Gå til innhold

Spinning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange trener med spinning og hva synes dere?

Har dere kjøpt sykkelshorts og sko?

Jeg begynte med spinning halvannen måned siden og koser meg der!God slankemiddel og!!! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg prøvde spinning EN gang. Det er det verste jeg har vært med på! Tortur! Men helt sikkert en flott måte å svi av kalorier. Det er nok ikke ment for meg likevel :) Litt irriterende i grunnen at det som jobber på helsestudio skal jage alle på spinning. Jeg har lyst til å gjøre noe annet, men vet ikke helt hva. Jeg liker å gå/springe på tredemølla jeg, men den ene treneren sa at det hadde jeg ikke no' igjen for.

Så jeg utsatte medlemskapet mitt på helsestudio til høsten jeg.

Men lykke til med spinning, og kjekt at du liker det!!

Skrevet

Jeg "eelsker" spinning.....har trent det av og på i tre år... :)

Noe av det viktigste i en spinning-time er at det er god og livlig musikk...da er det mye lettere å "gi på"..... :)

Husker første gang jeg trente spinning..trodde jeg var nærmest døden nær.... :roll: ....tenkte med meg selv at dette gjør jeg aldri igjen!!...men jeg presset meg selv et par ganger og så var jeg hekta... :)

Tro man forbrenner en del på spinning...så slankeeffekten er nok der ja...

Jeg kombinerer spinning med aerobic, step og bodypump.... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan gjør man det når man har sånne sko med klosser som skal "klikkes" på plass på pedalene? Er det lett å få til? Syns det virker litt skummelt :-)

Skrevet
Hvordan gjør man det når man har sånne sko med klosser som skal "klikkes" på plass på pedalene? Er det lett å få til? Syns det virker litt skummelt :-)

Dette har vi ikke der hvor jeg trener...jeg bruker de vanlige aerobicskoene mine....har stropper som du strammer midt over foten...

Skrevet

Jeg har sykkelsko og det er veldig lett å "klikke"skoene på og av,ikke noe problem!!Jeg har lest hørt ganger at noen måtte gå ut uten sko fordi han fikk dem ikke av..... :roll: det er ikke SÅ vanskelig!!

Jeg husker første gangen og,jeg var helt sikker at jeg kommer ikke til å stå når vi må stå opp,det var faktisk litt skummelt og selvsagt var jeg nær døden... :oops:

Skrevet

Advarsel mot å bruke dine vanlige innesko i spinningsyklene:

Bruk gjerne et par gamle sko i syklene, men ikke de du bruker nå. Det er fordi du under aerobicskoene dine har bobler og puter som skal beskytte foten din. Når du setter dem i bøylen på syklene, så er det der kroker som skal holde en spinningsko på plass. Denne punkterer skoene dine under. De blir dermed en dårligere innesko.

Jeg mener heller ikke at man må ha flotte, dyre spinningsko, bare ikke ødelegg dine vanlige treningssko.

Skrevet

Synes spinning er kjempegøy!! Jeg husker veldig godt første gang. Trodde jeg skulle dø og var støl i sikkert en uke etterpå. Synes også det var kjempevanskelig med de skoene som skal klikkes på.

Nå trener spinning to ganger i uka og trener pump en gang. Nå går det veldig greit. Bare man får prøvd spinning noen ganger, er det lett å komme inn i det.

Det er viktig med inspirerende musikk, som gjør at jeg presser meg litt mer enn jeg egentlig orker.

Der jeg trener er det utlån av spinningsko, men vurderer å kjøpe egne. Synes det er ekkelt å låne svette sko, noen hadde på timen før.

Har ikke kjøpt meg egen shorts til spinning enda. Får litt sånn prestasjonsangst hvis jeg skal se så proff ut... :roll:

Skrevet

Jeg trener spinning tre ganger i uken, og stortrives med det.

Skrevet

Jeg trener spinning 4 ganger i uka og har gjort det de siste 4-5 årene. Kjempefin trening. Fikk spinning sko til jul og det er faktisk bedre å sykle med. Veldig lett å bare "klikke" seg på sykkelen.

Skrevet

Fim og for mange morsom trening som har mye styrkeeffekt i seg. Men mange har, ut ifra et helsemessig synspunkt, en tendens til å trene for hardt; dvs anaerobt.

Skrevet

Tusenfryd:

De sykler vi bruker på sats,har 2 sider i pedalen,den andre er til sykkelsko og den andre med "fot-stropper"til vanlige sko.

Skrevet

Spinning er kjempefint for å forbrenne kalorier, det kjenner man jo når man holder på ;) Men pass dere...sykkelmuskler er IKKE særlig pent, så dersom man vil unngå det bør man ikke legge inn spinning mere enn 1-2 ganger i uka. En mere allsidig trening gir et penere resultat, dersom det er det man er ute etter.

Skrevet

Vel, man kan vel sykle veldig ofte dersom man bare har lett nok bellastning?..... (samt ikke trener så anaerobt....)

Skrevet

Jo, det har du nok rett i Lasse, jeg har ikke prøvd jeg. Men litt av poenget med spinninga er jo at man blir "kjørt" slik at man tar i litt til, og da blir det ofte litt høyere belasning og litt mere eksplosiv trening. Tror det er vanskelig å unngå sykkelmusklene dersom man sykler mye enten det er i sal eller på vei. Men du som er gutt trenger jo ikke å bekymre deg, sykkelmuskler på gutter er sexy ;)

Skrevet

Nei, store lår er jeg født med jeg så.... :-? :wink:

Men dette er litt av ankepunktet mitt til spinning: Man trener veldig mye anaerobt, og det har INGEn helsemsessig god effekt, litt tvert om....

Skrevet

Men dette er litt av ankepunktet mitt til spinning: Man trener veldig mye anaerobt, og det har INGEn helsemsessig god effekt, litt tvert om....

Lasse; kan du forklare litt nærmere hva du mener med dette? (mulig det er veldig basic, men ikke for meg...)

Jennifer

Skrevet

Ehm.. Sykkelmuskler?? Er det da store lår?? Får man ikke fast og fin rumpe også da??

Tenkte å prøve spinning, kanskje en gang i uka, eller annenhver uke. Får ikke de værste lårene da håper jeg...??

Skrevet

Nei da,du må trene ganske år intensivt for å få skikkelige muskler.Men det er god trening for rumpe og lår.Jeg fikk 2 cm av fra lårene etter 1 måneds trening...

Skrevet

Anaerobt er lik med melkesyre... Man trener da opp musklenes ebne til å tåle mer syre uten at det svir for mye.... Og når i dagliglivet trenger man det? Aldri... Kun i konkurranse har man behov for det...

Aerobt er lik uten syre, forbrenner kun sukker og fett.... Man trener da utholdenhet, hjertet og lunger til å kunne holde et høyt (moderat høyt) tempo uten å gå over til melkesyreforbrennering/anaerobt...

Man produserer også de gode hormonene og stoffene i hjernen, samt det gode kolesterolet...

Når har man bruk for dette i dagliglivet... Alltid om man vil ha en sunn helse, bli gammel og være i godt humør ....

Var det ok? :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...