Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #21 Skrevet 8. februar 2007 Kan herpesmunnsår smitte ved oralsex? Kun når det er utbrudd sant...? ← Kun når det er utbrudd ja, både når det gjelder munn og samleie... Og en ting til... (jeg er samme som gjesten over) At du har herpes må man nevne hvis man blir gravid. Har du utbrudd når du skal føde må du nemlig ta keisersnitt for ikke å smitte barnet ...
Gjest =tentacle= Skrevet 8. februar 2007 #22 Skrevet 8. februar 2007 Kun når det er utbrudd ja, både når det gjelder munn og samleie... Og en ting til... (jeg er samme som gjesten over) At du har herpes må man nevne hvis man blir gravid. Har du utbrudd når du skal føde må du nemlig ta keisersnitt for ikke å smitte barnet ... ← Smittefaren er veldig stor når man har utbrudd, men mellom utbruddene skjer det også fra tid til annen at viruset når frem til hudoverflaten og kan smitte ved nærkontakt, selv om personen som har det ikke merker sår eller andre symptomer.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 8. februar 2007 #23 Skrevet 8. februar 2007 Har nå vært hos legen, og på min første gynekologiske undersøkelse. Var ikke så flaut som jeg hadde forestilit meg. Tok urinprøve, og prøve fra sårene... så får vi se hva som skjer. Skal til legen om noen dager igjen, og blir kanskje videresendt til hudlege. Fikk sånn slags bedøvende salve, x-et-eller-annet, som jeg kan smøre der det gjør vondt. og det hjelper litt, satt nettopp det på sårene. Fikk også noen tabletter, vet ikke helt hva de heter, eller hva de egentlig er mot. Men skal bruke de i 3 dager ihverfall, en om morgenen og en om kvelden. Håper jeg blir bedre snart, dette er kjipt. Men er fint å vite at man ikke er alene, at man ikke er den eneste i verden som har gått igjennom dette. Nå er jeg kvalm, fryser og er trøtt, så skal legge meg nedpå og hvile litt.
loffen Skrevet 8. februar 2007 #24 Skrevet 8. februar 2007 God bedring til deg! Høres ut som et skikkelig fælt utbrudd.
Gjest Marte Skrevet 27. november 2011 #25 Skrevet 27. november 2011 hvem type rosebud er det som virker? det er jo så mange av dem :s jeg har en kjæreste som hadde sex med ei hore ett år føre vi ble sammen,som sannsynligvis (ikke rart!) hadde en kjønnssykdom... jeg merket 3 dager etter vi hadde hatt sex første gang at det var noe som ikke stemte. det klødde og jeg ble gal av det ! men så gikk det over en stund, å kon igjen i løpet av september.da gikk jeg til legen å fikk en tablettkur.jeg tok kuren, å sa i fra til kjæresten min at han også måtte gjøre det...med fortsatt etter han sier han har tatt den kuren får jeg blemmer og svie med en gang vi har hatt sex.. så jeg tviler egentlig på den kuren hans !! nå har jeg konstante sår og jeg synes det er helt forjferdelig !! noen tips til hva jeg kan / bør gjøre?
Gjest Miriam Skrevet 9. mars 2013 #26 Skrevet 9. mars 2013 Hei! Jeg sliter med nesten alt av det samme. Jeg var hos legen første gang på mandag, og de så ikke på meg og trodde det var urinveisinfeksjon. Da jeg begynte på antibiotikaen tok det ikke mange dager før jeg forsto at det var herpes. Har akkurat de samme symptomene, og vil ikke få på do fordi det kjennes ut som å bli revet i fra hverandre og som ha en kniv innvendig og har nok flere sår som ligger inne i urinveiene siden det ikke hjelper å skyve bort sårene. Jeg begynte på Zovirax 800 mg, 5 piller hver dag i går morges. Jeg er fysisk og psykisk helt ødelagt, og de fleste sårene mine har vonde skorper. Mitt største problem er at jeg har prøvd alle kjærringråd for å minske smerte under vannlating. Dette hjelper ikke. Så jeg håper bare at det hjelper å gå på så sterke medisiner og at dette første utbruddet går over snart. Sender varme tanker til alle som har det som oss. Ingen fortjener å kjenne sånn smerte. <3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå