royaltrux Skrevet 6. februar 2007 #1 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har alltid elsket å danse, og danse hjemme alene ofte. Mest sånn street/hip hop stil, og regne med jeg er ikke noe flink heller, bare noe som jeg gjør selv for å hå det gøy. Når har det kommet en ny dansesenter i Stavanger, og jeg har selvføgelig lagt på meg over julen. Tanken var å melde meg på treningssenter, men har ennå ikke gjørt det og magen vokse i mens... Jeg så her om dagen annonse om en ny dansesenter der de utfordret folk som var nybegynner, og fikk kribling i magen, tenkte meg at det hørtes forferdlig gøy ut. Men. For det første er jeg litt høy, store bryster og ja, har former (ikke feit da, men har kurver kan si). Også er jeg 30 år. Jeg har frykt for at jeg komme der og det bare ble forferdlig flaut. Nå er jeg ikke den typen som er lett flaut men er dette noe jeg burde bare la være? Er det bare litt "dagdrømmer" om å lære noen skikkelig "street moves"? Ærlig talt så vet jeg ikke, så hvis noen har meninger fyr løs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. februar 2007 #2 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg synes du skal gjøre som du har lyst til, jeg! Vil du lære å danse, så meld deg på. Jeg synes det er tøft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 6. februar 2007 #3 Del Skrevet 6. februar 2007 Du aner ikke hvor mange som er på ditt nivå og tenker akkurat det samme som deg: Som har de samme redslene, og som dukker opp nervøst første dagen, stiller seg litt bakerst med armene i kryss og ikke helt vet hvorfor de kom! Men det er det som er så gøy med nybegynnerkurs: Det dukker opp hummer og kanari, men greia er at jo ferskere man er, jo fortere lærer man, jo gøyere har du det! Jeg skal love deg at innen to måneder er du ikke bare bedre til å danse og i bedre form, men du har også fått deg flere nye venner. Og har du ikke det så har du bare vært litt uheldig. Spesielt "late starters"-kurs bruker å ta av, fordi dette er voksne mennesker som er trygge på seg selv og sin egen kropp (selv om det ikke føles sånn de første tre gangene) som etter hvert finner ut at de har det kjempegøy, og at det er enda morsommere å "dra opp" hverandre med å plystre, hoie og danse rumpa av seg... Ok så høres dette kanskje litt overdrevet ut, men er du riktig heldig havner du med flere på din eller ikke langt i fra din alder, og når man har en felles forståelse på at vel, man er ingen ungfole lenger, men man er fortsatt sprek, har en kropp og vil gjerne bruke den, så blir det veldig morsomt. Jeg har danset i fem år, og det er alltid de voksne begynnerpartiene som er morsomst å gå på, fordi folk tar seg ikke så seriøst der, de ler mer av sine feil, har det mer gøy og sosialt på treningene enn 18-åringer som bare står og tror de er deilig men egentlig kan ingen ting. Rant rant... konklusjon: Det er garantert flere som føler deg samme som deg, og som er nervøse. Men det er bare å møte opp, og fortsette gå på timene, og plutselig har du en treningsform som gjør at du kommer deg på trening hver uke, og forhåpentligvis også merker framgang (om du får en god pedagog). Detta ordner seg! Meld deg på! (Jeg kunne startet milevis rant om hvordan folk som starter å danse sent har mer utbytte av dansen og lærer mye raskere enn yngre, men la oss bare si at det ALDRI er for sent, og at det også har sine FORDELER å starte sent! Selv begynte jeg å danse jazz/ klassisk ballett i en alder av 21, og har stor glede av det enda, er 25 nå. Voksenklasser følger bedre med, har bedre forståelse av sin egen kropp og er mye mer lærevillig. Men føler jeg har fått sagt det som holder ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
royaltrux Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Tusen takk for ditt svar. Jeg føler at dette er noe for meg og jeg skal prøve det ut!! Komme med tilbakemelding etterhvert da Endret 7. februar 2007 av royaltrux Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølvika Skrevet 8. februar 2007 #5 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei! Er ny her og ganske latterlig og veldig typisk at det første jeg skriver om er dans! Før var jeg som deg, jeg nektet å danse fordi jeg var redd for å drite meg loddrett ut. Etterhvert ble jeg med å så på venninna mi som danset hver uke og kjente jeg hadde rytme i kroppen. Danset mye for meg selv hjemme, og syntes jeg var nokså flink faktisk Jeg melte meg inn i klubben til venninna mi, og den dag i dag er vi begge instruktører! Har dansa i fire år, og til høsten planlegger jeg og starte opp mitt eget! Så ikke tvil på deg selv, det er noe av det dummeste du gjør. Hopp i det! Lykke til =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå