Gå til innhold

Spinning

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anaerobt er lik med melkesyre... Man trener da opp musklenes ebne til å tåle mer syre uten at det svir for mye.... Og når i dagliglivet trenger man det? Aldri... Kun i konkurranse har man behov for det...

Aerobt er lik uten syre, forbrenner kun sukker og fett.... Man trener da utholdenhet, hjertet og lunger til å kunne holde et høyt (moderat høyt) tempo uten å gå over til melkesyreforbrennering/anaerobt...

Man produserer også de gode hormonene og stoffene i hjernen, samt det gode kolesterolet...

Når har man bruk for dette i dagliglivet... Alltid om man vil ha en sunn helse, bli gammel og være i godt humør ....

Var det ok? :wink:

Perfekt Lasse... Nå kan selv jeg forstå... Takk skal du ha... Forøvrig passer det meg utmerket :P

Jennifer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener spinning 1-2 ganger i uken på SATS, og der har de i det siste blitt veldig flinke til å fokusere på at spinningen ikke skal være anaerob.

De har 5 "nivåer" for trening, der nivå 5 og delvis 4 er de som er "max tråkking" og melkesyre i beina. Instruktørene minner oss hele tiden om at vi ikke skal presse oss, men holde en mer eller mindre jevn puls gjennom pulstoppene.

Så jeg kan ikke si at en trener mye anaerobt med spinning, ihvertfall ikke dersom en følger instruktørenes veiledning...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gikk på spinning noen ganger før jeg sluttet på treningssenteret, og etter å ha vært på første spinningtime investerte jeg i et sånt geletrekk til å ha på setet..Var jo så øm en viss plass etter timen at jeg skulle ikke tru jeg "bare" hadde vært på spinning.. :oops: :oops:

Skrevet

Angeleyes, hvor får du tak i slik "geletrekk"? Høres ut som en god ide for flere såre r%&/.... ;-)

Gjest Anonymous
Skrevet

De får du kjøpt på sportsbutikker. Jeg kjøpte min på G-sport. Tror jeg betalte mellom 200-300 kroner for den. Den hjalp ihvertfall :D

Skrevet

Kjøp på biltema til tiendedel av prisen... :sjarmor: eller noe..

Gjest Cruella
Skrevet

Sluttet å trene spinning i helsestudio, men har fått meg ergometersykkel hjemme (ikke spinningsykkel).

Lasse, hvordan skal jeg trene på sykkelen for å trene rumpa og lårene (få lange muskler i lårene)?

På forhånd takk!

Lisa-Beth

:wink:

Skrevet

Hm... vel.

Lange msukler er ikke noe man kan få, men mener du slanke muskler forstår jeg hva du mener... :wink: Muskler går nemlig alttid fra utspring til feste..

Nuhvel.

Sykler du, så trener du lårene hele tiden, så den er grei... Varier på tempoet så du får intervelleffekt... Skal du ikke få kreftige muskler må du ikke trene med for høy belasting (sliak at det blir RUNGT)...

Rumpa... sitter du, så trener du ikke rumpa. Skal du få tak i noe der, må du stå, og helst lene deg litt forover også. Ha gjerne veldig høy belstning, slik at du nesten ikke klarer trø rundt... Dvs at 1. min blir omtrent det du klarer... Da får du effekt der.... (men du trener også lår da....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...