Gå til innhold

Når andre barn er frekke

Fremhevede innlegg

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Bare stusser litt på noe mens jeg leser her... Hvorfor mener alle (inkludert meg selv?) at det er skolen som må ta tak i at denne jenta kaller andre stygge ting? Hvorfor ikke si fra til foreldrene hennes slik at de kan ta tak i det?

Alle mener ikke kun skolen.........

(..........) Sier som de andre at dette ville jeg ha tatt opp med klasseforstanderen, som igjen bør/skal snakke med jenta som sa dette, foreldrene hennes og ditt barn.

Klasseforstanderen bør også ta dette opp på foreldremøte/samtale.

(.....)

Poenget er at man da bør ta tak i dette, snakke med barna om dette og evt. ta det opp på foreldremøter/samtaler!

(....)

Den jenta som sa dette til trådstarters barn har helt sikkert foreldre som har lært jentungen sin at man ikke skal si sånn til andre! Hun gjør det uansett, så derfor bør dette tas opp med alle involverte!

Foreldrene hennes = foreldrene til denne jenta

Foreldresamtaler = foreldren til denne jenta

Alle involverte = foreldrene til denne jenta

Jeg har da vitterlig nevnt foreldre noen ganger av 2 innlegg ;)

og det er det flere andre som har gjort også

Endret av Silmarill
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal jeg være kjerringa mot strømmen her.

Først må jeg få presisere at jeg synes dere skal ta opp dette med skole og foreldrene til ungen. Jeg synes faktisk det er viktigest at dere tar det opp med skolen. Fordi dette ikke handler om at en "slem" unge sa dette om datteren deres, men om at dere bør sørge for å skape et miljø for døtrene deres der slikt ikke blir akseptert. Begge jentene deres skal være på skolen i ti år fremover. Hadde jeg vært dere hadde jeg investert masse tid og krefter i skolen og hverdagen til jentene. Arrangert de kuleste bursdagsfestene, åpnet dørene for fotballavslutninger og jentekvelder. Stilt opp bestandig for å kjøre og hente. Rett og slett sørget for å bli kjent med vennene til barna deres. For på den måten blir de også kjent med dere og begge søstrene. Og det man kjenner er ikke så skummelt!

En seks år gammel unge sier mye rart, og det er ikke nødvendigvis så enkelt å styre for andre. Ei heller foreldrene. Jeg blir faktisk overrasket hver gang jeg ser noen som sier at foreldrene bør "sørge for" at barna ikke gjør forskjellige ting.

Er det bare mine barn som har kommet uten hverken fjernkontroll eller forhåndsprogrammering?! Gudene skal vite at jeg gjerne skulle hatt den tilleggsfunksjonen.

Som foreldre kan man gjøre så godt man kan med å plante gode holdninger og kunnskap om hva som er rett og galt. Men man kan aldri garantere hva ungen vil si eller gjøre i en situasjon sammen med andre større barn som drar med, eller om ungen har behov for å tøffe seg.

Unger er forskjellige. Noen er mer lettpåvirkelige enn andre. Noen er letter eå lure, og noen blir lettere gira opp og vil tøffe seg. Og vi har ikke rett til å forvente perfeksjon av barn.

Det er heller ikke sikkert at dette er holdninger som er plukket opp hjemmefra. Jeg synes ofte jeg bruker massevis av tid på å plukke av ungene nykker de lærer av de andre barna i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...