Gjest Bodillen Skrevet 16. februar 2007 #21 Del Skrevet 16. februar 2007 Her er en veldig fin link, som jeg bruker ofte, http://www.matoghelse.no/index.php?id=380823 Forklarer noen av stoffene, sertifiseringer, og kommer med helse (og miljø) vennlige alternativer.. Ellers vil jeg si at det er bra å se at såpass mange faktisk bryr seg. :D ← Det var en super side! Herved lagt til i favoritter hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 29. januar 2008 #22 Del Skrevet 29. januar 2008 Hudpleieserien L'Occitane er økologisk. Decleor hudpleie er veldig reine produkt, basert på konsentrerte planteoljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 29. januar 2008 #23 Del Skrevet 29. januar 2008 Er ganske bevisst hva slags hudpleie og sminke jeg bruker. Kjøper for det meste helsekost-produkter: Lavera, Jason, Dr.Hauscka og Weleda, og noe body shop. Lebepomaden fra Weleda er den eneste jeg noen gang har brukt som faktisk funker! Hårstylingsprodukter kjøper kjøper jeg fra Giovanni nå for tiden, og er egenltig ganske fonøyd med de. Har prøvd litt fra Origins - har en øyekrem og en peelingkrem og solpudder - veldig fornøyd med alle de tingene. Men jeg synes endel av origins produkter er ganske dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munachimso Skrevet 5. februar 2008 #24 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Bruker kun naturlige produkter i ansiktet, nå for tiden går det i ID og Everyday Minerals når det gjelder sminke og Nature by Jabu'she-serien og ren jojobaolje til rensing / krem. På kroppen prøver jeg å bruke mest mulig gode produkter (bl.a. Body Shop, Jason, Dr Bronner). Leter etter gode solkremer til kropp og ansikt, noen som har noen gode tips der? Må ikke være for fet! Endret 5. februar 2008 av Munachimso Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 29. april 2008 #25 Del Skrevet 29. april 2008 Har selv fått en del reaksjoner på kremer som egentlig var ganske ubehaglige.. rødhet og kløe. Har blitt mer obs på dette og ser alltid på innholdet før jeg shopper.. Har den siste tiden gått over til en krem som heter Jabu'she Nature.. får denne fra http://www.ansiktspleie.com... skal være fri for parabener og kun naturlige ingredienser.. og den lukter godt.. Spesielt når det gjelder solkremer (til barna) passer jeg på ingrediensene.. en del av disse skal inneholde mindre bra stoffer.. sjekk alltid opp dette før kjøp. syntes jeg så en test av disse på gronnhverdag.no. Har forresten noen tips til en god øyekrem? takker for innspill. J.H. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Grete_* Skrevet 17. oktober 2008 #26 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hudpleieserien L'Occitane er økologisk. Decleor hudpleie er veldig reine produkt, basert på konsentrerte planteoljer. Jeg tror ikke L'Occitane sine produkter er helt økologiske. Noen av de inneholder hvertfall parabener.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Grete_* Skrevet 17. oktober 2008 #27 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har også blitt veldig obs på dette i det siste.. Det som egentlig har sjokkert meg mest, er at når vi gikk på hudpleielinjen, lærte vi ingenting om farlige stoffer i kosmetikk. Vi snakket vel kanskje om parabener en gang i sammenheng med natusan, og at jeg sa jeg skulle ha barn.. Da sa de jeg ikke måtte bruke natusan, men noen begrunnelse kom de ikke med... Nå er det jo ikke bare parabener som er skumle i kosmetikken.. Og det er mye skummelt... Gleder meg til produkt-serien min blir lansert i norge, og jeg kan begynne å skryte over den.. Er overrasket overasket over at "farlige stoffer" ikke var tema på hudpleielinjen!! Er det virkelig sant!!?? Hvilken produktserie er det du venter på? Hvor kan man kjøpe den nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #28 Del Skrevet 17. oktober 2008 disse naturlige kremene dere snakker om, bruker dere de i ansiktet eller som en kroppslotion? jeg fikk kjeft av to venninner når vi var på sydenreise sammen