Gå til innhold

hodepine etter trening

Adonia

Anbefalte innlegg

jeg har nå begynt å trene fast igjen. problemet er at jeg får veldig hodepine etter trening (utholdenhet), noen ganger også underveis i treninga.

dette er noe jeg har slitt med veldig lenge, og har også vært til lege for det flere ganger. legen har ikke funnet ut hva det kommer av, akupunktur hjalp meg -men jeg føler at jeg ikke har tid og penger til å gå til akupunktur jevnlig nå. legen sa også at det finnes noe som heter anstrengelsesrelatert hodepine, men for å finne ut noe mer måtte jeg videre til en spesialist for hodet (hva kalles det montro :klø:)

jeg er ganske sikker på at jeg får i meg nok vann. har alltid drukket MYE underveis i treninga, og har også prøvd å passe på å drikke nok før trening uten av det har hjulpet.

jeg lurer på om det er noen andre som sliter/har slitt med dette? funnet ut hva som er årsaken? tar gjerne i mot andre tips jeg kan prøve, er villig til å prøve det meste! ;) har ikke lyst til å bare finne meg i at jeg er nødt til å ta smertestillende etter hver trening for å overleve resten av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har nå begynt å trene fast igjen. problemet er at jeg får veldig hodepine etter trening (utholdenhet), noen ganger også underveis i treninga.

dette er noe jeg har slitt med veldig lenge, og har også vært til lege for det flere ganger. legen har ikke funnet ut hva det kommer av, akupunktur hjalp meg -men jeg føler at jeg ikke har tid og penger til å gå til akupunktur jevnlig nå. legen sa også at det finnes noe som heter anstrengelsesrelatert hodepine, men for å finne ut noe mer måtte jeg videre til en spesialist for hodet (hva kalles det montro :klø:)

jeg er ganske sikker på at jeg får i meg nok vann. har alltid drukket MYE underveis i treninga, og har også prøvd å passe på å drikke nok før trening uten av det har hjulpet.

jeg lurer på om det er noen andre som sliter/har slitt med dette? funnet ut hva som er årsaken? tar gjerne i mot andre tips jeg kan prøve, er villig til å prøve det meste! ;) har ikke lyst til å bare finne meg i at jeg er nødt til å ta smertestillende etter hver trening for å overleve resten av dagen!

Jeg har akkurat samme problem som deg. Får dette hver gang etter jeg har trent utholdenhet og varer vanligvis resten av dagen, vet ikke hva dette er. Drikker mengder med vann så det er hvertfall ikke det.

Har hørt man kan få det om man tar i for hardt eller trener for lenge av gangen, også noe med oksygenmangel, men det er nok ikke grunnen til at jeg har det.. :F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet lenge med dette, men nå har det gått over uten at jeg vet hvorfor. Tror ikke det har med væskemangel å gjøre, for jeg drikker masse vann før, under og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Mangel på elektrolytter gir meg hodepine, hvis jeg trener hardt og lenge utholdenhet, må jeg ha drikke med litt salter og mineraler i. Om det er anstrengelsesrelatert er det ikke mye vi lekfolk kan hjelpe deg med :) Driver du med lavkarbodietter forresten? Det eller harde slankekurer har en tendens til å gi vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på elektrolytter gir meg hodepine, hvis jeg trener hardt og lenge utholdenhet, må jeg ha drikke med litt salter og mineraler i. Om det er anstrengelsesrelatert er det ikke mye vi lekfolk kan hjelpe deg med :) Driver du med lavkarbodietter forresten? Det eller harde slankekurer har en tendens til å gi vondt i hodet.

hmm hva drikker du da? kan være verdt å prøve. jeg går ikke på noen diett så det er nok ikke problemet. :)

men er ikke sikkert det er anstrengelsesrelatert da, bare at legen sa det var en mulig forklaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Vanlige sportsdrikker funker, men enkelte er det veldig mye sukker i. Fins en mellomting som den jeg kjører, de fleste fabrikanter og helsestudio fører minst en sånn. Eller man kan kjøpe pulver og blande selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender at jeg får hodepine om jeg trener inne. De gangene

jeg har fått det, har jeg trent hardt. Og jeg har lurt på om

luftkvaliteten har vært god nok. Jeg prøver å være flink til å

drikke når jeg er innendørs så jeg tror ikke at det er problemet.

Utendørs trening gir meg ikke hodepine, unntatt om jeg løper meg

helt "tom".

En ting, spiser du fornuftgt rett etter trening ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg ikke har trent noe særlig på en stund og finner ut at jeg skal ta meg sammen, så kan hjelmen bli noe trang... men det går over hvis jeg bare biter det i meg et par uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg ikke har trent noe særlig på en stund og finner ut at jeg skal ta meg sammen, så kan hjelmen bli noe trang... men det går over hvis jeg bare biter det i meg et par uker...

kan jo håpe på at det går over for meg også ;) men har ikke gjort det før..

er lite motiverende å trene når man vet at man garantert får sterk hodepine etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dersom du prøver å trene litt mindre hardt? Ikke tar deg så mye ut.

Prøv med å gå en tur om morgenen, svøm i svømmehallen...men ikke press deg for noe særlig... så øker du på gradvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dersom du prøver å trene litt mindre hardt? Ikke tar deg så mye ut.

Prøv med å gå en tur om morgenen, svøm i svømmehallen...men ikke press deg for noe særlig... så øker du på gradvis?

ja det hjelper hvis jeg ikke trener så hardt, feks gå en tur eller trener yoga. men har akkurat meldt meg inn i treningssenter, og ønsker å gå litt ned i vekt så føler jeg er nødt til å trene til utholdenhetstrening også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...