Kipa Skrevet 24. februar 2003 #21 Del Skrevet 24. februar 2003 Vi har dilla på Pictionary. Spiller også gjerne gullgeni, sjakk, maxiyatzy. På nyttårsaften var vi på en stor fest i Sverige der et spill om " han og henne" ble brukt i en konkurranse. Vet ikke om det finnes noe slikt her, det var i hvertfall morsomt- gutta blir spurt om typiske jenteting og omvendt- som hva er pedikyr.. Det er et brettspill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liberta Skrevet 27. februar 2003 #22 Del Skrevet 27. februar 2003 Mitt yndlingsspill må være PASSPORT- geografispill der du lærer kjempemasse nyttig. flagg og slikt. Ikke sånn Det Store Norske-spillet, der du lærer russiske forfattere på 1800-tallet og slikt. Ellers så er SETTLERS blitt en farsott, jeg er ikke hekta, men syns det er moro, har det selv. Det som er bra med det spillet, er at spillebrettet blir annerledes for hver gang, og jeg har i tillegg kjøpt utbyggingssett.. det er spennende! ALIAS er fengende, FANTASI er fantastisk for alle som ikke er lei av det. Jeg synes dessuten at RUMMY er moro, enkelt brikkespill. RISK er facinerende så lenge du vil spille lenge og takler å bli litt uvenn i ekstasen. Kunne godt tenkt meg å utvide repertoaret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 2. mars 2003 #23 Del Skrevet 2. mars 2003 Vi er 2 voksne og 4 barn på "det meste" her i huset. Alle elsker vi "Kongen på haugen" hvor vi kan spille alle 6. Sant eller usant for barn er kjempeartig. Det er ikke alltid oss voksne som vinner... Millionær går vi aldri lei... Andre spill vi har: Sjakk Ludo Juniormillionær Kinasjakk Sett fjøren på hønen Den forsvunne diamanten Geni Juniorgeni Kort Yatzy Å spille spill er en kjempesosial ting å gjøre for hele familien. Kjempemorsomt sammen med gode venner også. Ikke så passiviserende som tv-en gjerne blir... Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 5. mars 2003 #24 Del Skrevet 5. mars 2003 Hjemme hos oss spiller vi masse brettspill!!! Favorittene mine er: Settlers Fantasi (vi spiller med at det bare er lov å mime) Carcasonne Malarky Scrabble (gode gamle!) Brainstorm (assosiere flest mulige ord med noe) Skjønner overhodet ikke at noen kan mene Carcasonne er langtekkelig og kjedelig (snakker vi om samme spill, eller???) Det er kjempegøy med 2 spillere og like gøy med 3 eller 4 spillere -det finnes også utvidelser som passer aller best om man er 4. Et spill tar ca 1 time, så jeg synes ikke det er spesielt lenge heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå