Gjest Gjest_meg_* Skrevet 27. august 2009 #41 Del Skrevet 27. august 2009 Har dere noen tips til mild barbergel for underlivet uten parfyme, parabener og slikt? Hvor får man kjøpt Intimate Organics-serien som noen nevnte ovenfor? Ellers kan jeg tipse brukere som bor i Bergen om Kremfresh som holder til på Bystasjonen. Gode produkter og god service! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mymlen Skrevet 19. desember 2009 #42 Del Skrevet 19. desember 2009 Miljøtips innen hudpleie: 1. bruk så lite som mulig 2. når du kjøper; se etter produkter merket svanen, og uten parfyme 3. bruk produktet heelt opp 4. ungå spraybokser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 21. januar 2010 #43 Del Skrevet 21. januar 2010 Fikk øynene opp for det etter at jeg fikk en sterk allergisk reaksjon av deodoranten min. Huden under armene begynte å flasse, ble helt rød, svei og klødde.I tillegg så luktet det alltid av meg (kan også ha vært en del av reaksjonen). Så jeg byttet til Helsedeodoranten (krystalldeo) og har aldri opplevd hverken lukt eller svie/rødhet. Har hatt den i nesten 5 mnd nå Så kjøpte jeg meg boka grønn og skjønn, og det var der jeg leste om REN. Måtte jo prøve, og ble hektet. ELSKER produktene deres. Bruker nå rens (har to, en for kombinert og en for normal hud), serum, ansiktsmaske, dusjgele og body lotion, samt masse prøver på ansiktskremer, øyekrem og enda en maske. Har en favoritt-ansiktskrem da og det er NBG 24:7 for kombinert hud. Uten parfyme, fargestoffer, parabener osv osv. Har ikke mange ingredienser heller. Men når det kommer til sminke, er jeg dårlig. Noen som har forslag til en jente som misliker mineralfoundation? Har prøvd BE, EM og Glo minerals. Vil gjerne ha tips om en god maskara også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 27. januar 2010 #44 Del Skrevet 27. januar 2010 Har jobbet med kosmetikk opp mot helse og miljø en god stund og synes det virker som om flere begynner å bli oppmerksomme på det de putter på huden. Det er en jungel av produkter på markedet som markedsfører seg på både miljø og helse. Noen er bra, mens andre ikke er særlig mye bedre enn de andre. En ting å huske på er at begrepet "100% naturlig" ikke er noen garanti for at produktet er bra for deg og miljøet. Kort og godt fordi alt som finnes i naturen ikke automatisk er bra for oss. Det er også sånn at et laboratorium kan fremstille så godt som alle kjemiske stoffer - også de som finnes i naturen. Og kunstig fremstilt askorbinsyre er akkurat de samme molekylene som hvis det produseres i naturen. Sånn sett er kjemien veldig enkel. Jeg styrer faktisk unna produkter som ikke har noe mer vitenskapelig belegg for sin markedsføring enn at de er 100% naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 27. januar 2010 #45 Del Skrevet 27. januar 2010 Parabener er fullstendig tillatt i kosmetiske produkter sålenge det ikke foreligger dokumentasjon som tilsier det motsatte. Vitenskapskomiteen både i Norge og EU har foretatt vurderinger av parabenene og kommet frem til at med de grenseverdiene som er tillatt idag så er det helsemessig trygt å bruke kosmetikk med innhold av parabener, faktisk får man i seg mer parabener gjennom maten. Det er også snakk om veldig små mengder av parabener som absorberes gjennom huden. Har du hørt om føre-var prinsippet? At vi får i oss mer parabener gjennom maten er bare nok et argument for å få minst mulig i oss ellers i hverdagen. Så lenge det er fullt mulig å lage kosmetikk uten konserveringsmidler som er skadelig/mistenkt skadelig, burde ikke dette være et problem. Jeg lurer på hvorfor kosmetikkbransjen er så inn i hampen bakstreverske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amarena Skrevet 31. januar 2010 #46 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg kjøper ikke lenger produkter som inneholder parabener. Hud- og hårpleieprodukter uten parabener kjøper jeg bl.a. hos http://www.norwex.no/, http://www.greenspirit.no/ og http://www.levlogisk.no/. I tillegg velger jeg ofte Svanemerkede produkter samt produkter som anbefales av Grønn Hverdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå