Gå til innhold

Lealistisk

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Pappa har en sånn som han bare fyller på vann og putter på en sånn ampulle, og så er det kaffe. :ler: Veldig enkelt. Har aldri sett han kave mye med renhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Jeg kjøpte meg en rimelig espressomaskin. Den står parkert laaangt inne i skapet og kommer helt sikkert aldri til å bli tatt i bruk igjen. Det tar dobbelt så langt tid å vaske, skylle og rense den j***a maskinen enn det tar å drikke espressoen. Ikke er den særlig bra heller.

Det høres unektelig fristende ut og bare dytte inn en sånn dings i maskinen, så kommer det kaffe ut og maskinen kvitter seg med rusk og rask selv. Men jeg klarer bare ikke å forsvare et sånt kjøp. Det blir jo KUN til meg liksom og jeg drikker vel nok kaffe fra før. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkebukke.

Er fortsatt ikke på IKEA. Trodde at de åpnet klokka 10, jeg. Og når de åpnet klokka 9 gikk jo hele greia i vasken (da sov jeg nemlig). Planen er at vi skal dra når mannebeinet kommer hjem fra fra en liten utflukt i nærmiljøet.

Jeg har rukket å svi av noen kroner på iTunes allerede. Det begynte å bli litt kjedelig å høre de samme 40 låtene om og om igjen.

I dag MÅ jeg bare komme meg i et parymeri og oppdatere foundationbeholdningen. Hadde noen rester i bunnen av en flaske. Den er litt for mørk og det var et stev å få tynnet den ut nok til at den så OK ut. Men blandet med noen andre rester, fra en founation som var for lys, så ble det greit nok.

Kaffekoppen er snart tom, ma nnebeinet bruker unødvendig IKEA-tid på å fikse ting for andre og jeg begynner å bli utålmodig. Er sikker på at han kommer hjem hvis jeg lager mer kaffe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder du gi meg styrke til å gå på trening? Eller i hvertfall få meg til å bestemme om jeg skal gå eller bli hjemme?

Endret av Mie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm...jeg hadde antagelig blitt hjemme, Mie, men kjenner jeg deg rett så er du i farten allerede :)

Ha en flott lørdag begge to :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er oppskrytt :frustrert:

Men uansett - jeg fikk penger til bursdagen min med streng beskjed om å kjøpe meg ny kaffetrakter. Synes kaffe lukter godt jeg - men det smaker pyyytååån :kvalm:

Bring me a cup of tea pliiise :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en presskanne da, Usikker. Det blir det god kaffe av, og den kan jo brukes til å lage te også. :) Siden du ikke drikker kaffe selv, så er jo en presskanne mye mer praktisk både i forhold til plass og ikke minst er den billigere. På hytten har vi kun presskanne / pulverkaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små presskannene er utrolig kjekke når man lager kaffe til bare seg selv i alle fall. Presskanne-kaffe bør jo drikkes mens den er ganske nylaget uansett.

Jeg sikler litt på en termo-presskanne forresten. Foreldrene mine har en slik i stål og og den holder godt på varmen. Tror ikke at de har brukt Moccamasteren etter at de fikk presskanna faktisk.

Min Moccamaster støver også ned på benken. Vurderer å sette den bort i et skap etter hvert, for den brukes kun når vi har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes biligere varianter av termopresskanne også da....

trur det er en til rundt 350 kr eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg er ganske streng på hvilket merke jeg kjøper. Har hatt flere presskanner og det er kun de fra Bodum som er skikkelig gode. De rimeligere "lekker" ofte kaffegrut over filteret og jeg er ikke så glad i å drikke kaffegrut. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...