for de så at jeg brukte en bodylotion i ansiktet.. "jaja.. erre så nøye a?" sa jeg.. og jeg fikk huden full av at bodylotion var kun til kroppen og at ansiktet måtte man bruke en egen en... "fyfy!" fikk jeg... så nå har jeg kjøpt meg en ansiktskrem fra biotherm med ginseng, vitamin e og solfaktor 15 i. den var veldig fin mot de små eksem flekkene jeg har et par av i ansiktet som kommer når det er kulde eller ved svært tørr luft ved aircondition.. men om aloe vera eller en annen naturlig krem til 1/4 pris kunne gjort samme susen er fult mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pascale Skrevet 4. desember 2008 #29 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg tror ikke L'Occitane sine produkter er helt økologiske. Noen av de inneholder hvertfall parabener.... Det er de "gamle" varene de har som inneholder parabener. Alle nye varer har ikke parabener. Jeg prøver helst å bruke produkter som ikke inneholder hele "serien" av parabener, slik som Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben og Isobutylparaben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginen Skrevet 7. desember 2008 #30 Del Skrevet 7. desember 2008 Sjekk ut denne siden! Kan søke på veldig mange merker, samt ingredienser. Blitt rene bibelen for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 29. desember 2008 #31 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg tror ikke L'Occitane sine produkter er helt økologiske. Noen av de inneholder hvertfall parabener.... Økologisk har ingenting med parabener eller ikkje å gjera. Økologisk betyr at dei plantestoffane dei bruker i hudpleieprodukta sine er økologisk dyrka! I motsetnad til bruk av kunstgjødsel og plantevernmidlar, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Torill_* Skrevet 14. april 2009 #32 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Økologisk har ingenting med parabener eller ikkje å gjera. Økologisk betyr at dei plantestoffane dei bruker i hudpleieprodukta sine er økologisk dyrka! I motsetnad til bruk av kunstgjødsel og plantevernmidlar, osv. Jo, "Økologisk" forteller faktisk at produktet ikke er tilsatt kjemiske stoffer. Da snakker vi riktignok om økologisk sertifisert kosmetikk. Det er en rekke kriterier som må være oppnådd for at produkter kan sertifiseres økologisk. Ja, det gjelder råvarene, at de er dyrket økologisk uten bruk av kunstgjødsel. Men også at det ikke blir tilsatt f.eks parabener. Produksjonsmåten skal være miljøvennlig og dyretesting er ikke lov. Endret 24. mai 2009 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 24. mai 2009 #33 Del Skrevet 24. mai 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 25. mai 2009 #34 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg jobber med regelverket for kosmetikk og kroppspleieprodukter og syns debatten rundt parabener er noe opphauset. Parabener er fullstendig tillatt i kosmetiske produkter sålenge det ikke foreligger dokumentasjon som tilsier det motsatte. Vitenskapskomiteen både i Norge og EU har foretatt vurderinger av parabenene og kommet frem til at med de grenseverdiene som er tillatt idag så er det helsemessig trygt å bruke kosmetikk med innhold av parabener, faktisk får man i seg mer parabener gjennom maten. Det er også snakk om veldig små mengder av parabener som absorberes gjennom huden. Når det gjelder bivirkninger av kosmetikk så kan man like gjerne få det av produkter som er såkalt "naturlige" typisk helsekostprodukter, da man kan reagere på urter og plantestoffer såvel som kjemisk fremstilte stoffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adina Skrevet 26. mai 2009 #35 Del Skrevet 26. mai 2009 Intimate organics heter en helt ny serie, som jeg er utrolig fornøyd med. den har alt fra, dusjsåpe, boblebad, fotkrem, oljer og tilogmed et supergodt glidemiddel, jeg reagerer superfort med div soppinfeksjoner, på mange andre glidelmiddler, men ikke dette! Serien er organisk, innholder ikke DHA, glyserin eller parabener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desert_rose Skrevet 26. mai 2009 #36 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg jobber med regelverket for kosmetikk og kroppspleieprodukter og syns debatten rundt parabener er noe opphauset. Parabener er fullstendig tillatt i kosmetiske produkter sålenge det ikke foreligger dokumentasjon som tilsier det motsatte. Vitenskapskomiteen både i Norge og EU har foretatt vurderinger av parabenene og kommet frem til at med de grenseverdiene som er tillatt idag så er det helsemessig trygt å bruke kosmetikk med innhold av parabener, faktisk får man i seg mer parabener gjennom maten. Det er også snakk om veldig små mengder av parabener som absorberes gjennom huden. Når det gjelder bivirkninger av kosmetikk så kan man like gjerne få det av produkter som er såkalt "naturlige" typisk helsekostprodukter, da man kan reagere på urter og plantestoffer såvel som kjemisk fremstilte stoffer. Har også hørt det grundig dokumentert før at parabener virkelig ikke er så ille som folk skal ha det til. Kjenner meg og igjen i det at 100% naturlige produkter kan gi bivirkninger. Brukte en hudkrem fra Beauty Without Cruelty som er rik og egentlig perfekt for min tørre hud. Men det som er er at jeg reagerer på denne, huden blir rød og irritert. Det har også skjedd en gang før med et naturlig c-serum. det var rett og slett for stekt for huden med alle plantestoffene og urtene. reagerer ellers ikke på 'andre' kjemisk framstillte kremer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønn gjest Skrevet 28. mai 2009 #37 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg har fått god hjelp her: http://meditrina.no De har også nettbutikk, med trygge gode produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #38 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg jobber med regelverket for kosmetikk og kroppspleieprodukter og syns debatten rundt parabener er noe opphauset. Parabener er fullstendig tillatt i kosmetiske produkter sålenge det ikke foreligger dokumentasjon som tilsier det motsatte. Vitenskapskomiteen både i Norge og EU har foretatt vurderinger av parabenene og kommet frem til at med de grenseverdiene som er tillatt idag så er det helsemessig trygt å bruke kosmetikk med innhold av parabener, faktisk får man i seg mer parabener gjennom maten. Det er også snakk om veldig små mengder av parabener som absorberes gjennom huden. Når det gjelder bivirkninger av kosmetikk så kan man like gjerne få det av produkter som er såkalt "naturlige" typisk helsekostprodukter, da man kan reagere på urter og plantestoffer såvel som kjemisk fremstilte stoffer. Heh, det må bevises at det er farlig, og ikke at det er ufarlig? Fornuftig sted å legge bevisbyrden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleneV Skrevet 16. juni 2009 #39 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg er blitt veldig bevisst på dette den siste tiden. Bruker ikke produkter jeg vet inneholder parabener og andre"ulumskheter" Dette er noe JEG tror på. Hver gang det dukker opp en mening, er det alltid noen som kommer med det motsatte. Egen erfaring er det beste. Bruker kun produkter fra TePoema, som er helt rene, huden min har også forandret seg helt bare på noen få måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Solveig_* Skrevet 22. juni 2009 #40 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg er blitt veldig bevisst på dette den siste tiden. Bruker ikke produkter jeg vet inneholder parabener og andre"ulumskheter" Dette er noe JEG tror på. Hver gang det dukker opp en mening, er det alltid noen som kommer med det motsatte. Egen erfaring er det beste. Bruker kun produkter fra TePoema, som er helt rene, huden min har også forandret seg helt bare på noen få måneder Helt enig! Jeg velger også å følge mine instinkter ved å unngå kjemikalier i hudpleien. Jeg fant mine kosmetikkfavoritter på greenspirit.no. Huden min har aldri hatt det bedre Så lukter produktene så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå