Gå til innhold

Påskeegg


fia

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vet at dette temaet ligger under aktuelt også, men jeg har en annen vinkling.

Jeg har hvert år laget rebusløp for barna hvor påskeharen kommer og viser dem vei. dette synes de er kjempemorsomt.

I år så får jeg barna langfredag - og min x har da bestemt at han skal lage påskeharerebus på torsdag - dvs han rapper bare ideen MIN. det er så dårlig gjort. icon_frown.gif

men hva synes dere:

1. skal barna få påskeegg også hos meg?

2. noen ideer til en annen måte å få de på - noe som barna bruker litt tid på å finne frem til (de er 5 og 7 år)?

takknemlig for svar her!!

(Jeg har nå kjøpt en bitteliten påskeharebamse som også har tre sjokolader - en hare til hver, og så kjøpte jeg noen "barnefyrverkeri" i sverige som jeg lurte på om de skulle få (3-4 små smell bare). de får jo med seg egget fra pappan når de kommer til meg - så godteri er det liksom nok av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi har i alle år hatt som tradisjon hjemme at min mor gjemmer påskeegget og vi barna leter etter det.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synest det er topp det som du lager for barna, men tenk over at du ikke lærer barna dine å bli stor krevende for det er lett å forveksle det og ikke gjør alt så mye bedre enn faren dems.. Barna lærer seg å utnytte det når dei blir større. la faren kose seg med dem. Du kan lage til noe spesielt til neste år for da er det din tur. Ikke kjemp om hvem som skal gjøre det best.. Selv om du ikke gjør det med vilje blir det til det alikevell ubevisst..

Ha en fin påske. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes han "rapper" ideen din...

Samtidig er han faren deres, og ønsker vel bare å gjøre alt han kan for å gi dem en koselig påskefeiring når de er hos ham!

Det blir kanskje for mye at barna skal få påskeegg hos dere begge, men det betyr ikke at de ikke skal få noe godteri hos deg når de kommer på fredag!

Kanskje du heller kan finne på noe helt annet som dere kan gjøre sammen, men som ikke innbefatter påskeegget?

Ta barna med deg ut i skogen, evt. til sjø eller vann, eller rett og slett bare ut i hagen! Pakk med stormkjøkken eller engangsgrill. Så kan dere lage mat ute; grille eller koke pølser, koke egg (som vi gjorde ute i skogen i dag med våre 3 barn = stor stas!), suppe eller noe annet godt! Du gjør akkurat så mye eller lite ut av det som du vil selv!

Poenget er at du gjør noe trivelig sammen med ungene dine som de kommer til å huske, og barn synes det er kjempestas å lage mat ute i naturen!

Har du ikke lyst eller mulighet til å ta med grill/stormkjøkken, kan du bare ha med niste + påskesnop og evt. kjeks, kakao eller saft, og ta det litt enklere!

Håper dere får en fin påske!

Kos dere masse, uansett hva dere finner på!

icon_wink.gif God klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...