Mistyen Skrevet 23. februar 2007 #61 Del Skrevet 23. februar 2007 Pappa har en sånn som han bare fyller på vann og putter på en sånn ampulle, og så er det kaffe. Veldig enkelt. Har aldri sett han kave mye med renhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. februar 2007 #62 Del Skrevet 23. februar 2007 Jepp. Jeg kjøpte meg en rimelig espressomaskin. Den står parkert laaangt inne i skapet og kommer helt sikkert aldri til å bli tatt i bruk igjen. Det tar dobbelt så langt tid å vaske, skylle og rense den j***a maskinen enn det tar å drikke espressoen. Ikke er den særlig bra heller. Det høres unektelig fristende ut og bare dytte inn en sånn dings i maskinen, så kommer det kaffe ut og maskinen kvitter seg med rusk og rask selv. Men jeg klarer bare ikke å forsvare et sånt kjøp. Det blir jo KUN til meg liksom og jeg drikker vel nok kaffe fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. februar 2007 #63 Del Skrevet 23. februar 2007 Fyll på, dytt inn og drikk... jo, det skal jeg gidde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2007 #64 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg er jo (som vanlig) litt treig i avtrekker'n. Grattis med ny dagbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. februar 2007 #65 Del Skrevet 24. februar 2007 Takkebukke. Er fortsatt ikke på IKEA. Trodde at de åpnet klokka 10, jeg. Og når de åpnet klokka 9 gikk jo hele greia i vasken (da sov jeg nemlig). Planen er at vi skal dra når mannebeinet kommer hjem fra fra en liten utflukt i nærmiljøet. Jeg har rukket å svi av noen kroner på iTunes allerede. Det begynte å bli litt kjedelig å høre de samme 40 låtene om og om igjen. I dag MÅ jeg bare komme meg i et parymeri og oppdatere foundationbeholdningen. Hadde noen rester i bunnen av en flaske. Den er litt for mørk og det var et stev å få tynnet den ut nok til at den så OK ut. Men blandet med noen andre rester, fra en founation som var for lys, så ble det greit nok. Kaffekoppen er snart tom, ma nnebeinet bruker unødvendig IKEA-tid på å fikse ting for andre og jeg begynner å bli utålmodig. Er sikker på at han kommer hjem hvis jeg lager mer kaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. februar 2007 #66 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Gidder du gi meg styrke til å gå på trening? Eller i hvertfall få meg til å bestemme om jeg skal gå eller bli hjemme? Endret 24. februar 2007 av Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 24. februar 2007 #67 Del Skrevet 24. februar 2007 Hm...jeg hadde antagelig blitt hjemme, Mie, men kjenner jeg deg rett så er du i farten allerede Ha en flott lørdag begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. februar 2007 #68 Del Skrevet 24. februar 2007 Jepp! Og som vanlig var jeg superglad for det.... i hvertfall da jeg var ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 24. februar 2007 #69 Del Skrevet 24. februar 2007 Kaffe er oppskrytt Men uansett - jeg fikk penger til bursdagen min med streng beskjed om å kjøpe meg ny kaffetrakter. Synes kaffe lukter godt jeg - men det smaker pyyytååån Bring me a cup of tea pliiise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. februar 2007 #70 Del Skrevet 25. februar 2007 Kjøp deg en presskanne da, Usikker. Det blir det god kaffe av, og den kan jo brukes til å lage te også. Siden du ikke drikker kaffe selv, så er jo en presskanne mye mer praktisk både i forhold til plass og ikke minst er den billigere. På hytten har vi kun presskanne / pulverkaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2007 #71 Del Skrevet 25. februar 2007 De små presskannene er utrolig kjekke når man lager kaffe til bare seg selv i alle fall. Presskanne-kaffe bør jo drikkes mens den er ganske nylaget uansett. Jeg sikler litt på en termo-presskanne forresten. Foreldrene mine har en slik i stål og og den holder godt på varmen. Tror ikke at de har brukt Moccamasteren etter at de fikk presskanna faktisk. Min Moccamaster støver også ned på benken. Vurderer å sette den bort i et skap etter hvert, for den brukes kun når vi har besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2007 #72 Del Skrevet 25. februar 2007 Termo presskanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 25. februar 2007 #73 Del Skrevet 25. februar 2007 Termo presskanne ← Den var kjempefin ,Lea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2007 #74 Del Skrevet 25. februar 2007 Ja. Dyr er den også. Men ikke så ille at jeg slutter å sikle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 25. februar 2007 #75 Del Skrevet 25. februar 2007 Er're ikke gratis å sikle a :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. februar 2007 #76 Del Skrevet 25. februar 2007 Det finnes biligere varianter av termopresskanne også da.... trur det er en til rundt 350 kr eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2007 #77 Del Skrevet 25. februar 2007 Men jeg er ganske streng på hvilket merke jeg kjøper. Har hatt flere presskanner og det er kun de fra Bodum som er skikkelig gode. De rimeligere "lekker" ofte kaffegrut over filteret og jeg er ikke så glad i å drikke kaffegrut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. februar 2007 #78 Del Skrevet 25. februar 2007 Den virket smart ja. Går det ann å få den uten sikkel også? *ønsker seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2007 #79 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg tror at den finnes i en utgave uten sikkel også. Kjennetegnes ofte ved at det er emballasje utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. februar 2007 #80 Del Skrevet 25. februar 2007 *noterer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå