Gjest jesper Skrevet 23. juni 2010 #22 Skrevet 23. juni 2010 Jeg er veldig bekymret.. Kan begynne med å fortelle at jeg har en sønn på snart to år og har vært igjennom en abort for et år siden. Jeg begynte på p-plaster for tre uker siden, men hadde sex i den "usikre perioden" (ettersom jeg ikke startet på plasteret under menstruasjon). Nå er jeg utrolig bekymret for at jeg er gravid igjen. Det skal tydeligvis ingenting til for min del! Saken er at brystene mine har vokst mye bare den siste uka (noe de også gjorde ved min første graviditet) og de er ømme. Jeg satt og masserte de i dag siden de er så vonde og da begynte det å piple fra det ene. Jeg har ikke turt å ta noen test enda, ettersom jeg teoretisk sett skal ha mensen denne helgen. Det jeg lurer på er; kan det komme væske fra brystene uten at man er gravid???
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #23 Skrevet 23. juni 2010 Jeg har aldri vært gravid, men jeg har ofte væske som kommer fra brystene, kun når jeg trykker litt på de rundt brystvortene. Og jeg blir alltid hoven i brystene rett før mensen.
Gjest Hhelene4 Skrevet 28. juni 2011 #24 Skrevet 28. juni 2011 Jeg er 15 år og har også nettopp lagt merke til at jeg har slik "melk" i brystene mine. Kan man få det selv om man ikke har ammet før?
Gjest Anonymus Skrevet 4. november 2011 #25 Skrevet 4. november 2011 Hei:) Jeg har nettopp oppdaget at det kommer blank/gul/hvit væske ut fra den ene brystvorten dersom den klemmes..Er veldig usikker på hva det kan være.. Ser jo at det kan være flere årsaker til at dette oppstår.. Jeg er ikke gravid, har menstruasjon og for ikke lenge siden tatt TSH prøver for å undersøke stoffskiftet da jeg hadde andre symptomer, men de kunne ikke finne noe på disse prøvene.. Har en mor som hadde cyste på eggstokken i 20 årene, er dette et vanlig tegn på at det kan være cyste på eggstokkken? Eller kan det rett og slett være pussvæske, altså betente melkeganger uten at en er gravid eller har ammet før?? Noen tips på hva jeg skal gjøre?? Jente 25.
Gjest Helene Skrevet 10. desember 2011 #26 Skrevet 10. desember 2011 Hos meg har det kommet "melk" i perioder i det ene brystet. Alltid bare det samme brystet, og det har som regel vært i forbindelse med bytte av prevensjon. Men jeg har likevel alltid samme panikken for å være gravid. Nå har jeg byttet fra p-pille til minipille og det lager tydeligvis uvant mye hormoner for meg, for nå har jeg plutselig fått "melk" i begge brystene. Og mer enn jeg har opplevd før. Jeg sjekker brystene ofte og grundig (stort sett hver gang jeg dusjer), og har ikke oppdaget noen forandringer. Tror likevel jeg skal be legen om råd neste gang jeg skal inn, for sikkerhets skyld. Kanskje jeg bare trenger å bytte til en annen type prevensjon.
Gjest maria Skrevet 28. juni 2012 #27 Skrevet 28. juni 2012 Ja, det er heilt vanlig for noken. Når en venter mensen,så kommer det. Har ei datter på 8år, 2år, og er på vei med ein no. Etter min første graviditet, så fekk eg melk, å ømme bryster når eg venta mensen Så ja, det er heilt vanlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå