Gå til innhold

TV PROGRAMMET OM UNGE JENTER SOM VIL HA SILIKONBRYSTER

Gjest sola

Anbefalte innlegg

HEI

var det noen av dere som så på programmet på tvn om unge jenter som oppererte inn silikoninnlegg fordi dem ikke var fornøyd med brystene sine?

Hva synes dere om sånt?

det virker jo som om dete er noe som er mer og mer vanlig og jeg synes det er helt greit at folk gjør sånt ,men jeg personlig kunne ALDRI tenke meg noe som helst silikon.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei icon_smile.gif

Jeg så såvidt på det programmet. Kan forsåvidt forstå de som har skikkelig kompleks over små bryster, og at de vil forandre på det for å få et større selvbilde.

Men jeg syns de virket veldig unge...kroppen (og puppene) forandrer jo seg når man blir eldre og får barn, så det jeg syns noen av de var ALTFOR tidlig ute. Mest sjokkert over hun mamman som støtta dattera si, jenta var jo ikke gammel...

Jeg selv ville IKKE ha fått silikon i puppene, men det er nå meg da icon_wink.gif

Klems12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke trenger jeg silikon, men jeg kunne godt tenke meg å fått dem løftet.

2 unger og store bryst som henger tungt er ikke noe særlig, så jeg har ingen skrupler med å løfte litt på dem.

For så vidt er det den eneste kosmetiske tingen jeg ville gjort, og det er ikke så ille syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe prinsipp imot silikon.

Jeg forstår noen av dem som gjør det, riktignok de som har et realistisk syn på det- blant annet de som er klar over at dette ikke hjelper dem på -andre- områder i livet også.

Men har du pengene, så ser jeg ikke noe stort problem med dette, for voksne bevisste kvinner.

Noe annet er helt unge jenter, som de på TV - så du avslutningen?

"Neste mål er leppene, øyelokkene, fettsuging...."

Da går det for langt.

Personlig ville jeg ikke lagt inn silikon, dels fordi jeg er tålelig fornøyd slik jeg er, dels fordi jeg ikke ønsker å ha noe "kunstig" i meg, og litt pga ting jeg har hørt om komplikasjoner.

Men jeg holder det litt åpent til seinere år, når tyngdekraften tar over.. icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Creo den 2002-02-22 23:21 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "redd" silikon, men har ingen betenkeligheter at kvinner som har fått barn/ammet "løfter" de opp.

Syns det blir feil når unge jenter skal begynne med silikon før de er ferdig utviklet og før de har fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !

Nå må vi ikke glemme at dette er USA, og der er kirurgiske inngrep, silikon og andre skjønnhetsoperasjoner like vanlig som det er uvanlig her hos oss.

Jeg kan forstå de som har store komplekser for kroppen sin, og de som er mer eller mindre flate, men jeg kan ikke forstå at folk gjør det for å fjerne rynker, legger inn silikon i lepper, rumper og alle andre tenkelige og utenkelige steder...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Perser*

hei

jeg har lagt inn silikon, pga av fødsel og amming, jeg klarte ikke å akseptere at jeg skulle havne i 60åring kropp når jeg er så ung!

og nå er jeg kjempe fornøyd med meg selv igjen og samboeren min har fått lov av meg igjen å ta på dem og se på dem etter 2år!

jeg likte godt min gamle(før barn) utsende, hadde ikke store da, men de var faste og fine så derfor tror jeg at jeg fikk så store komplekser av min nye/gamle utsende(etter barn)!

men aldri i livet hvis datteren min hadde kommet i alder av 14år og fått lov av meg å tatt silikon! ikke over mitt lik!

men jeg støtter henne hvis hun bestemmer seg for det når hun har fått barn osv!

og hvis hun blir like uheldig som meg å gå fra a-cup til dobbel e og da tilbake til a-cup.

da støtter jeg henne 220% for jeg vet godt hvordan det er, å ha masse hud og ikke noe pupper!

mange sier at hvorfor folk ikke tar så løfte på puppene etter fødsel og amming, men mange glemmer også at av og til er det ikke noe å løfte! mener selvfølgelig ikke dere, men andre smirlove2.gif*Perser*

[ Dette Innlegg er endret av: *Perser* den 2002-02-23 15:46 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: *Perser* den 2002-02-24 15:06 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg bodde to år i Metropolen London,så dette programmet skjokkerte ikke meg!Dere aner ikke hvilken fixering på utseendet d er der borte;til daglig gikk de kledd og sminket slik vi går til fest.D var til tider noen ekstreme tilstander.Men d må være noe fundamentalt galt m mødre som støtter sine småjenter i valg av operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg føler for dette.

Selv ville jeg ikke tatt silikon, men så er jeg heller ikke i den situasjonen at jeg trenger det! (heldigvis) Så det er vanskelig for meg å sette meg inn i en sånn situasjon, hadde jeg vært helt flatbrystet ville jeg nok vurdert det!

Men jeg skjønner også de som ikke liker dette.

Det bør være en ganske høy aldersgrense på dette. En jente er jo ikke ferdig utviklet når hun er femten.

Hadde søsteren min fortalt meg at hun ville legge inn silikon i en alder av femten ville jeg reagert.

Men om en venninne hadde fortalt meg det samme etter to barnefødsler ville jeg forstått henne.

dette ble veldig rotete.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror ikke det er riktig å fordømme et menneske som velger å ta et eller annet inngrep for å forandre eller rett på deler av kroppen.

Det jeg mener det er riktig å stoppe opp for og tenke litt på er hva som faktisk er i ferd med å skje.

Takket være blant annet en voldsom påvirkning fra den komersielle media og moteverdenen er i vi i ferd med å skape et ytre bilde av menneskene som så og si ingen kan matche. Dette fører jo til at de fleste av en eller annen grunn ikke er fornøyd med den kroppen vi har.

Er det egentlig dette vi vil?

Så kan vi selvfølgelig bare si at dette bare er en utvikling vi ikke kan stanse, men i såfall er det trist.

Jeg ser det som et større og større problem for oppvoksende generasjoner og deres foreldre, siden både kroppsfiksering og motepress øker.

Jeg kan gått forstå at enkelte gjør ting, men jeg mener det er veldig betenkelig at unge mennesker som ikke er fullt utviklet begynner å gjøre inngrep.

Så får vi håpe at ijngen ender opp som Michael Jackson.

Hilsen

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet var fra Storbritannia, ikke USA! Ikke at det gjør så mye forskjell.

Den første tanken som slo meg var at dette måtte være en reklamekampanje - var det noen som fikk med seg et eneste godt argument MOT å ta silikon? Ikke noe skepsis i det hele tatt!

Jentene virka som om de ikke hadde fått så mye informasjon heller; hun ene som fikk melkekanalene ødelagt, virka sjokkert, og ingen av dem hadde visst på forhånd at det innebar store smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Annonse

Jeg synes det er greit med saltvann innlegg i brystene, hvis det er veldig stor forskjell ( a- c) da bli det problemer med klær og bher.

og jeg kan godt skjønne det hvis du må fjerne det ene eller begge brystene grunnet sykdom (kreft) men ellers så synes jeg det er kjempe trist at folk gjør det. ikke bare det at det er unødvendig, men hva med ryggen.

foreldre som lar unge jenter gjør det, og beskytter seg med at døttrene deres har så dårlig selvtillit, hva tror de operasjonene vil føre til.

Mobbing, fra de som ikke liker det.

Gutter som prøver seg, som kan beskytte seg bak at hun byr seg frem

Ødelagte rygger pga stor belastning som kommer over natta

Og hvorfor bruke så mye penger, det er mange gutter som liker små bryster og det er de som liker store. men er man sammen med noen er det ikke puppe størrelsen som bør være det viktigste.

Blir selvtilliten til disse jentene så mye bedre, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når det gjelder at det finnes menn som liker store og menn som liker små bryster: Skal man droppe den man elsker - og den som elsker en - fordi man må finne en som liker brystene? Vi kan ikke KREVE at mannen i vårt liv skal elske brystene våre fordi de elsker oss - det er ikke sånn livet er! Dette er ikke et kvinnesaksspørsmål, det er rett og slett en smakssak.

Vedr saltvann/silikon: I dag brukes det stort sett silikon fordi dagens silikoninnlegg er utviklet til å bli noe helt annet enn det de var den gangen. Plastiske kirurger i Norge i dag ser ingen fordeler med saltvann i motsetning til silikon, tvert imot kan saltvannsinnlegg begynne å skvulpe! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. store pupper hvis vi er sammen med en som likër det, og så tar vi en ny operasjon og fjerner innlegg hvis neste type vil ha små? høres nesten logisk ut. hvem skal betale, kjæresten eller vi.

elsker men noen bør ikke puppene gjøre at det forandrere seg, da er det ikke kjærlighet, eller snakk om og elske noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sexysadie

La skittungene bare få silikonpupper; d er jo dem som i bunn og grunn skal leve m disse "dingsene" påsydd på fronten...

Personlig fatter jeg ikke at noen i d hele tatt gidder, for d ser jo bare så jævla teit ut, og ifølge en kamerat kjennes de også for jævlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja kanskje vi skal la dem. men jeg håper jo at flest mulig finner ut at det er dumt. men kanskje vi skal slutte og bry oss, og la de da plagene, men det erjo gøy og høre alle de gode argumentene som kan lages for å ødelegge kroppen sin da.

Hilsen Linemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jo, men når de er så dumme i hodet får de altså bare holde på; Går d egentlig an å fortelle en tenåringsjente noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg å redusere mine litt jeg!

Noen har vært skikkelig slurvete når de delte ut bryster. Enten er det for stort eller for smått.

Tenker ikke folk på at puppene fort blir litt "i veien" når de dytter inn så mye ekstra da? (Tenker ikke på de som forstørrer LITT nå altså).

Synes at det er plagsomt jeg. Bruker bare C-cup, men har alltid ønsket meg noen som bår inn i en B-cup.

Heldigvis lærer man å leve med det man har. Siden sambo er fornøyd, så er det liksom ikke så farlig lenger, tror ikke at jeg gidder å gjøre noe som helst. Tror ikke at jeg ville blitt lykkeligere av en operasjon jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...