Gjest elizabeth holm Skrevet 17. mars 2011 #41 Skrevet 17. mars 2011 Støtter fullt ut dette med Masaisko. Jeg har og kjøpt disse som sandaler, bruker dem inne som tøfler. Det er det eneste som har hjulpet meg!
Gjest Rebekka Skrevet 25. mai 2011 #43 Skrevet 25. mai 2011 Hei. Slik jeg ser det er det superviktig å komme seg til fysioterapeut fort-før denne tilstanden blir kronisk-og man kompenserer for smerter og går feil f.eks-slik at det oppstår nye smerter. Legene kan kun gi betennelsesdempende medisiner..og de bør henvise både til røntgen for å sjekke om det er helspore-og til fysioterapeut for å få avlastet plantarfascien(scenen). Jeg har faktisk brukt strøm også- på fysikalsk institutt. Det hadde en viss smertelindring-hvis behandlingen ble gjentatt 2 ggr i uka, men man må ha kontinuitet for at det ikke skal komme tilbake. Jeg fikk beskjed om å kjøpe en tennis-ball. Har brukt denne litt, men har en fotmassasjerulle som jeg bruker mest. Det er jo et megaproblem slik jeg ser det at man ikke får avlastet nok. F.eks har jeg lest at etter trykkstrålebehandling må man avlaste foten i 48 timer etterpå. Og løping er jo helt forbudt. En annen ting er at betennelsesdempende medisiner i tillegg til betennelsesframkallende behandling-kræsjer. Når man får trykkstrålebehandling bør man ikke ta voltaren f.eks. Har fått tips fra fysioen min om å bruke isbiter som smertestillende. Legge dem i en pose og holde dem inntil områdene som gjør vondt. Legger ved en link med noen gode råd fra en av legene på lommelegen.no: http://www.lommelegen.no/503433/plantar-fasciitt God bedring!
Gjest Roar Skrevet 21. juli 2011 #44 Skrevet 21. juli 2011 Viss eg sko hatt anbefalt noe til dere som sliter med ankelen, så sko eg hatt gått til en muskel og leddterapaut. Det som eg mener er probleme, og kan gjøre store underverker på kort tid, er triggerpunkt behandling av leggmusklatur, spesielt musklaturen under hoved leggmusklaturen ( gastrocnemius ). Det to som oftest er problemet i desse tilfellene, er musklene som heter Soleus, og Tibialis Posterior. De kan skape betennelse symtomer i ankelen. Spesielt når du løper, går osv, så føles det ganske irritert. Og når det kommer til plantarfascitt, så kan det gjøre stor forandring med bare litt massasje, tverrfriksjoner osv under foten. Det er vertfall det eg har erfart. 1
Gjest Knerten Skrevet 31. august 2011 #45 Skrevet 31. august 2011 Dette var bra tråd! Godt dele felles erfaringar Eg har hatt det i 1 år og har dette å dele foreløpig: Utesko: Salomon W`XT WINGS 2 - Black http://sport24.no/nettbutikk/produktdetaljer?productId=569&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Salomon+W%60XT+WINGS+2+-+Black pluss at det er ein gore tex variant. Innesko: Joggesko som passar deg (få testa løpsteget ditt på løplabben)
Gjest Knerten Skrevet 31. august 2011 #46 Skrevet 31. august 2011 og sålar frå Drevelin om dei vurderer det nødvendig
Gjest Trude Skrevet 6. august 2012 #47 Skrevet 6. august 2012 Har slitt med plantar facsiitt i alt for mange år :/ Føler jeg har prøvd det meste, f.eks : fysio,trykkbølge,tøying, teiping,såler,sprøyter. Eneste som hjelper meg er å IKKE stå og gå mye og gode joggesko. Skal opperere snart, gruer meg veldig, men ser ingen annen utvei. Lurer på om noen har tatt oprasjonen og om de ble bedre av den ???? Hilsen ei som er veldig lei av å ha vondt under føttene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå