Debra Skrevet 20. februar 2007 #1 Del Skrevet 20. februar 2007 jeg har meldt meg inn i sats. vil gå ned ivekt og bli slankere. ikke mye. ca 5 kg. hvordan burde jeg gjøre det. sette meg opp på timer? apparater? etc... vil absolutt ikke ende påå med store muskler på bena... er ute etter de " slanke" musklene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glamorous Skrevet 20. februar 2007 #2 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei. Ville begynt å trene styrke 2 ganger i uken. Kjør 3x12 på alle øvelsene. Ha på såpass tunge vekter at du klarer mellom 11-13 ganger. Hvis du klarer mer har du for lette vekter, hvis du ikke klarer så mange har du for tunge. Så kan du sette inn kanskje 2 økter med kondisjonstrening, da vil jeg anbefale deg at du går på timer. Det er mer motiverende for den type trening. Løping o.l er veldig lite motiverende og kjedelig syntes nå jeg hvertfall. Vil anbefale bodypump eller spinning. Det er kjempe gøy. Eventuelt step og aerobic. Ikke la deg skremme av styrketreningen, det hjelper deg å få en fastere og slankere kropp, og du vil ikke ende opp med store muskler. Yoga og Pilates er også veldig effektivt, og gir deg flat og fin mage hvis du trener det ofte nok ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 20. februar 2007 takk for tips. har tenkt til å trene ganske ofte. kanskje 5 ganger i uken. trente 2 timer igår og 2 idag, både styrke og satt meg opp på timer. spinning var ikke noe for meg, setene er så vonde, støl i rumpa:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 20. februar 2007 #4 Del Skrevet 20. februar 2007 Flotte greier. Pass på å ikke gå ut for hardt i begynnelsen, du skal klare å holde det ved like. Og store muskler vil du etter all sannsynlighet ikke få om du prøver engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 21. februar 2007 #5 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei Spinning er vodnt første gangen i rumpa,men det går seg til etterhvert,selv om det ikke kjenes sånn ut!!!!!! Auuuu... vondt. Spinning passer jo alle egentlig,du gjør som du vil selv når du sitter på sykkelen,stiller det du føler for. Eller gå til annskaffelse av sykkel bukse med polstring i rumpa!! Lykke til med treninga,tøfft å satse på 5 dager i uka,husk bedre i ikke bli lei å klare å holde ut å trene ,en å sette srg foir store krav og bli lei! Selv er j sån at jo mindre jeg trener jo mindre lyst får jeg,jo ofterer jeg er der,jo mere vil jeg trene!!!! Bitt av "basillen" med andre ord..... Kanskje du er det du oxo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 21. februar 2007 #6 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei. Ville begynt å trene styrke 2 ganger i uken. Kjør 3x12 på alle øvelsene. Ha på såpass tunge vekter at du klarer mellom 11-13 ganger. Hvis du klarer mer har du for lette vekter, hvis du ikke klarer så mange har du for tunge. ← Hm. Hva ønsker du å oppnå med en slik trening? Hvor tungt er det på slutten da? (Det er jo det essenielle i forhold til måloppnåelse her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 21. februar 2007 har trent mye før også. elsker å trene egentlig. bare at det er så dyrt som har hindret meg. men men. jeg meldte meg inn en mnd uten bindingstid forleløpig. sist gang jeg trente klarte jeg en månde md 5-6 ganger i uka faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. februar 2007 #8 Del Skrevet 21. februar 2007 Selv om man har lyst til å trene masse i begynnelsen, ville jeg heller sett hva som er realistisk på sikt. Man kan fort gå lei om man trener veldig mye i begynnelsen (de første ukene, månedene). Man vil jo gjerne trene jevnt. Ellers så er kondisjonstrening den beste måten å gå ned i vekt på. Hvis du ikke har motivasjon til å trene alene, kan timer være tingen. Du skal nok også trene mye for å få store muskler. Mange jenter som er redde for det, men sjelden jeg har sett det. Styrketrening vil stramme opp og generelt gjøre deg sterkere, og det kan være lurt å trene både styrke og kondisjon (selv om man ikke nødvendigvis går ned i vekt av å trene styrke, da muskler veier mer enn fett). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 21. februar 2007 #9 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg trener også på Sats. Begynte med egentrening, men nå går jeg KUN på timer i sal. Det er mye mer motiverende synes jeg. Med alle de ulike timene de har, så får du skikkelig allsidig kondisjons- og styrketrening av bare å gå på timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. februar 2007 #10 Del Skrevet 21. februar 2007 Flotte greier. Pass på å ikke gå ut for hardt i begynnelsen, du skal klare å holde det ved like. Og store muskler vil du etter all sannsynlighet ikke få om du prøver engang ← ang store muskler, det er IKKE vanskelig å få store muskler dersom man har "rett" muskelbygning, jeg fikk det etter aerobic/step en time seks dager i uka, voila = DE låra, og ja, det var muskler. Noen har lett for å øke størrelsen på de korte, tykke musklene og hadde jeg trent like mye som trådstarter har planer om uten å bevisst jobbe for å unngå store muskler, så hadde jeg godt kunnet oppnådd akkurat det, altså store muskler... IKKE lekkert synes jeg. Jeg trener på et studio der jeg har fått en plan fra folk som kun jobber med kroppsbygging og har fått beskjed om å bruke "lette nok" vekter til at jeg klarer 15-20 repetisjoner, for meg er det helt supert når jeg i tillegg går mye og danser to dager i uka, legger inn min 30 min kondis først, så styrke. uff... må komme igang igjen, hadde DEN kroppen (i mine øyne ) på sensommern/høsten... nå har det blitt litt slapt, så har tre kg jeg må få trent av igjen, savner våren jeg nå. Får så mye mer energi da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 21. februar 2007 #11 Del Skrevet 21. februar 2007 Selvsagt er det noen jenter som har bedre gener til å bygge muskler enn andre. Men jeg vil bare understreke at man ikke må bli Arnold av å ta i en vekt, musklene vil ikke vokse så fort at det ikke går an å stoppe i tide uansett For kvinner trengs det veldig gode gener, riktig kosthold og mye hvile til for å få en muskelbygging å snakke om. Jeg har aldri løftet med mer enn 12 reps, og har ikke blitt større, bare slankere og strammere. Men selvsagt, man må velge det som passer for seg, og muskler kommer som sagt ikke over natten, så det er relativt enkelt å justere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 23. februar 2007 #12 Del Skrevet 23. februar 2007 På SATS har de gratis veiledningstime, så jeg ville bestilt en slik time, jeg! Da kan du få svar på hvilke aparater du bør bruke og de legger opp et treningsopplegg for deg også. Trener selv på SATS, både timer i sal og egentrening. Jeg har fått mye og god veiledning til å forstå meg på de ulike aparatene og lært mange gode øvelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå