Gå til innhold

Vask av truser og sokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overhørte noen damer på jobb som var forferdet over en kollega som vasket truser og sokker i samme maskin idag. Ble litt sjokkert selv fordi jeg har da aldri tenkt over dette en gang.. :overrasket: For meg blir dette en smule hysterisk.

Er det liksom ekkelt?

Hva tycks?

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

Eh? Noen som er mer hysteriske enn andre gitt :ler:

Skrevet

jeg vasker sokker og truser sammen. Kan ikke forstå hvorfor dette er ekkelt?

Skrevet

Jeg må være gal da, for jeg slenger inn t-skjorter og håndklær i sammen med trusene og sokkene også ;)

Skrevet

Tja, hvis begge deler er hvite, så går de i samme maskin - men hvite truser og svarte sokker vasker jeg ikke sammen.

Skrevet

Alt som er mørkt vaskes sammen og alt som er lyst vaskes sammen, og det er helt uvesentlig om det er truser, sokker, BH'er, skjorter eller bukser.

• Liker 1
Skrevet

Det var godt! Verden er ikke gal likevel, bare de kvinnfolka..

Skrevet

Samme som Nigo, hvorfor det skulle være ekkelt kan jeg ikke forstå :klø:

Skrevet

Truser og sokker vaskes sammen - på 60 grader. Ikkeno' ekkelt med det.

Skrevet

Vasker alltid truser og sokker sammen, skjønner ikke hvorfor det skulle være ekkelt... :klø:

Skrevet
Alt som er mørkt vaskes sammen og alt som er lyst vaskes sammen, og det er helt uvesentlig om det er truser, sokker, BH'er, skjorter eller bukser.

:Nikke:

Har aldri tenkt på at det er ekkelt. Men man blir jo litt satt ut i møtet med sånne holdninger, og begynner å tenke: Er jeg urenslig? :ler:

Skrevet
Er jeg urenslig?  :ler:
Nei :ler:

I teorien skal klærne være rene, når man tar dem ut av vaskemaskinen. Da spiller det ingen rolle hva de vaskes sammen med.

Kanskje din kollegaer selv produserer truser med bremsespor og sokker med ufattetlig dårlig lukt og i tilleg til det bare har en gammel, dårlig maksin som ikke vasker bra nok. Det skulle da være den eneste grunn til å dele opp en klesvask som ellers stemmer med farge og temperatur.

Skrevet

Jeg vasker nå truser og sokker sammen jeg, alltid på 95 eller 60 grader.. Har aldri falt meg inn at dette skulle være ekkelt...

Skrevet
Nei  :ler:

I teorien skal klærne være rene, når man tar dem ut av vaskemaskinen. Da spiller det ingen rolle hva de vaskes sammen med.

Kanskje din kollegaer selv produserer truser med bremsespor og sokker med ufattetlig dårlig lukt og i tilleg til det bare har en gammel, dårlig maksin som ikke vasker bra nok. Det skulle da være den eneste grunn til å dele opp en klesvask som ellers stemmer med farge og temperatur.

Men skal det være noe poeng i det, må de vaske vaskemaskinen mellom hver vask også.

Skrevet

Hva i alle dager skulle være galt med å vaske sokker og truser sammen? Jeg vasker truser, sokker og håndklær sammen på 60 grader.

Skrevet
Men skal det være noe poeng i det, må de vaske vaskemaskinen mellom hver vask også.
Kanskje de gjør det, hvis de kan forferdes over at noen kan finne på å vaske trusser og sokker sammen :ler:
Skrevet
Kanskje de gjør det, hvis de kan forferdes over at noen kan finne på å vaske trusser og sokker sammen  :ler:

Egentlig tror jeg nok det er best å ha en separat maskin til truser, og en annen til sokker. En tredje til vaskekluter? Og en fjerde til resten - hvis det ikke blir ekkelt, da... for hva gjør man når noen har spydd i sengetøyet?

Skrevet
Egentlig tror jeg nok det er best å ha en separat maskin til truser, og en annen til sokker.  En tredje til vaskekluter?  Og en fjerde til resten - hvis det ikke blir ekkelt, da... for hva gjør man når noen har spydd i sengetøyet?

Kjøper nytt sengetøy? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...