Gå til innhold

Lealistisk

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Så kul ut den da........... men litt for dyr synes jeg :sjenert:

Det finnes biligere varianter av termopresskanne også da....

trur det er en til rundt 350 kr eller noe

Pris som passer meg bedre :Nikke:

Men jeg er ganske streng på hvilket merke jeg kjøper. Har hatt flere presskanner og det er kun de fra Bodum som er skikkelig gode. De rimeligere "lekker" ofte kaffegrut over filteret og jeg er ikke så glad i å drikke kaffegrut. :sur:

Kaffe med eller uten grut - like vondt uansett :sur:

Hvor mange kopper kan man trakte/koke/lage samtidig med ei presskanne da?

Jeg bruker jo kun trakteren når jeg har flere gjester............. Sjelden det lages trakte-kaffe for èn person her i heimen. Det blir liksom unntakene det.

Dere kaffe-kjærringer får informere en non-drinking-coffee-kjærring :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kopper kan man trakte/koke/lage samtidig med ei presskanne da?

Jeg bruker jo kun trakteren når jeg har flere gjester.............  Sjelden det lages trakte-kaffe for èn person her i heimen.  Det blir liksom unntakene det.

Tror at det er ganske vanlig med 8 kopper i de store kannene. Og sammen med en vannkoker går det fort og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fryser:

Har vært iskald i hele dag, selv om det ikke er spesielt kaldt ute eller inne.

Misforståelse kanskje?

Er ganske sliten i hodet også og det er garantert fordi det begynner å bli roligere på jobben. Da blir dagene myyye lengre og tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sende deg noen gode vibber, så du ikke får denne hersens influensaen. Den er noe dritt skal jeg si deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa?

Åh.. du mener den skikkelige misforståelsen?

Den har jeg ikke tenkt å få i alle fall. Tror vel egentlig at det er den vanlige reaksjonen etter et par hektisk måneder på jobb. Når det plutselig blir roligere, så finner kroppen ut at den har tid til å være litt sliten.

Det er bare en drøy måned til påske og da blir det noen velfortjente fridager (som i tillegg er "gratis". Og en måned senere er det mulig at jeg tar ut en liten uke av ferien min. Og plutselig er det sommer igjen. *optimist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ingen nye tegn til skumle influensa-ting. Hoster litt og nyser en del, men det er greit. Ingen feber og ingen andre ting som tyder på at jeg går ned for telling. Egentlig er det litt rart at jeg ikke har blitt smittet av alle de som har vært syke på jobben, men slik fungerer nå engang kroppen min.

Det går sakte med kjøkkenoppgraderingen. Når begge jobber minst 100% og skal rekke alle de hverdagslige tingene, se litt på TV og surfe, så blir det lite tid til sånt på kveldene. Men jeg fikk da malt et strøk i dag også. Min bedre(?) halvdel får ikke lov til å male, for han slurver så ufattelig. Han fikk lov til å grunne i går, så derfor måtte jeg fjerne en og annen dråpe før jeg malte over i dag.

Egentlig skulle jeg jobbet litt nå, for vi har en deadline på jobb i morgen tidlig. Tar et lite skippertak nå, så er jeg ferdig før jeg har deadline her hjemme også (sove).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært fysisk på jobben denne uken, og jeg gruer meg til å gå i morgen. Sitter her nå og skriver ut nye prislapper og hylleoppsett, og prøver å forberede meg på varetelling sånn mentalt hvertfall. For ikke å snakke om all posten som jeg må gå igjennom. *uffe seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mental forberedelse er det viktigste *motiverer*

Akkurat nå sitter jeg her og forbereder meg mentalt på å finne senga mi. :forvirret: Ble ferdig med det jeg skulle, så da slipper jeg i alle fall å skremme vettet av kollegaene mine med å dukke opp før klokka 8 i morgen (jeg er treig om morran, så de blir helt satt ut om jeg kommer tidlig en dag).

Og i morgen skal jeg i alle fall huske å starte bilen 5 minutter før jeg må reise hjemmefra. I dag var isen på rutene steinhard og jeg var sent ute fra før. Har lenge hatt planer om å kjøpe meg en skikkelig is-skrape, men jeg glemmer det stadig. Så der står jeg og herjer med den gamle, dumme plastskrapa mi. :frustrert:

Men tenk at det er torsdag allerede i morgen da :overrasket: Bare to små arbeidsdager igjen før helg. Og egentlig gruer jeg meg litt til helgen. Da skal det males og males og males. I tillegg må vi ut og se etter tapet, kjøpe deler til innredningen (IKEA :grine: ) og sette i gang med å male taket og vinduskarmene. *grøss*

Likevel skal jeg skrike meg til å sove lenge på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk virkelig ånden over meg og fant masse gode minner og låter på iTunes. Blant annet fant jeg igjen Patrick Bruel :sjenert: Og det verste er at jeg kan et par av tekstene nesten utenat.. på fransk. Skikkelig suppepopballader, men de er fine likevel da.. og vel verd de 8 kronene.

Dessuten fant jeg igjen Groove is in the heart (Deee-Lite) som får en stakkar til å få lyst til å hoppe opp på bordet og danse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg husker ikke noen franske supper, men Groove is in the heart har jeg vel vrikket litt til jeg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruel er relativt stor i Frankrike, men han har nok aldri vært særlig kjent her i Norge tror jeg... sikkert fordi han synger på fransk. Jeg oppdaget ham da jeg var i Frankrike en gang i alle fall og kjøpte en CD for å lære meg tekster og dermed noen franske gloser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... som får en stakkar til å få lyst til å hoppe opp på bordet og danse :ler:

Hva hindrer deg :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg tror faktisk at jeg skal klare å komme meg opp også. Men inntil jeg får strammet noen skruer på bordet, så kommer jeg veldig sikkert ned med et brak etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en kur for håpløse turer i butikken (dvs. kolonialen) etter jobb. Det har alltid vært 100% utmattende å handle når det er minst 50 skrikende barn til stede. Jeg har mer enn en gang hatt lyst til å ta sats og styre den store handlevogna rett inn i de bortskjemte små, hylende vesenene. (OK.. jeg GJØR det ikke da :sjenert: ). Men i dag dyttet jeg proppene til iPoden ekstra langt inn i ørene og satte på 120 days på full styrke. Hørte ikke et pip fra noen og handlerunden gikk unna uten et eneste lite anfall. Fort gikk det også.

Nå tror sikkert alle at jeg er en barnehater uten tålmodighet :ler: Ikke helt sant kanskje. Men kombinasjonen av lang arbeidsdag og høye skrikelyder er virkelig det som kan vippe meg av pinnen av og til. Og egentlig skjønner jeg disse barna som ligger på gulvet og hyler seg hummerrøde veldig godt. Kunne egentlig tenkt meg å gjøre det samme selv av og til. De er sikkert minst like slitne og trøtte som det jeg er og de får jo ikke putte hva de vil opp i kurven heller. :sjarmor:

Nå tror jeg faktisk at senga roper på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Men i dag er jeg ganske blid da. Handlet jo masse i går, så i dag er det masse mat og ikke behov for forsynliger.

Sparer penger og blander ut pastasausen/kjøttasusen. En hel løk og 4 skoldede og hakkede tomater skal oppi før sausen (Dolmio) hellers oppi. Da holder en pakke karbonadedeig til to middager. Halvparten skal i fryseren og kan tines i varm saus neste gang *smart*

Her i huset går det MYE penger på mat. Ikke fordi vi spiser så fryktelig mye, men fordi vi ikke er noe flinke til å bruke restene. Det går nok en del mat rett i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...