Gå til innhold

Morsomme brettspill


Livets datter

Anbefalte innlegg

Vi har dilla på Pictionary. Spiller også gjerne gullgeni, sjakk, maxiyatzy. På nyttårsaften var vi på en stor fest i Sverige der et spill om " han og henne" ble brukt i en konkurranse. Vet ikke om det finnes noe slikt her, det var i hvertfall morsomt- gutta blir spurt om typiske jenteting og omvendt- som hva er pedikyr.. Det er et brettspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt yndlingsspill må være PASSPORT- geografispill der du lærer kjempemasse nyttig. flagg og slikt. Ikke sånn Det Store Norske-spillet, der du lærer russiske forfattere på 1800-tallet og slikt. Ellers så er SETTLERS blitt en farsott, jeg er ikke hekta, men syns det er moro, har det selv. Det som er bra med det spillet, er at spillebrettet blir annerledes for hver gang, og jeg har i tillegg kjøpt utbyggingssett.. det er spennende!

ALIAS er fengende, FANTASI er fantastisk for alle som ikke er lei av det. Jeg synes dessuten at RUMMY er moro, enkelt brikkespill. RISK er facinerende så lenge du vil spille lenge og takler å bli litt uvenn i ekstasen. Kunne godt tenkt meg å utvide repertoaret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vi er 2 voksne og 4 barn på "det meste" her i huset. :ler:

Alle elsker vi "Kongen på haugen" hvor vi kan spille alle 6. :wink:

Sant eller usant for barn er kjempeartig. Det er ikke alltid oss voksne som vinner...

Millionær går vi aldri lei...

Andre spill vi har:

Sjakk

Ludo

Juniormillionær

Kinasjakk

Sett fjøren på hønen

Den forsvunne diamanten

Geni

Juniorgeni

Kort

Yatzy

Å spille spill er en kjempesosial ting å gjøre for hele familien.

Kjempemorsomt sammen med gode venner også.

Ikke så passiviserende som tv-en gjerne blir...

Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss spiller vi masse brettspill!!!

Favorittene mine er:

Settlers

Fantasi (vi spiller med at det bare er lov å mime)

Carcasonne

Malarky

Scrabble (gode gamle!)

Brainstorm (assosiere flest mulige ord med noe)

Skjønner overhodet ikke at noen kan mene Carcasonne er langtekkelig og kjedelig (snakker vi om samme spill, eller???) Det er kjempegøy med 2 spillere og like gøy med 3 eller 4 spillere -det finnes også utvidelser som passer aller best om man er 4. Et spill tar ca 1 time, så jeg synes ikke det er spesielt lenge heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...