Gå til innhold

DNA - testing

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest unplugged

For ti år siden ble jeg gravid. Jeg hadde vært sammen med A og B med en ukes mellom rom og vet følgelig ikke mer sikkerhet hvem som er biologisk far til barnet mitt. A og jeg hadde vært sammen i fem år og har en sønn sammen. B og jeg giftet oss etterhvert og fikk flere barn sammen. Både A og B er nå ekser.

B har hele tiden vært klar over at det ikke nødvendigvis er han som er biologisk far, men valgte likevel å godta farskapet og har de samme følelsene for henne som for alle de andre barna.

Datteren min er VELDIG lik den eldste sønnen min. De andre barna som jeg VET er B sine er også like hverandre.

A har etablert seg på nytt og fått to barn. Den eldste datteren hans har en psykisk relatert lidelse som er relativt sjelden. Min eldste datter har hatt den samme lidelsen.

Jeg lurer derfor på om det kanskje er A som er biologisk far til min datter.

Jeg har snakket med B om å ta en DNA test helt privat for å fastslå farskap en gang for alle.

Spørsmålet er: Hva gjør jeg hvis svaret er at B er biologisk far til min datter? Jeg tror NEPPE A blir begeistret for å få et barn til (særlig ikke med meg), min datter har jo en god far i B.... Ja, i det hele tatt så vil ting bli enda mer komplisert enn de er i dag. Bør B og jeg bare holde det for oss selv om det viser seg at A er biologisk far? Eller har A krav på å vite? Har datteren min krav på å vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en vanskelig problemstilling som også er veldig sårt her for alle parter. Jeg syns det høres klokt ut å ta en DNA-test for en gang for alle fastslå hvem som er den biologiske pappan her.

Jeg syns du burde være ærlig mot begge to, både A og B. Fortelle om denne DNA-testen. At de begge er med om dette, tror jeg er veldig viktig. Viktig at ingenting blir gjort i det skjulte. Det kan skape mistillit.

Når dere da får resultatet kan dere da gå videre med livene deres og finne ut hva dere skal gjøre til beste for alle parter. Oppføre dere som voksne og få til samarbeid. Det skylder dere den uskyldige dattern deres som har uforskyldt havnet opp i dette.

Hun fortjener å få vite hvem hennes far er, å vite hvem hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...