meg at jeg ikke skylder på de som gjør dette, men staten kan faktisk gjøre noe med dette. Dette er dessverre folk uten utdanning og framtid. De skjønner ikke at penger ikke kommer lett (selv i Norge).

Dere som synes vi skal spa landet vårt fult av psykiatriske psykopater og kriminelle som blir med på lasset fordi det er lett å komme inn her - ser dere overhodet ikke farene ved det? Er det bare om å gjøre og redde verden??

Så du vil at vi skal isolere oss fra omverden? Ikke gi og ikke å ta. Skjønner hva du mener, men flyktninger er jo flyktninger av en grunn. Ellers kunne de like gjerne bodd i hjemlandet sitt.

Ting JEG føler at vi burde se på er følgende: Jeg syntes at det er bedre å ta inn færre som får den hjelp de trenger og den utdanning de trenger, så de kan klare seg selv. MEN når det er sagt har ikke Norge så mange asylsøkere lenger. Det er kjempe mange asylmottak som har blitt lagt ned av den grunn. Som noen andre også sier er de fleste som kommer til Norge nå enten giftet inn, nære familiemedlemmer eller kvoteflyktninger. Når loven om å kaste ut de som har fått endelig avslag fra mottakene kom, så mange hva slags problem dette kom til å få. Vi har dessverre veldig mange ulovlige innvandre i de store byene som for eksempel Oslo, Stavanger osv

Leste i avisen her om dagen at UDI har 25.000 saker som er ubehandlet. Dette dreier seg mest om arbeidstillatelse. Dessverre bruker de kjempe lang tid å behandle disse søknadene så mange får penger fra dem, selv om de kunne tjent penger selv.

Løsningene kunne vært de som gjør noe kriminelt eller galt mens de er i asylmottak bør utvises av landet vårt.

At de som ikke lærer seg norsk ikke skal få pengestøtte.

At de som ikke involverer seg i barna sine skolegang og aktiviteter i fritid skal ikke få barnebidrag.

Tror at det er lovverket som må forandres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å få oppholdstillatelse her, det stemmer nok, men det er ganske lett å bli her selv om du fikk avslag på søknaden din.

Jeg har en bror som jobber som kontrollør i NSB.

Jobben hans er å sjekke at folk har gyldig billett. De som ikke har billett må vise legitimasjon.

Asylsøkere har et kort (som jeg ikke husker hva han kalte)som forteller hvem de er bl.a., og når disse blir tatt for å reise uten billett, må kontrollørene ringe folkeregisteret for å sjekke at de har oppholdstillatelse, og om de ikke har det, må de ringe politiet.

Tre ganger på én uke var politiet på stasjonen og hentet personer uten oppholdstillatelse. Og dette er KUN de som reiser uten billett OG blir tatt i kontroll, OG som broren min har møtt på.

Om alle kontrollørene treffer på like mange, like ofte, så sier det noe om tallene på personer som er her ulovlig.

Landra, jeg har ingen kilder når det gjelder det der med unge muslimske gutter og norsk seksualitet. Det var noe jeg såvidt fikk med meg over radioen på bussen til jobb en morgen fordi sjåføren var så grei å ha den på litt høyt.

Attegløyma; det er ikke noe galt i å be folk ta hunden sin i bånd - men det er noe galt når en en tiåring står og skriker at han skal sparke ihjel bikkja di hvis du ikke tar den i bånd.

Jeg kunne mer forstått det om det var en syttenåring, de er ofte sånn, men en tiåring!! Og som gjentar det når du spør hva han sa...

(På den annen side har jeg også hørt om åtteåringer som sier: jeg hater muslimer assa - uten egentlig å vite hva de snakker om antakelig. Hørt av far nemlig.)

Ellers er jeg helt enig at man SKAL hjelpe, men jeg ser ikke at det er spesielt hjelpsomt å dra folk inn her som vi faktisk ikke har et skikkelig tilbud til.

Psykiatrien her i landet er helt på felgen allerede, og er det da forsvarlig å hente psykiatriske pasienter fra andre land? Vi har ikke kapasitet - da får vi se å bygge ut psykiatrien da. Ting henger i hop. Og det er klart at når folk kommer fra krigsherjede land, folk som kanskje har vært soldater siden de var en neve stor og har følt krigen skikkelig på kroppen, så er de traumatiserte og trenger hjelp. Hvordan kan vi parkere dem på et asylmottak i huttiheita uten den hjelpen de trenger. Har vi gjort vårt bare fordi de i hvert fall har tak over hodet og mat? SÅ enkel er ikke verden. Det er aspekter som må tas hensyn til.

Jeg stilte et spørsmål i det forrige innlegget mitt.

Jeg sier at jeg ser at vi faktisk trenger arbeidskraft her i landet. Og at vi sikkert vil trenge mer i årene som kommer, da vi ikke føder nok barn.

Jeg ser også at et "multikulturelt samfunn" høres bra ut, men hva er det egentlig? Hva går det ut på, sånn i realiteten? At vi alle lever som en stor glad familie? Tror dere det kommer til å skje? Eller hva forventer dere som er helt ukritiske til innvandringspolitikken som den er i dag. DET spurte jeg om.

Når jeg sier jeg er redd for hvordan fremtiden vil se ut, så er det en redsel på bakgrunn av at vi ikke VET hva langtidsvirkningene kan bli av innvandringspolitikken her i landet. Som nevnt er vi få, det er ikke sikkert vi tåler veldig mye fremmedkulturellt før det går utover det vi anser som norsk.

Idealistisk sett synes jeg også at det ville være supert om vi alle bare kunne dele denne kloden og leve sammen som en diger lykkelig familie hvor alle går rundt og smiler og hilser på hverandre, men jeg vet at sånn blir det ikke. Mennesker er ikke sånn. Folk flest er patriotiske på SITT folks vegne. Rasisme finnes i alle folkeslag, ikke bare blant de hvite.

Jeg sier ikke at jeg TROR landet blir et helvete om x antall år, jeg sier bare at vi vet ikke hva resultatene blir. Vi stiller kanskje litt for få krav når det gjelder integrering?

Per i dag vet jeg at det er et problem ved mange av Osloskolene at majoriteten i klassene er ikke-vestlige innvandrere med dårlige norskkunnskaper og at dette faktisk lager problemer for de norske elevene rent læringsmessig.

Jeg lurer også på hvor i landet de fleste skeptikerne bor i forhold til hvor tilhengerne bor.

Kan det hende at det er flere motstandere i f.eks. Oslo enn i Voss?

Jeg sitter ikke med et eneste fasitsvar, men jeg er skeptisk og stiller meg undrende. Og jeg lurer på hvorfor dere som overhodet ikke er skeptiske, ikke er det. Jeg tror det er sunt å stille spørsmål, og så får de som mener de har svaret, svare så godt de kan. Og disse svarene vil jeg gjerne høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en bror som jobber som kontrollør i NSB.

Jobben hans er å sjekke at folk har gyldig billett. De som ikke har billett må vise legitimasjon.

Asylsøkere har et kort (som jeg ikke husker hva han kalte)som forteller hvem de er bl.a., og når disse blir tatt for å reise uten billett, må kontrollørene ringe folkeregisteret for å sjekke at de har oppholdstillatelse, og om de ikke har det, må de ringe politiet.

Tre ganger på én uke var politiet på stasjonen og hentet personer uten oppholdstillatelse. Og dette er KUN de som reiser uten billett OG blir tatt i kontroll, OG som broren min har møtt på.

Om alle kontrollørene treffer på like mange, like ofte, så sier det noe om tallene på personer som er her ulovlig.

Jeg har litt lyst til å kommentere akkurat den biten her. Det stemmer det du sier, at asylsøkerne har et asylsøkerkort som fungerer som id-kort. Dette asylsøkerkortet har de fordi de enda ikke har fått svar på asylsøknaden sin. Før de får svar på denne har de ikke oppholdstillatelse og heller ikke personnummer, derfor vil de ikke finnes i folkeregisteret. Dette betyr ikke at de oppholder seg ulovlig i landet! Om din bror hevder at det er slik, så vil jeg hevde at han lyver, for det stemmer ikke.

Hva angår innvandrings- og flyktningpolitikk så har jeg gitt opp å diskutere temaet, det er altfor mye følelser og synsing involvert hos de fleste til at det kan bli en konstruktiv diskusjon, det ender som regel om i skittkasting der en ene parten er rasist og den andre er utlendingvennlig.

(Hvis noen lurer så er nok jeg nærmest sistnevnte, uten at jeg går inn i diskusjonen av den grunn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst til å kommentere akkurat den biten her. Det stemmer det du sier, at asylsøkerne har et asylsøkerkort som fungerer som id-kort. Dette asylsøkerkortet har de fordi de enda ikke har fått svar på asylsøknaden sin. Før de får svar på denne har de ikke oppholdstillatelse og heller ikke personnummer, derfor vil de ikke finnes i folkeregisteret. Dette betyr ikke at de oppholder seg ulovlig i landet! Om din bror hevder at det er slik, så vil jeg hevde at han lyver, for det stemmer ikke.

Hva angår innvandrings- og flyktningpolitikk så har jeg gitt opp å diskutere temaet, det er altfor mye følelser og synsing involvert hos de fleste til at det kan bli en konstruktiv diskusjon, det ender som regel om i skittkasting der en ene parten er rasist og den andre er utlendingvennlig.

(Hvis noen lurer så er nok jeg nærmest sistnevnte, uten at jeg går inn i diskusjonen av den grunn.)

Det er noe med dato på disse kortene Brunhilde, og det er også noe med at de fremdeles har kortet sitt ETTER at de har fått avslag. Det er de han snakker om, det er de han må ringe politiet om. Ikke de som er her lovlig, eller i påvente av vedtak.

Videre klør han seg litt i hodet over at de som er her ulovlig faktisk risikerer å bli tatt ved å la være å kjøpe en billett til tjue kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det noen som oppholder seg "ulovlig" i Norge. Det er også noen som er ureturnerbare av forskjellige årsaker.

At det er så mange som du prøver å gi inntrykk av, det tror jeg ikke.

Som et svar på at de risikerer å bli tatt for 20 kroner...tja, 20 kroner er mye for den som allerede lite har - og jeg mener bestemt at en asylsøker med avslag stort sett har lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange ulovlige asylsøkere vi har her i byen jeg, men det er mange tusen, det er et faktum. Og det har jeg ikke fra broren min. Jeg dro fram dette eksempelet bare for å vise hva han som én kontrollør opplevde i løpet av én uke.

Ett søk ga meg dette.

http://www.norskkultur.net/nyheter2003/051.htm

Avisen skrev:

"Hver eneste dag arresterer utlendingsseksjonen ved Oslo politidistrikt personer som lever i skjul uten gyldig oppholdstillatelse i Norge. - Det er veldig mange som svirrer rundt uten å ha lovlig opphold. I en storby som Oslo er det enkelt å holde seg skjult. Om man ikke gjør noe galt og ikke har uflaks, er det ikke vanskelig å leve her uten oppholdstillatelse, sier sjef for utlendingsseksjonen, Steen Dalgaard Nielsen til Dagsavisen.

Utlendingsseksjonen i Oslo har operert med et anslag på 4.000 personer som oppholder seg ulovlig. Det er bare for Oslo, og tallet på landsbasis er trolig høyere

. -
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
[...]

Attegløyma; det er ikke noe galt i å be folk ta hunden sin i bånd - men det er noe galt når en en tiåring står og skriker at han skal sparke ihjel bikkja di hvis du ikke tar den i bånd.

Jeg kunne mer forstått det om det var en syttenåring, de er ofte sånn, men en tiåring!! Og som gjentar det når du spør hva han sa...

Jeg vet ikke bakgrunnen til at han reagerte slik, men det er noe i islamsk tradisjon om at hunder, i likhet med griser er "urene". Det er ikke bare tiåringer som har problemer med det, forresten, taxisjåfører liker dem heller ikke: Link

Dette er snakk om førerhunder for blinde..

[...]

Ellers er jeg helt enig at man SKAL hjelpe, men jeg ser ikke at det er spesielt hjelpsomt å dra folk inn her som vi faktisk ikke har et skikkelig tilbud til.

Psykiatrien her i landet er helt på felgen allerede, og er det da forsvarlig å hente psykiatriske pasienter fra andre land? Vi har ikke kapasitet - da får vi se å bygge ut psykiatrien da. Ting henger i hop. Og det er klart at når folk kommer fra krigsherjede land, folk som kanskje har vært soldater siden de var en neve stor og har følt krigen skikkelig på kroppen, så er de traumatiserte og trenger hjelp. Hvordan kan vi parkere dem på et asylmottak i huttiheita uten den hjelpen de trenger. Har vi gjort vårt bare fordi de i hvert fall har tak over hodet og mat? SÅ enkel er ikke verden. Det er aspekter som må tas hensyn til.

Enig i at psykiatrien her i landet er undermåls, dette må rettes opp, og ikke bare snakkes vekk som så ofte før. Også enig i at det er på tide å tenke på hva man gjør med potensielt farlige mennesker som søker om asyl (eller egentlig alt det man ikke gjør..)

Kan nevne trikkedrapet, drapet på buss-sjåføren på Valdres-ekspressen, gærningen på Kato Air-flyet, og inkarnasjonen av svigermors drøm; Kamel Mellah (drapet på legen Stein Sjaastad).

Link1

Link2

Jeg er dog uenig i at det er nok å bygge ut psykiatrien, vi trenger rett og slett å verne samfunnet fra disse individene (populært sagt; sperr dem inne), evt sende dem ut av landet (hvis de ikke er "ureturnerbare" da.. :sur: - for en vits..).

Hvor mange må , fordi slike folk får gå fritt.. ?

Jeg stilte et spørsmål i det forrige innlegget mitt.

Jeg sier at jeg ser at vi faktisk trenger arbeidskraft her i landet. Og at vi sikkert vil trenge mer i årene som kommer, da vi ikke føder nok barn.

Tror vi må se andre plasser hvis vi vil ha stødig arbeiskraft, desverre: Link

Jeg ser også at et "multikulturelt samfunn" høres bra ut, men hva er det egentlig? Hva går det ut på, sånn i realiteten? At vi alle lever som en stor glad familie? Tror dere det kommer til å skje? Eller hva forventer dere som er helt ukritiske til innvandringspolitikken som den er i dag. DET spurte jeg om.

Når jeg sier jeg er redd for hvordan fremtiden vil se ut, så er det en redsel på bakgrunn av at vi ikke VET hva langtidsvirkningene kan bli av innvandringspolitikken her i landet. Som nevnt er vi få, det er ikke sikkert vi tåler veldig mye fremmedkulturellt før det går utover det vi anser som norsk.

Ett "multikulturelt samfunn" er en utopi, isteden får vi paralellsamfunn. Vi ser det Storbritania, Nederland og Frankrike bl.annet, noen husker kanskje opptøyene i Frankrike.. ?

I Danmark er det også tendenser til paralellsamfunn, og de har allerede fått de første opptøyene som minner om det i Frankrike.. Link

Idealistisk sett synes jeg også at det ville være supert om vi alle bare kunne dele denne kloden og leve sammen som en diger lykkelig familie hvor alle går rundt og smiler og hilser på hverandre, men jeg vet at sånn blir det ikke. Mennesker er ikke sånn. Folk flest er patriotiske på SITT folks vegne. Rasisme finnes i alle folkeslag, ikke bare blant de hvite.

Akkurat det blir ikke akkurat nevnt på Migrapolis, eller i media i det hele tatt, ikke rart at folk blir naive..

Jeg sier ikke at jeg TROR landet blir et helvete om x antall år, jeg sier bare at vi vet ikke hva resultatene blir. Vi stiller kanskje litt for få krav når det gjelder integrering?

Per i dag vet jeg at det er et problem ved mange av Osloskolene at majoriteten i klassene er ikke-vestlige innvandrere med dårlige norskkunnskaper og at dette faktisk lager problemer for de norske elevene rent læringsmessig.

Legger ved en link..

Andre forklaringer på hvorfor ikke-vestlige elever har såpass dårlig norskkunnskaper kan kanskje også være at de i lange perioder ikke er her engang: Link

[...]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før de får svar på denne har de ikke oppholdstillatelse og heller ikke personnummer, derfor vil de ikke finnes i folkeregisteret.

Litt OT men det du sier stemmer ikke! Asylsøkere får både tildelt et midlertidig personnummer og blir registrert i folkeregisteret bl.a. fordi de har rett til visse ytelser i.h.t. Folketrygdloven.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det som skremmer meg er at hvis man viser skepsis for dagens innvandringspolitikk så blir man omtrent sablet ned som rasist og det som verre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men det du sier stemmer ikke! Asylsøkere får både tildelt et midlertidig personnummer og blir registrert i folkeregisteret bl.a. fordi de har rett til visse ytelser i.h.t. Folketrygdloven.

Det skjer ikke over natten, jeg kjenner godt til d-nummer og asylsøkere, Leo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

enda et bevis på at man ikke kan stille kritiske spørsmål ved de delene av invandringspolitikken som ikke fungerer her i landet, uten at enkelte skal beskytte alle innvandrere uanset hva de har gjort.

trur ikke de som får avslag leverer fra seg id kortet sitt, ergo så er det enkelte som blir tatt pga ugyldige kort.

det sies både på radio og i tv at 2 av 3 voldtekter er av menn med innvandrer bakgrunn, søker du på nett finner du sikert statestikk over det. dette har med hvordan de blir intregert her.

ingen er rasist selv om vi skriver at usa er et sykt land hvor folk trur de er guder, men prøv og si det er galt, og at enkelte muslimer burde ta et kurs i folkeskikk, da er du konge rasist.

er så utrolig lei av at det ikke går og diskutere innvandringspolitikk uten og bli rasist automatisk, du må da forstå at de stakarne har hatt det vondt osv.

og det er vel lit rart at det arangeres fester hvor småjentene kler seg i trusa og danser runt gutter fra "muslim land", alt for og intregere, også klager vi over at de ser på jentene som horer!

der jeg bor blir innvandringspolitikken kaldt og lage ris til egen bak.

Endret av ATV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bl.a. fordi de har rett til visse ytelser i.h.t. Folketrygdloven.

Hei!

Lurte bare på hva slags ytelser det er snakk om?

Er HELT enig at det er ganske skremmende at det er SÅ mange ulovlige i Norge og at det er så mange som verken lærer seg norsk, eller jobber osv, men det jeg mener er det at det må lovendringer til så disse menneskene kan enten flytte tilbake til hjemlandet sitt eller skjerpe seg. Syntes det blir helt feil å få asyl i Norge og så om noen år reise til hjemlandet sitt med sosialpenger. (helt greit at situasjonen i hjemlandet har forandret seg og hjemlandet er feriested og ikke bosted, men det jeg mener er at da bør pengene man bruker på det formålet vært opptjent av DEG)

Det er vanlig at hvis du gir folk lillefingeren så tar det hele hånda di. Derfor må man stramme regelverket og ikke la snylte personer snylte enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva angår innvandrings- og flyktningpolitikk så har jeg gitt opp å diskutere temaet, det er altfor mye følelser og synsing involvert hos de fleste til at det kan bli en konstruktiv diskusjon, det ender som regel om i skittkasting der en ene parten er rasist og den andre er utlendingvennlig.

...

er så utrolig lei av at det ikke går og diskutere innvandringspolitikk uten og bli rasist automatisk, du må da forstå at de stakarne har hatt det vondt osv.

og det er vel lit rart at det arangeres fester hvor småjentene kler seg i trusa og danser runt gutter fra "muslim land", alt for og intregere, også klager vi over at de ser på jentene som horer!

der jeg bor blir innvandringspolitikken kaldt og lage ris til egen bak.

Jeg har ikke kalt deg for rasist, og om du leser innlegget mitt så ser du at jeg forklarer hvorfor jeg ofte skygger unna innvanringsdebattene her på KG. Du bekrefter egentlig bare at jeg bør fortsette med det, selv om jeg er uenig med deg, det betyr ikke at jeg kaller deg verken rasist eller noe annet.

Hei!

Lurte bare på hva slags ytelser det er snakk om?

Barnetrygd, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte bare på hva slags ytelser det er snakk om?

De har stort sett de samme rettighetene som andre norske borgere med unntak av enkelte former for trygd og pensjon. Forskriften som regulerer asylsøkeres forhold til Folketrygdloven finner du her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...