Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #1 Del Skrevet 8. februar 2007 Hva tenker dere hvis en uvanlig pen og kjekk mann blir sammen med en (etter normen) mindre pen jente? Tror dere han bare utnytter henne, eller heller tvert imot at han virkelig må like henne siden han ikke går etter utseendet? Virker som mange pene jenter har problemer med å godta at en mindre pen kan bli sammen med en kjekkas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 8. februar 2007 #2 Del Skrevet 8. februar 2007 Det er jo mange ting som er viktigere enn bare og være pen. Jeg er en helt normalt, søt jente og jeg har alltid fått mye oppmerksomhet hos det motsatte kjønn og hatt en del veldig kjekke kjærster. Har fått kommentar fra flere jenter at de ikke skjønner hva alle gutta ser i meg. Jeg er jo ikke stygg, men heller ikke veldig pen, men jeg har utstråling og jeg er alltid blid, koselig, morsom, smart. Tror det er ganske viktige kvaliteter og. Selv og har jeg jo vært sammen med gutter som har vært veldig ordinære utseendemessig og til de kjekke guttene som alle jenter snur seg etter. Det er ikke utseende jeg faller for, det er øynene, sjarm, utstråling og personen må være oppegående, morsom og ikke innbilsk for at jeg skal holde på interessen. Det er jo personen jeg skal være sammen med, ikke utseende. Stor forskjell hva man foretrakk når man var 14 og når man blir voksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #3 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg er en helt normalt, søt jente og jeg har alltid fått mye oppmerksomhet hos det motsatte kjønn og hatt en del veldig kjekke kjærster. Har fått kommentar fra flere jenter at de ikke skjønner hva alle gutta ser i meg. ← Jenter er noen rare dyr verste er at det der er langt ifra uvanlig at jenter kan få seg til å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 8. februar 2007 #4 Del Skrevet 8. februar 2007 Det kan jo tenkes at han syns at andre ting er attraktivt enn det du synes, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #5 Del Skrevet 8. februar 2007 Svært få gutter jeg kjenner blir sammen med en jente som er mindre pen en de kan få, men du har noen unntak. En kamerat av meg som lett har fått damer som på en skala fra en til ti er niere og tiere, ble sammen med en dame som knapt var en sekser. Dette var han helt klar over selv, han sa at hun var ikke akkurat den mest biledskjønne, men han ville ha en dame han hadde det virkelig bra sammen med, og det hadde han med henne. De har nå vært sammen i en god del år og så vidt jeg kan se er det et av de mest velfungerende forholdene jeg vet om. Jeg kan lett se hva han ser i henne. Mest sannsynlig dreier det seg i slike tilfeller bare om en klok gutt som er trygg på seg selv, eller bare det at smaken av og til er veldig forskjellig når det gjelder utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsRP Skrevet 9. februar 2007 #6 Del Skrevet 9. februar 2007 Kjenner flere veldig kjekke gutter som har vært sammen med mindre pene jenter. De er nok ikke så overfladiske som vi ofte tror da!! I hvertfall et av tilfellene vet jeg at det også dreier seg om at den aktuelle gutten ikke er klar over hvor bra han ser ut, og kanskje valgte utifra det han tror er på linje med ham utseendemessig... For vi kommer ikke bort ifra at vi velger som oftest i vår egen "league", ikke sant? Greit, det er fint med en snill og hyggelig gutt, men om jeg i tillegg kan få noe pent å se på så sier jeg jaggumeg ikke nei takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Guided Skrevet 9. februar 2007 #7 Del Skrevet 9. februar 2007 En kamerat av meg som lett har fått damer som på en skala fra en til ti er niere og tiere, ble sammen med en dame som knapt var en sekser. ← Historien i seg selv var hyggelig lesning, men måtte le for meg selv av utsagnet "knapt var en sekser" - for meg er det ikke stor avstand fra 10 til 6, var det du eller han som bedømte damene etter denne skalaen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 9. februar 2007 #8 Del Skrevet 9. februar 2007 Historien i seg selv var hyggelig lesning, men måtte le for meg selv av utsagnet "knapt var en sekser" - for meg er det ikke stor avstand fra 10 til 6, var det du eller han som bedømte damene etter denne skalaen? ← Men for deg er det vel da heller ikke langt fra seks til to, og dermed ikke så stor forskjell mellom to og ti.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Guided Skrevet 9. februar 2007 #9 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hans toer kan være min tier, alt er subjektivt. Endret 9. februar 2007 av Miss Guided Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 9. februar 2007 #10 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg tenker at han tydeligvis liker henne. Og at det kanskje er slik smak han har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 9. februar 2007 #11 Del Skrevet 9. februar 2007 Hans toer kan være min tier, alt er subjektivt. ← Faktisk er folk generelt ganske enige i hva de anser som et pent menneske. Og denne tråden dreier seg jo tross alt om utseende, så selv om en toer kan være tier for deg, så vil du nok klare å se at denne toeren ikke er like pen som en typisk tier, selv om din toer ikke er mindre verd for deg av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Guided Skrevet 9. februar 2007 #12 Del Skrevet 9. februar 2007 Faktisk er folk generelt ganske enige i hva de anser som et pent menneske. Og denne tråden dreier seg jo tross alt om utseende, så selv om en toer kan være tier for deg, så vil du nok klare å se at denne toeren ikke er like pen som en typisk tier, selv om din toer ikke er mindre verd for deg av den grunn. ← Ja, det er klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 9. februar 2007 #13 Del Skrevet 9. februar 2007 Faktisk er folk generelt ganske enige i hva de anser som et pent menneske. Og denne tråden dreier seg jo tross alt om utseende, så selv om en toer kan være tier for deg, så vil du nok klare å se at denne toeren ikke er like pen som en typisk tier, selv om din toer ikke er mindre verd for deg av den grunn. ← Skjønnhet er subjektivt, ja. Men det finnes likevel en viss universell "skala" for hva som er pent og stygt, og de som nekter for det kan umulig være 100% til stede i denne verden. Noen utseender appellerer kanskje ikke like mye til alle, men hvis du hadde plassert en "toer" og en "tier" ved siden av hverandre, så tror jeg nok de aller fleste kunne "gjette" hvem som var hva. Men de samme menneskene kan likevel like bedre "toeren" og finne h*n mer sjarmerende og interessant enn tieren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 9. april 2007 #14 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg ser det slik at ofte så er ikke de peneste jentene de mest interessante. Hvorfor? Fordi de ikke trenger det. De for oppmerksomhet selv om de kanskje ikke har en flott personlighet eller er morsom og gøy å være med. Jenter som ikke har et så flott utseende utvikler ofte personligheten slik at de blir interessante på den måten. Slik kan det være med gutter også. Ofte er det jo den litt tykke, fregnete gutten som er den morsomme. Skjønnhet er ikke en kvalitet. Det er enten noe man er født med eller kan kjøpe eller utvikle. Slik sett så er skjønnhet kun viktig i en tidlig fase for å skape interesse. Det hjelper lite om et menneske har en flott personlighet hvis utseendet ikke skaper en tiltrekking i en første møte situasjon. Alle tenker jo: Hun så bra ut, hun er sikkert grei og interessant. Ikke: Hun likte jeg ikke utseende på men hun har sikkert en fin personlighet…. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 9. april 2007 #15 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Jeg har sett kjekkaser med mindre pene jenter, men det jeg tenker er at jaja jentene er jo tynne da! Jeg har aldri sett en skikkelig kjekkas med ei frodig/kraftig jente uansett kor pen hun er! Endret 9. april 2007 av Sympatia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 9. april 2007 #16 Del Skrevet 9. april 2007 Hva tenker dere hvis en uvanlig pen og kjekk mann blir sammen med en (etter normen) mindre pen jente? Tror dere han bare utnytter henne, eller heller tvert imot at han virkelig må like henne siden han ikke går etter utseendet? Virker som mange pene jenter har problemer med å godta at en mindre pen kan bli sammen med en kjekkas ← Jeg tenker helst; æsj, du fant ham først.. Lucky you.. Jeg jobber på et sted hvor jeg treffer veldig mye mennesker, og veldig mange par, særlig på vei til eller fra ferie. Og jeg har sett det meste; kjekkaser med pene damer, kjekke menn med damer som kanskje har noen kilo for mye eller en bulkete nese, smellvakre damer med menn som ikke er kjekke i mine øyne. MEN; sett fra mitt ståsted er det godt å vite at alt er mulig. At forskjellige typer mennesker velger forskjellige ting. Ser det er skrevet her tidligere at det nok finnes en slags "universell" standard på hva som er pent og ikke, og det tror jeg nok også er riktig til en viss grad, men allikevel vil vårt syn på hva som er pent og ikke kunne utvikle seg og forandre seg med alder, miljø og andre påvirkninger. Det er det som er så kjekt med vår verden, at ingen er like, og alle er ute etter forskjellige ting. Jeg har sluttet å kalle andre mennesker for stygge.. Personlighet og utseende er to vidt forskjellige ting, og som Caracal skriver; det er utseendet som skaper en tiltrekning i første omgang. Men det er godt å vite at perspektivet på skjønnhet kan forandre seg ved nærmere innblikk i personligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2007 #17 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg tenker at hun sikkert har mye cash. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. april 2007 #18 Del Skrevet 9. april 2007 Interessant diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 10. april 2007 #19 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har sett kjekkaser med mindre pene jenter, men det jeg tenker er at jaja jentene er jo tynne da! Jeg har aldri sett en skikkelig kjekkas med ei frodig/kraftig jente uansett kor pen hun er! ← tror jeg har sett kjekk mann + kraftig jente en eller to ganger i mitt liv. kjekk mann + "mindre pen men slank jente derimot ser jeg stadig vekk. pussig egentlig (og nei... jeg finnes ikke sjalu og alt det der, dette er en ren observasjon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2007 #20 Del Skrevet 10. april 2007 Fikk lyst til å gi et svar her. Jeg er kjæreste med en utrolig kjekk gutt. Han er modell pen, og han er vanvittig morsom. Jeg ser ikke på meg selv som noe spesielt pen ,helt vanlig igrunn. Og det hadde egentlig vært utrolig interessant å høre hva andre synes om meg i forhold til ham. Det som er utrolig merkelig, er at gutter/menn prøver å sjekke meg opp når han står ved siden av. De ser at vi holder rundt hverandre, og enda da så kommer de bort. Det hadde jeg aldri gjort med en mann. Jeg falt ikke for utseendet hans, men for øynene, og fordi han var så morsom. Han får meg til å le hver dag, og han elsker at jeg ler når han sier noe morsomt. Alle kommenterer utseendet hans, han må vel være dritt lei av det. Jenter sier at han er den kjekkeste mannen de noengang har sett, og tom venninner av min mor sier at han er sååå kjekk. Jeg sa aldri til ham at jeg syntes at han var kjekk, jeg kommenterte ikke hvordan han så ut i det hele tatt. Til slutt måtte han spørre meg hva jeg syntes. Da vi hadde vært sammen i halvannet år, sa jeg at du har så utrolig pene øyne. Og han svarte meg at endelig sa du det. Det var jo ikke utseendet hans jeg falt for, men de utrolige vakkre øynene hans. Da forholdet vårt hadde vart en stund, sa han til meg at han hadde testet ut om jeg valgte ham for utseendet hans. Og han fortalte meg at han hadde blitt valgt av jenter, som ønsket å vise ham frem, som en trofè. Han er så utrolig kjekk, så kjekk at det gjør vondt når jeg ser på ham. Han kan stå og pusse tennene med skjorten åpen, og jeg blir overrasket over at noen kan være så utrolig pen. Nå tror dere at jeg er utseende fiksert, noe jeg ikke er. Jeg har lltid valgt mine partnere utifra at de har glimtet i øynene. Jeg har snudd meg vekk fra menn som har trodd at de så utrolig kjekke, for slike menn vil jeg iallefall ikke gi oppmerksomhet til. Så hvorfor valgte han meg? Tja, jeg vet neimmen ikke. Han sier at jeg er pen, men det var øynene mine han falt for. Så om jeg er pen? Siden jeg er sammen med en mann med et utseende andre bare kan drømme om. Ingen venninner sier til meg at de synes at jeg er pen. Menn sier det, men det tror jeg bare er for at de skal få meg til sengs Det jeg kan si om meg og min kjekke kjæreste, er at vi har det ustyrttelig morsomt sammen. Vi ler, og herjer, leker og sloss. Han terger meg hele tiden, og jeg elsker at han gjør det. Aldri har jeg hatt det bedre sammen med en mann før, og ingen har fått meg til å le slik som han gjør. Han har også fått meg til å le av meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå