Naken Skrevet 8. februar 2007 #1 Del Skrevet 8. februar 2007 Det er så irriterende at man ikke kan få med sykling, aerobic o.l på skrittelleren! Men kanskje finnes det en slags omregningstabell? :klø: (Som f.eks: 1 times sykling i 20 km/t = så og så mange skritt..?) Håper det!! Noen som har hørt om noe sånt??? *Håpe håpe* :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. februar 2007 #2 Del Skrevet 9. februar 2007 Kanskje denne siden kan være til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 12. februar 2007 Takk! Det var til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paladin Skrevet 14. februar 2007 #4 Del Skrevet 14. februar 2007 Skrittelleren min registrerer skritt når jeg er på spinningtime. En 90 minutters spinningøkt ligger på godt over 10.000 skritt. Skrittelleren registrerer hvor mange ganger beina går opp og ned. Så en omdreining på sykkelen blir 2 skritt. Under spinning ligger man ofte over 90-100 omdreininger pr. minutt. Så skrittene registrerer i lynfart. 1 times spinningøkt er en veldig effektiv måte å brenne kalorier på. Det er omtrent som å løpe i 1 time. Aerobics er nok vanskeligere å registrere korrekt på en skritteller fordi han hopper opp og ned hele tiden istedet for at beinar går opp og ned ala når man går. Sykkel på vanlig sykkel blir heller ikke særlig presist for skrittelleren kun registrer antall ganger beina går rundt. På en sykkel beveger man seg også når beinar står stille om man for eksempel er i en nedoverbakke. Fordelen med spinning er at ingenting skjer om beina ikke går rundt. Derfor kan den brukes til å registrere skritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pellegrino Skrevet 14. februar 2007 #5 Del Skrevet 14. februar 2007 Paladin: hvor mange skritt regner du på en vanlig 60-minutters spinningtime, da. Effektiv spinningtid er da antakelig ca. 55 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paladin Skrevet 14. februar 2007 #6 Del Skrevet 14. februar 2007 Paladin: hvor mange skritt regner du på en vanlig 60-minutters spinningtime, da. Effektiv spinningtid er da antakelig ca. 55 minutter. ← Det må jeg måle for å se hvor mange jeg får. Det har også mye å si hvor intens timen var, om det var mye sprinting eller mye tung kjøring. Antall omdreininger på sykkelhjulet er jo det som genererer skritt i skrittelleren. Effektiv spinningtid for en 60 minutters time er nok kanskje bare 40 minutter. Grunnen er at det settes av 5 minutter til oppvarming og tilsvarende til uttøying. Dessuten er det små pauser mellom hver av øktene som kanskje blir 10 minutter i sum. Nå er man ikke helt rolig i disse pausene, men beina går saktere rundt. Jeg skulle tippe at skrittelleren din vil registrere mellom 7000-9000 skritt i løpet av en spinningtime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 14. februar 2007 Skrittelleren min slår ikke ordentlig ut på sykling. ...Trodde ikke det var meningen at skrittellere skulle det heller jeg..? :klø: Hvilken skritteller har du Paladin? Siden min skritteller ikke slår ordentlig ut på sykling, vil jeg heller bare legge den fra meg mens jeg sykler og da trenger jeg jo en måte å regne om på. Er det forresten noen forkjell på å sykle 75 rpm på en spinningsykkel og på en vanlig ergometersykkel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paladin Skrevet 14. februar 2007 #8 Del Skrevet 14. februar 2007 Skrittelleren min slår ikke ordentlig ut på sykling. ...Trodde ikke det var meningen at skrittellere skulle det heller jeg..? :klø: Hvilken skritteller har du Paladin? Siden min skritteller ikke slår ordentlig ut på sykling, vil jeg heller bare legge den fra meg mens jeg sykler og da trenger jeg jo en måte å regne om på. Er det forresten noen forkjell på å sykle 75 rpm på en spinningsykkel og på en vanlig ergometersykkel? ← Jeg har en Silva pedometer til ca. 200 kr. Det spiller ingen rolle om man bruker en spinningsykkel eller en ergometersykkel. Det viktigste er at beina går opp og ned. Jeg tror at skrittelleren bruker et lodd inni som beveger seg på grunn av tyngdekraften. Husk at det er stor forskjell på en spinningsykkel/ergometersykkel og en vanlig sykkel. Skrittelleren kan ikke registrere korrekt på en vanlig sykkel fordi man kan bevege seg uten at beina rører seg. Det er jo vanlig i nedoverbakke. Spinningsykkelen går ikke rundt om ikke beina tråkker på pedalene. Så der vil registreringen bli mer nøyaktig. Men det er mulig at enkelte skrittellere ikke klare å registrere bevegelsen på en spinningsykkel som skritt fordi den ikke er følsom nok. Ihvertfall registrerer min skritteller godt over 10.000 skritt på en 90 minutters spinningsession. Så den tror jeg virker bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paladin Skrevet 16. februar 2007 #9 Del Skrevet 16. februar 2007 Paladin: hvor mange skritt regner du på en vanlig 60-minutters spinningtime, da. Effektiv spinningtid er da antakelig ca. 55 minutter. ← Jeg hadde en 60 minutters spinningtime idag og jeg målte 7.500 skritt. Jeg talte også de første 100 skrittene (50 omdreininger på pedalene) og skrittelleren viste også 100. Så den er nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paladin Skrevet 18. februar 2007 #10 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg trente 90 minutter idag og skrittelleren viste litt over 12.000 da jeg var ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pellegrino Skrevet 18. februar 2007 #11 Del Skrevet 18. februar 2007 Det var jo veldig bra!!! Da kommer jeg nok opp i mer enn 10 000 skritt de fleste dagene i uka, selv om skrittene i seg selv er noe lavere Skal si du trener, paladin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. februar 2007 #12 Del Skrevet 20. februar 2007 Skrittelleren kan ikke registrere korrekt på en vanlig sykkel fordi man kan bevege seg uten at beina rører seg. Det er jo vanlig i nedoverbakke. Spinningsykkelen går ikke rundt om ikke beina tråkker på pedalene. Så der vil registreringen bli mer nøyaktig. ← Jeg vil egentlig si at den faktisk teller riktig på vanlig sykkel også da, for det er jo ikke meningen å telle når man ikke er fysisk aktiv, og det kan jo ikke regnes som så veldig aktivt å sitte på en sykkel som triller i nedoverbakke. Det plaget meg mer da jeg syklet i veldig humpete tereng, sånn at telleren talte også når jeg ikke tråkket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå