Mediocre Skrevet 17. februar 2007 #1 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg er egentlig ganske fornøyd med den størrelsen jeg har på musklene mine, ikke interessert i å bli bodybuilder akkurat Det jeg lurte på da var hvordan man skal trene for å vedlikeholde disse musklene, og ikke bygge dem opp ? Stemmer det at man skal ta mange repetisjoner med "lett" motstand, og ikke få repetisjoner med tung ? Det høres jo ganske logisk ut eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 18. februar 2007 #2 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei Jeg ser veldig godt hvorfor du bekymrer deg, jeg tenkte den samme tanken selv. Jeg var fornøyd med størrelsen på musklene mine, hvordan skulle jeg trene styrke sånn at ikke jeg ble noe større? Fort innså jeg at uansett hvor hardt jeg trente, og uansett hvor bra jeg spiste, ble det ikke særlig imponerende muskler på meg uansett Det har blitt sagt mange ganger før, men jeg sier det igjen; skal jenter se ut som kroppsbyggere må de legge all tid og energi i KUN trening og kosthold, trene hele tiden. Det er en typisk misforståelse blant svært mange jenter at så fort de tar i en vekt som veier mer enn 2 kg så vil de våkne opp neste morgen og se ut som Arnold Schwartzenegger. Skal man ha sjans å bygge muskler, må man ligge i kalorioverskudd, og i tillegg trene VELDIG mye. Jenter har rett og slett ikke genene på sin side når det gjelder muskelbygging. Skal i tillegg musklene bli noe særlig synlige på jenter, så må man i tillegg ned i en utrolig lav fettprosent, noe som også er svært vanskelig for oss som mangler Y-kromosomer og fra naturens side skal ha litt fettlagre på kroppen. Når det er sagt, så er det egentlig ikke så nøye om du tar utrolig mange repetisjoner med lav vekt eller færre med en høyere. Enkelte av de største kroppsbyggerne vi har kjørte utrolig mange repetisjoner på sine treninger, og bygget likevel muskler, det går mer på hvile og mat, enn antall kilo på apparatet. (I tillegg vil et veldig høyt repetisjonsantall per sett gjøre at treningen din vil ta lenger tid). Du kan godt ligge på f.eks. 20 repetisjoner per sett, men pass da på at vekten likevel er høy nok til at det brenner i musklene og at den repetisjonen rundt 20 er den siste du orker å ta. Å leke rundt og ta 20 repetisjoner på så lett belastning at du lett kunne tatt 40, er bortkastet tid. Jeg blir gal når jeg ser jenter nærmest sjonglere rundt på 4 kgs vekter fordi de ikke tør å gå noe høyere. Du kan selvsagt bruke din egen kroppsvekt, strikker, en terapimaster eller en ball i stedet for vekter, men etter hvert vil ikke disse øvelsene være utfordrende nok, i hvertfall for enkelte muskelgrupper. Jeg foreslår du går inn på http://www.basistrening.no Der er det svært mange øvelser med strikk, ball egen vekt etc som du kan la deg inspirere fra. Kjør gjerne litt basisøvelser, som knebøy, dips, chins og liknende øvelser der du bruker store deler av kroppen i stedet for å gå fra isolasjonsapparat til isolasjonsapparat. Da får du i tillegg en funksjonell kropp, og risikerer ikke at noen muskler blir usymmetriske i forhold til andre Som sagt, ikke ha muskelskrekk. Er du som 99% av oss andre, har du ikke gener til å bygge muskler, omtrent om du ville engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mediocre Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 19. februar 2007 Så vet vi det Tusen takk for svar, da er det bare å gå ut å trene tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2007 #4 Del Skrevet 19. februar 2007 I tillegg til det Kristin sier så vil jeg bare legge link til denne testen fra Forbrukerrådet: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1136816958.79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Terje* Skrevet 19. februar 2007 #5 Del Skrevet 19. februar 2007 Det har blitt sagt mange ganger før, men jeg sier det igjen; skal jenter se ut som kroppsbyggere må de legge all tid og energi i KUN trening og kosthold, trene hele tiden. Det er en typisk misforståelse blant svært mange jenter at så fort de tar i en vekt som veier mer enn 2 kg så vil de våkne opp neste morgen og se ut som Arnold Schwartzenegger. Skal man ha sjans å bygge muskler, må man ligge i kalorioverskudd, og i tillegg trene VELDIG mye. Jenter har rett og slett ikke genene på sin side når det gjelder muskelbygging.← Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt det der. Prøver å få kjæresten til å løfte en *litt* tyngre vekt, å gjøre en annen øvelse enn hun pleier, og med en gang er det "Nei, jeg vil ikke se ut som deg. Nei, jeg vil ikke ha SÅ store muskler. Nei, jeg vil ikke bli kroppsbygger." Forklarer da at nei, du får ikke det. Jeg har trent i mange år, og har et helt annet kosthold enn deg. Slapp av. OK da, sier hun, og tar øvelsen med lett sinn. En uke senere, er det samme leksa igjen. "Nei, jeg vil ikke ha så store muskler som deg, så den vekta der vil jeg ikke løfte". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå