Gå til innhold

Når Bush kommer.......

Majken

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om det er noen skal møte opp i Oslo for å vise Bush støtte når/hvis han kommer i mai, eller er det bare de som helst ser at han holder seg i Washington som vil møte opp for å vise sin avsky?

Bare lurer for jeg hiver meg gjerne på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke han kommer jeg...

Håper ihvertfall ikke det..

Men han vil jo selvsagt overbevise oss om at krig

er eneste løsning..

Syns dette bilde er så bra jeg :ler:

http://politicalhumor.about.com/library/im...lturbanator.htm

Det sier vel sitt ang mitt svar tenker jeg..

Men ER jeg i Oslo i mai, OG han kommer...

Vil jeg nok støtte meg til demonstrasjonen MOT

krig ja....

Artig avatar du har Majken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg også møtt opp, men da for å STØTTE ham!og det står jeg for! er ikke noen krigs-aktivist, men alle dere som mener han ikke bør gjøre noe,. hva skal han gjøre istedetfor å angripe? bare se på at folk lever under et terrorvelde? ok kanskje USA har andre grunner til å angripe enn det de sier, men uansett motiv, jeg STØTTER ham! bort med Saddam!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer neppe til å være i gatene - men min avsky kan jeg vise nårsomhelst.

Lurer på når en kommisjon skal inspisere USAs masseødeleggelsesvåpen, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Iset... Skal dispoten i Bagdad få herje videre med sine innfødte og fortsette sin støtte til terrorister. Jeg leste et sted at siden Gulf-krigen så er det "forsvunnet" over 30.000 mennesker i Irak. Så en demonstrasjon mot krig og fjerning av Saddam er samtidig et ja til dette - så lenge det ikke legges fram alternativer.

Det verste jeg leser i disse dager er alle som avskyr USA og Bush for sine handlinger UTEN å komme med alternative løsninger... DET er egoistisk og feigt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart Saddam skal bort,

det er jo nettopp han det er snakk om..

Å ikke krig !!!!

Det er to forskjellige ting !!!!!

Blir det krig blir bl.a hundre tusener av kvinner

og barn drept mens Saddam fortsatt lever

sine gode dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg leser i disse dager er alle som avskyr USA og Bush for sine handlinger UTEN å komme med alternative løsninger... DET er egoistisk og feigt !

Jeg synes ikke det Bush gjør om dagen er riktig. Det har noe med glasshus og hva man ikke kaster der å gjøre. MEN jeg er likevel mot krig. Ikke fordi jeg mener Saddam skal få sitte der han sitter og gjør det han gjør, men fordi jeg synes krig er stygt og vondt og fører forferdelse med seg, og fordi jeg er for fred.

Å hevde at det er egoistisk og feigt - vel. Det får stå for din regning. Jeg har ikke kompetansen til å fortelle dem hva de skal gjøre, men jeg kan ikke som menneske, la være å tro på fredelige løsninger.

Jeg er mot krig. Og jeg er mot alle statsledere som tar makten og bruker den til personlig vinning og korstog eller andre ting resten av verdenssamfunnet synes de ikke skal gjøre. Og det er enten de heter Bush eller Saddam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også imot krig!!!!! men noen ganger er det ikke andre løsninger, rett og slett! Saddam er ikke et menneske som er innenforstått med fredelige løsninger, det vet vi jo alle. det må drastiske tiltak til for å få ham bort,og en krig er kanskje den eneste løsningen. uskyldige dør, men det gjør de jo nå også. de lever under et terrorvelde, der de får tunga skåret av dersom de er uenige med Saddam.

dere som protesterer så flott mot krigen, og er så "fredelige", har dere tenkt på hvordan folk i Irak egentlig har det? de demonstrerer så flott i gatene med bilder av deres "kjære" saddam, ganske enkelt fordi dersom de står opp mot ham blir de torturert og drept!! så lenge folk ikke har andre skikkelige løsninger å komme med bør de ikke komme med "jamen...krig er så teit...vi vil jo ha fred og sånn...". klart alle vil ha fred, men jeg sier igjen - her må det drastiske tiltak til for å fjerne denne mannen. vi kan liksom ikke bare be ham pent om å forlate "tronen" og være "snill gutt" fremover.

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å stille opp i en protest MOT Bush fordi:

Jeg mener krig er feil alternativ - boikott ala Sør-Afrika er mer i min gate - og selv om det tok tid, virket det

Etterrettningsrapporten framlagt i FN er, i følge militære og etterrettningseksperters mening, ikke holdbare - tilnærmet et makkverk, og beviser derfor ingenting.

USA kunne fjernet ham etter Kuwait-krigen, men valgte å la ham sitte fordi det tjente dem. Og det selv om de visste at han hadde drept hundretusner av eget folk. Men som sagt, de hadde mer nytte av å ha ham der, enn å fjerne ham - da.

USA handler med en skjult agenda. De har et overskudd av varer som det ikke finnes marked til, og en økonomisk nedgangstid truer. Da er det økonomisk lurt å gå til et angrep - for å få bukt med innenlandsk overskudd og få økonomien på fote igjen.

USA har ikke til hensikt å overlate makten til folket. Den skal de ha selv - en stund - på ubestemt tid. I forrige århundre ble det kalt kollonialisering.

Saddam bør vekk, på linje med andre despoter f.eks. i Afrika, men metodene man bruker er ikke likegyldige for resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også imot krig!!!!! men noen ganger er det ikke andre løsninger, rett og slett!

Jeg støtter meg til det vår kjære (?) statsminister har uttalt i dette anliggende; krig vil alltid forbli et onde, men det er av og til et NØDVENDIG onde. Dog håper jeg inderlig at man har funnet frem til andre løsninger på konflikten innen mai måned. Om ikke vil jeg definitivt delta i en demonstrasjon MOT Bush´ sin åpenbare uvilje til å finne frem til nettopp andre, mer konstruktive alternativer, enn å skulle bombe Irak sønder og sammen.

Jeg tror USA, og det vestlige kapitalsamfunnet generelt, vil komme til å lide av en event. krig mot Irak. Man blir riktignok kanskje "kvitt Saddam Hussein", og hans like. Men det er andre problemer som ulmer og som en mulig krig utvilsomt vil komme til å fremprovosere ytterligere. Man må huske på at utrolig mange muslimer føler seg underkuet Vesten, og dette hatet stikker dypt og avler terrorisme. Man kan avvæpne et land, men man kan ikke uten videre forandre mentaliteten blant hundretusenvis av mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å dra til Oslo.

Saddam bør bort, greit nok, men han er ingen trussel mor verden akkurat, bare mot nabolanda. Dessuten er det mange diktatorer der borte som er like ille som Saddam, om ikke verre, men de er USA vennlige og dermed er det få, eller ingen, som bryr seg om hva de gjør.

Personlig er jeg mot krig, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror uansett ikke at demonstrasjoner biter på Bush, han virker ganske fast bestemt på hva han vil gjøre...

Det er klart at noe må gjøres med Saddam, men jeg skulle ønske det fantes en måte å gjøre det på som ikke gikk ut over uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg tror verden er naiv og ikke helst ser annet enn hva media klarer skape blest om. Jeg tror ikke USA er så tåpelig annlagt at de kjører et korstog hvor motivet er uholdbart. Jeg TROR derimot på det tidligere irakiske atomforskere, avhoppet i senere tid, hva det tyske firmaet Degussa forteller, og jeg tror CIA har brukt sine midler riktig

Degussa forteller at de HAR solgt alle midler Irak trenger for å produsere atomvåpen. Tidligere tyske spioner - dømt for landsforræderi - forteller OGSÅ I RETTEN hva de har gjort, og hvordan de har formidlet teknologien til Irak.

Menneskene som har vært ved Iraks atomforskning forteller om en diktator hvor det viktigste har vært å ferdigstille ET atomvåpen, så fort som overhodet mulig under sist golfkrig, og innsett at denne mannen hadde tenkt å bruke det.

Jeg tror Bush er en u-karismatisk leder som kanskje burde ha byttet plass med en annen. Jeg støtter svært få av hans synspunkter, liker ikke hans mål - men akkurat i dette tilfellet så kan jeg desverre ikke si meg annet enn sympatiserende.

Kun USA har kjennskap til Iraks infrastruktur og fullendte gjennomføring av politikken. Kun USA har tilgang til de spionresursene CIA faktisk er, for å finne ut nøyaktig hva de snakker om. At andre ikke forstår alvoret i situasjonen tror jeg bunner mer i deres feighet om å innrømme hva de faktisk driver med - spionasje. I dette tilfellet bør de legge alt på bordet og si nøyaktig hva de vet, istedet for å vente på at diverse observatører skal finne noe andre tydeligvis vet eksisterer.

Jeg mener bestemt at Saddam bør fjernes, at verdensamfunnet bør ta del i det hele slik at det ikke blir et spørsmål om flere parter, og slik at et regimeskifte i Irak kan foregå på en best mulig måte når de skal over til en normal hverdag.

Det nevnes hele tiden om redsel for tap av irakiske menneskers liv, ingen greier å føre matematikken dithen hvordan Irak idag faktisk er - at de tapene sannsynligvis er alt for høye idag!

Og UANSETT! Hva er poenget med å nekte en nasjons leder inngang til diskusjon om NETTOPP disse temaene hos et av de landene som har vært under USAs viktigste samarbeid gjennom hele den moderne historie? Det høres ut som en utømmelig trang til å hyle og skrike, og få bevist sine protest-evner.

Svært få av de som protesterer har egentlig satt seg inn i hele bildet, svært få av de som protesterer har ennå ikke hatt et objektivt syn på saken.

NEI. Jeg liker personlig ikke tanken på at liv kan og vil gå tapt. Det finnes ikke noe som rettferdigjør noe slikt i vår egen moral. Men i dette tilfellet tror jeg, som i amnge andre før, at vi bør tenke på omstendighetene. Når vi har gjort det, så kan vi se om ikke prisen blir høyere om noe IKKE skjer.

Mine håp:

-at Saddam innser at spillet er tapt, gir full innsikt for verden og slipper amerikanske millitærstyrker og europeiske meglere inn for en betyrggende omstrukturering.

- at president Bush kan gjøre det samme som han ber Saddam om; snakke ærlig og legge alle sine bevis fram

- at vi unngår unødige tap av menneskeliv.

- at Degussa kan legge ÆRLIG på bordet en liste over ALT de har solgt, sammen med all annen industri som har handlet med Iraks våpenprogram, at de involverte bedrifter får en solid skrape som kan dekkes av hele verden slik at vi unngår en slik hendelse igjen.

Degussa er for øvrig et firma som etter ALL den terror de har medvirket til siden 2. verdenskrig - burde vært lagt ned og tvangsdelt mellom andre bedrifter.

Desverre tror jeg ikke noe på at noen av punktene vil skje. Heller tror jeg ikke verdens-samfunnet vil ta til vett.

Jeg tror derimot vi får en gjentagelse av Chamberlains bidrag til forrige verdenskrise av lignende skala.

WildThing

"jeg frykter ikke mannen som vil ha 100 atomvåpen, jeg er livredd for ham som vil ha bare en!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra innlegg!!!! det er altfor lettvint å bare marsjere i anti-krigs-tog uten å ha alternative holdbare løsninger å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegode innlegg Iset, Bohemia og Wild Thing! Skulle ønske det var noe annet alternativ enn krig jeg også. Men boikott av Irak, er ikke det prøvd? Hva annet skal vi gjøre? La Saddam få en sjanse til..... de som han har fått såååå få av fra før??

Ser dere en jente med en "Go Bush"-plakat i Oslo, så er det Majken i egen person! Bush er hjertelig velkommen til Norge for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...