Sofia Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #41 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Oppdatering: Slik ser hånda mi ut nå: http://i145.photobucket.com/albums/r226/Bl...to/IMGP1046.jpg og: http://i145.photobucket.com/albums/r226/Bl...to/IMGP1047.jpg her med bandasje: http://i145.photobucket.com/albums/r226/Bl...to/IMGP1050.jpg Jeg måtte gjennom 2 operasjoner og alt er fortsatt usikkert. Legene sier de har gjort det de kan, nå må vi bare vente å se. Det er et komplisert brudd rett i leddet, så de kan ikke garantere full bevegelsesevne i hånda mi.. Det er ille, og jeg har hattt mye vondt, men nå er jeg hjemme igjen, etter 5 døgn på sykehus, så jeg må bare prøve å tenke positivt.. Så slik har jeg det for tiden... Endret 7. mars 2007 av Sofia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. mars 2007 #42 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg får vondt langt innimeg jeg - av bildene dine. Håper du etterhvert får litt mindre vondt - og at bevegligheten ikke blir for dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 7. mars 2007 #43 Del Skrevet 7. mars 2007 Herregud Sofia. At det skulle bli sånn da. Sender deg en god dose med oppmuntrende tanker, og et helt rom fullt av blomster! Dette var forbanna unødvendig syns jeg! Klemmer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. mars 2007 #44 Del Skrevet 7. mars 2007 Uff Dette så ikke noe fint ut!! Men er jo i alle fall bra de bestemte seg såpass kjapt for at de ville operere, nå er det vel i alle fall mye større sjanse for at det blir bra! Verre om det hadde grodd feil... vet det ikke er lett, men man får prøve å tenke positivt Tida går fryktelig fort altså, plutselig kommer dagen du kan ta av gipsen og begynne å trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. mars 2007 #45 Del Skrevet 7. mars 2007 Auuuu! Når du en gang slipper ut av gips og skruer så ikke glem å be om å få et godt opptreningsprogram og gjerne en flying start med noen timer hos fysioterapeut. I mitt tilfelle "glemte" de å gi beskjed om hva slags opptrening jeg skulle bedrive (byttet leger hele tida) så jeg trente feil og for lite i starten og har nå en finger som bare delvis virker som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 7. mars 2007 #46 Del Skrevet 7. mars 2007 Det ser meget ubehagelig ut Sofia. --konfekt til trøst, Sofia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2007 #47 Del Skrevet 8. mars 2007 Men kjære vakre vene, dette var jo alldeles grusomt!! Jeg har ikke vært her og sett så jeg har ikke visst noe, og her har du ligget og lidd gjennom flere operasjoner og grusomme smerter!! Stakkars, stakkars Sofia-vennen Håper inderlig at smertene vil gi seg og at du får svære dynger med smertestillende.......... Stakkars jenta mi........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #48 Del Skrevet 8. mars 2007 Tusen takk alle sammen for trøstende ord og lykke-ønsker! Jeg er kommet over sjokket men det tok litt tid å innse at jeg må ha dette skrekkelige stativet på i 6 uker. Det er tungt å bære på, kjenner det godt i skuldra, så jeg gjør endel øvelser så jeg ikke skal bli stiv i arm og skulder + fingre. Klemmer rundt en liten skumball med fingrene for ikke å miste muskulaturen der. Tungvint er det også, har måttet klippe opp noen gensere for i det hele tatt å få på meg noe. Har jo ikke akkurat et lager av vide klær liggende. Ungene er supre! De handler og lager mat! Det blir enkle retter men det er ikke så nøye. Vi overlever. De hjelper til med klesvask og støvsuging, innser at de MÅ nå, så det gjøres uten høylydt sukking og stønning, slik som til vanlig, når de blir bedt om noe. Så dette er lærerikt.. Nå skjønner de hvor mye jobb det er hjemme. De skal til pappaen sin i helgen men da har jeg en god venninne som skal være sammen med meg, matlaging er jo umulig for meg, så der trenger jeg hjelp. Hva skulle man gjort uten venninner, både på nett og i RL. Så takk for støtten jenter! Klemmer alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2007 #49 Del Skrevet 8. mars 2007 -du skal se det kommer noe godt ut av dette da, at de faktisk innser hvor mye jobb som skal til for å få et hjem til å fungere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. mars 2007 #50 Del Skrevet 11. mars 2007 Gud bedre, Sofia!!! Jeg har heller ikke fått med meg dette før du la igjen link i dagboka mi. Uff, bildene så fæle ut, og jeg kan bare forestille meg hvor vondt du må ha det! Sender 1000 gode klemmer og mine inderligste ønsker om at du må få full førlighet i hånda di etterhvert. Dette var jo helt pyton! Tenk at du kunne bli så skadet av et tilsynelatende uskyldig fall på vei av isen! Stakkars jente. Så godt å lese at ungene dine tar ansvar for mammaen sin og er så hjelpsomme! De synes helt sikkert at det er godt å kunne gjøre noe for å hjelpe deg, og det vokser de på! Skal komme innom og se hvordan det går med deg etterhvert! Varme klemmer fra sauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 11. mars 2007 #51 Del Skrevet 11. mars 2007 Oæh, det så jo helt forjævlig ut! Som fra en sci-fi film eller noe. Det var da utrolig kjipt med så mye uflaks! Stakkars deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2007 #52 Del Skrevet 11. mars 2007 åssen har du det i dag, vennen...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #53 Del Skrevet 11. mars 2007 åssen har du det i dag, vennen...? ← Hei Evelina! Jeg har ikke vondt lengere så dagene er mye lettere. Men de blir litt lange da, blir mye TV kjenner jeg. Straks jeg gjør litt arbeide, tømte nettopp oppvaskmaskinen, så verker det litt. Det er jo ferskt enda så jeg må nok bare ta det med ro. Blir hentet om en stund, til besøk til søstra mi, tungvint at jeg ikke klarer å kjøre bil selv. Skal på kontroll imorgen, håper alt ser bra ut på røntgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #54 Del Skrevet 11. mars 2007 Gud bedre, Sofia!!! Jeg har heller ikke fått med meg dette før du la igjen link i dagboka mi. Uff, bildene så fæle ut, og jeg kan bare forestille meg hvor vondt du må ha det! ← Jeg hadde fått vite om stativet før operasjonen, men så nok slik ut jeg også når jeg våknet fra narkosen! Det har vært veldig vondt, og så var den første operasjonen mislykket så jeg var rimelig lei meg etpar dager der ja. Narkose og morfin og den pakken der , er veldig ubehagelig, ubeskrivelig kvalm!! Så det var utrolig godt å komme hjem. Nå har smertene gitt seg, tar bare en Paracet før jeg legger meg, og trenger kanskje bare det en kveld til. Er glad for at jeg har en sykepleiersøster som kommer hjem til meg og skifter på bandasjer. Har 7 skruer i hånda og 3 av hullene har blødd litt, ellers så ser det greitt ut. Dette bare MÅ og SKAL gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. mars 2007 #55 Del Skrevet 11. mars 2007 Vi som kan krysse fingrene våre får gjøre det! Jeg håper at du blir bra igjen! Men det så bare skikkelig ille ut med de hullene i hånda. Uff, alt man kan komme borti... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 16. april 2007 Forfatter #56 Del Skrevet 16. april 2007 Så var 6 uker gått! Jeg har vært idag og fjernet stativet. Det var ikke noe særlig, bare brukte skrujern!!! og skrudde rett og slett skruene ut av hånda mi. Uten bedøvelse .. smertene gikk fort over dah... men det var vondt!! For en stakkarslig hånd og underarm som kom frem i lyset.. ... vel er jeg tynn rundt håndleddet mitt men hjelp som jeg ser ut nå... Ikke noe igjen jo... + at huden er så tørr... henger i store flak... første øyenkast var skikkelig ille. Dette krever opptrening!! Har vært hos ergoterapeut idag og hun sa dette vil ta tid, ble foreløpig videre sykemeldt i 4 uker!! Klarer ikke å holde oppe håndleddet selv, musklene fungerer ikke i det hele tatt! Veldig ekkelt. Har fått håndleddstøtte med skinner som jeg må bruke + sove med. Fingrene og bevegelighet generelt er også utrolig dårlig. Så jeg må være flink, nå avhenger dette av meg selv liksom... Hånda mi bare må og skal bli bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. april 2007 #57 Del Skrevet 16. april 2007 For en stakkarslig hånd og underarm som kom frem i lyset.. ... vel er jeg tynn rundt håndleddet mitt men hjelp som jeg ser ut nå... Ikke noe igjen jo... + at huden er så tørr... henger i store flak... første øyenkast var skikkelig ille. ← Høres kjent ut.... Du får være flink og skrubbe tørr hud når bare handa får "herdet" seg litt. Tenker huden er temmelig sart når den ikke har sett luft på mange uker. Godt du får hjelp av ergoterapeut i starten, sånn at du får de rette øvelsene å jobbe med. Da får du en flying start, tenker jeg. (Jeg måtte klare meg selv og dermed fikk jeg aldri trent opp handa skikkelig ) Det krever mye jobb, men jeg er sikker på du ganske snart begynner å se resultater. Jeg satt i begynnelsen og "tøyde" en del i de "døde" fingrene og etterhvert gikk jeg til innkjøp av en halvmyk gummiball som jeg satt og klemte på når jeg skulle prøve å få fingrene til å lystre. Men tenk så deilig når du kan begynne å bruke handa som normalt igjen. Det er verdt slitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. april 2007 #58 Del Skrevet 16. april 2007 Hei Sofia. Synet av hånden din var ille og jeg tipper lukten verre. Vær flink å gjøre øvelsene selv om det er ubehagelig. Jeg lover deg at du merker fremgang selv etter bare en uke med øvelser. Ha en god håndkrem i nærheten og smør hendene ofte - dette masserer huden og er god velvære for deg også. Jeg håper du er over det verste nå og at armen er skrudd rett sammen slik at du får igjen full førlighet og bruk. Klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 17. april 2007 #59 Del Skrevet 17. april 2007 Lykke til da. Vet ikke om det er noen oppmuntring i meg, kommer liksom ikke på noe fint å si. Men jeg føler med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 17. april 2007 #60 Del Skrevet 17. april 2007 Der var du, du er savnet! Det går uansett fremover Sofia. Og nå skal du bare ta en dag av gangen og sørge for å få litt muskler igjen. Lykke til, du klarer det! Og litt heia-heia-hopping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå