vivi Skrevet 10. februar 2007 #1 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg prøver iherdig å slanke meg 5-6 kilo. Og er kjempeflink i uka. Spiser KUN riktig mat, grovt brød,salater, lyst kjøtt osv.Men i kveld har jeg laget en skål med grønnsaker i staver, gulrot,selleri og kålrot. Og jeg har laget dip av yoghurt naturell med ferdig dip-krydderblandig. Spørsmålet mitt er som følger: Hvor sunt er denne dipen? Må innrømme at jeg har spist en del av den nå. Dypper grønnsakene mine oppi, og storkoser meg..... Innmari godt!!!! Er det et bra alternativ til lørdagsgodteriet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sitrus Skrevet 10. februar 2007 #2 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Så lenge det er èn gang i uka kan jeg ikke få meg til å tro at det er skadelig. Å spise yoghurt-dip med karbohydratrike grønnsaker hver eneste dag er sikkert ikke lurt, men jeg synes du skal kose deg med den, jeg. Mitt inntrykk er at det er lettere å holde ut et "sunt program" om det er plass til littegrann, ikke altfor ufornuftig kos også. Og ja; det er et bra alternativ til godteri. Endret 10. februar 2007 av sitrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. februar 2007 #3 Del Skrevet 10. februar 2007 Å spise yoghurt-dip med karbohydratrike grønnsaker hver eneste dag er sikkert ikke lurt, ← Det finnes riktignok en del karbohydrater i enkelte typer grønnsaker, men pga det høye fiberinnholder vil blodsukkeret ikke bli særlig påvirket, og kalorier er det ikke særlig mye av, så grønnsaker skal man spise med god samvittighet, uansett ukedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 10. februar 2007 #4 Del Skrevet 10. februar 2007 Tror dette er snop som ka spises med den beste samvittighet!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 11. februar 2007 #5 Del Skrevet 11. februar 2007 Absolutt nydelig lørdagsgodis hvis du vil ned i vekt. Husk at selv om du slanker deg så skal du også kose deg også av og til. Poenget er vel å finne en livsstil som du kan trives med? Bedre å gå saktere ned i vek, beholde den og få inn gode rutiner, enn å nekte seg selv alt godt! Kos deg med grønnsakene og dip'en din med beste samvittighet! God helg !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sitrus Skrevet 11. februar 2007 #6 Del Skrevet 11. februar 2007 Det finnes riktignok en del karbohydrater i enkelte typer grønnsaker, men pga det høye fiberinnholder vil blodsukkeret ikke bli særlig påvirket, og kalorier er det ikke særlig mye av, så grønnsaker skal man spise med god samvittighet, uansett ukedag. ← Jeg tenkte ikke så mye på blodsukkeret (der er eventuelt yoghurten verre), men at om man får i seg mye karbohydrater går fettforbrenningen saktere. Men det virker jo som trådstarter spiser lite fett også, så jeg vil absolutt ikke gi henne dårlig samvittighet - grønnsakene inneholder sunne vitaminer osv, og yoghurt er bra for magen. Får jo være måte på hvor asketisk man skal bli Jeg synes det er viktig at man trives med de endringene man gjør, hvis ikke blir det umulig å følge dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 11. februar 2007 Takk for oppløftende svar Da koser jeg meg neste helg også med mine " lørdagsgodterier". Med god samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå