løvekvinnen Skrevet 21. januar 2011 #21 Skrevet 21. januar 2011 I samme båt jeg også! Det startet hos skoletannlegen, ho ødela tanna mi for ho trodde det var hull der... men det var det ikke, det ble bare værre. Og endte med at jeg måtte rotfylle. Eneste jeg spiste på den tiden var yougert fordi jeg hadde blemmer i munn. Æsj! Det har blitt bedre ettersom jeg fant en tannlege som er skikkelig rolig. Jeg er fornøyd nå.. men sliter litt fremdeles med skrekken.
Gjest SnakeOil Skrevet 21. januar 2011 #22 Skrevet 21. januar 2011 Her er et råd som hjalp meg betraktelig. Jeg hater tannleger, etter at de i flere år hamret, dro, spikket og trakk tenner i forbindelese med tannregulering. Tannleger av den gamle skole, takk skal dere f meg ha...! Uansett, jeg måtte innom tannlegen i fjor, etter at en jeksel hadde brukket, ble helt nummen bare på tanken.....fook...! Det du bør gjøre er: Ring rundt til forskjellig tannlegesenter, fortell -og legg vekt på, at du har tannlegeskrekk, de aller fleste tannlegesenter har i dag èn spesialutdannet person i forhold til pasienter med skrekk. Jeg kontaktet Osloklinikken (bussterminalen ved Oslo s), her hadde de en hyggelig dame som tok "skrekkpasienter". Og hun var flink altså, ikke noe sånn "dakkar liten" greie, men mer en nøytral og informativ måte å være på, i tillegg til at hun ALLTID brukte bedøvelse, ALDRI pirket i hulltanna med den "kroken" de bruker og var generelt forsiktig og veldig flink med hva hun drev med. Kjente aldri noe vondt, litt ising mht fjerning av litt tannsten men de 2 hullene jeg hadde og oppbygging/korrigering av den jekselen jeg hadde, gikk smertefritt og greit. - Dessuten var hun flink med å ta èn ting og så ta den neste tingen en annen time, dermed ble man ikke liggende å svette i stolen i timesvis heller...skikkelig bra. Har time igjen i Mars og selv om jeg ikke ser direkte FREM til det, så er det ikke lenger slik at jeg gruer meg forferdelig. Så sørg for å være klar på at du har fobier/tannlegeskrekk og at du må få noen som kan akkurat dette, hvis ikke, kontakter du noen andre som har. Ikke noen grunn til å ha det jævlig når man ligger der heller, så 150,- for en bedøvelse er for min del "ja takk, begge deler, gjerne to", ikke vær redd for å spørre/si i fra, så får du bedøvelse (krem eller sprøyter, sprøyten kjennes knapt før den begynner å fungere om de kjører på med litt gel først). Lykke til ^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå