Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2003 #1 Del Skrevet 19. februar 2003 Vanskelig å formulere dette,men skal prøve.Det gjelder måten mannen min forholder seg til meg på når andre folk hører det,og hans kommentar til meg senere når vi er alene.Etter 3 timers kjøring kom vi fram til stedet (Jobben hans)Jeg hadde ikke fått morgenkaffen den dagen,var trøtt og veldig kaffetørst.Mannen min hadde kjøpt boller som han puttet i mikroen,og skjenket seg kaffe."Nå skal det bli godt med kaffe"sa jeg da han rakte meg en tom kopp og kaffekannen.Gi den til NN,sa han dermed var kannen tom.Han sto i en smal passasje,tok ut bollene som var varme,rakte de fram mot meg(trodde jeg),for at jeg skulle legge de på fatet.Han veivet litt med armene og utbrøt"Flytt deg for faen,det er varmt",var sint.De andre lo.Senere da vi var alene,sa jeg at jeg følte meg dummet ut av oppførselen hans.Svaret hans er "Nå må du slutte å være barnslig.Du er XX år gammel og ikke en unge"Er jeg barnslig som blir lei meg når han oppfører seg slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 19. februar 2003 #2 Del Skrevet 19. februar 2003 ......for en DRITTSEKK....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 19. februar 2003 #3 Del Skrevet 19. februar 2003 Da hadde jeg blitt forbannet. Og jeg hadde ikke ventet til etterpå med å formidle mitt budskap!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 19. februar 2003 #4 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg tror rett og slett at mannen din sliter med selvbildet/selvtillitten, og prøver desperat å øke den ved å rakke ned på deg. Det er han som har et stort problem, ikke du. Er han alltid sånn? Høres ikke greit ut å være deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 19. februar 2003 #5 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvor var han da de delte ut sosial intligens og neste kjælighet ?! Nei du er ikke nertagen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. februar 2003 #6 Del Skrevet 19. februar 2003 Maken til oppførsel fra en som er ektemannen din. Dette skal du ikke finne deg i. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 19. februar 2003 #7 Del Skrevet 19. februar 2003 Han oppførte seg ikke akkurat som et prakteksemplar nei....Ikke for å snakke stygt om ektemannen din, men det var veldig dårlig oppførsel. Si ifra til han at du ikke godtar denne typen behandling! Eller la han smake egen medisin, utsett han for det samme slik at han får oppleve selv hvordan det føles å bli ydmyket foran andre mennesker... Håper det ordner seg da! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 19. februar 2003 #8 Del Skrevet 19. februar 2003 Er han gjennomført på denne måten? Eller har han "en svært dårlig dag" innimellom? Har han noen eksepsjonelt gode sider som veier opp for dette? Ut fra det du skriver tenker jeg: Denne patetiske karikaturen driver med psykisk misshandling. Hva skal du med ham?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. februar 2003 #9 Del Skrevet 19. februar 2003 Er dette et eksempel på hans vanlige behandling av og oppførsel mot deg eller var det et engangstilfelle pga en tidligere krangel, en dårlig dag el.? Ikke at det er akseptabelt i noen av tilfellene, men vi kan alle oppføre oss gjennomført teit og tankeløst på en dårlig dag. Men er dette hans vanlige væremåte, er han respektløs overfor deg, og du må ta en alvorsprat med ham. Dette skal du ikke finne deg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Gwen* Skrevet 19. februar 2003 #10 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg ville tatt opp dette med ham umiddelbart etterpå. Eventuelt sagt til ham der og da at du ikke finner deg i at han snakker til deg på den måten. Jeg ville gitt ham en mulighet for å forklare seg, men gitt ham klar beskjed om at det er siste gang han latterliggjør deg fremfor andre. Eller behandler deg som dritt generelt, selvsagt. En gang til, og han sliter - fortell ham det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2003 #11 Del Skrevet 19. februar 2003 Han oppfører seg ofte sånn når der er andre folk til stede.Har alltid gjort det.Før ble jeg forferdelig lei meg.Det verste er at jeg aldri vet når han er sånn,på forhånd altså.Det gjør meg veldig usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2003 #12 Del Skrevet 19. februar 2003 Takk for at dere svarer meg.Jeg ser at det ikke bare er jeg som er altfor nærtagende.Til Gwen,jeg tok det opp med ham litt etterpå,da vi var alene.Sa at jeg misforsto ham og trodde han ville rekke meg bollene.Sa at han måtte slutte å snakke til meg på den måten.Fikk til svar at jeg var barnslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Gwen* Skrevet 19. februar 2003 #13 Del Skrevet 19. februar 2003 Hei igjen. Poenget her er at du må sette grenser! Du liker ikke at han snakker slik til deg, ergo - han må slutte med det. Det er lov å stille krav - av og til er det tvingende nødvendig. Jeg hadde aldri akseptert at noen behandlet meg slik, og det synes jeg heller ikke du burde gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. februar 2003 #14 Del Skrevet 20. februar 2003 Han oppfører seg ofte sånn når der er andre folk til stede.Har alltid gjort det.Før ble jeg forferdelig lei meg.Det verste er at jeg aldri vet når han er sånn,på forhånd altså.Det gjør meg veldig usikker. At du føler deg usikker pga dette, synes jeg ikke er det minste rart. Dette er en velkjent hersketeknikk, kun for å trykke andre mennesker ned i dritten. Sa at han måtte slutte å snakke til meg på den måten.Fikk til svar at jeg var barnslig. Ja, han tar vel ikke feil noengang han... :o Og forskyver det til deg, at det er deg det er noe galt med. Det er det ikke! Jeg blir helt sjokkert jeg. Er dette måten du ønsker å bli behandlet på? Du vet, egentlig er det helt uvesentlig hva vi synes, det er du som må bestemme deg for om dette er greit eller ikke. Hva med barn? Skal de vokse opp med at det er ok å snakke sånn til andre mennesker? Du er verd mer enn å tilbringe tid og liv sammen med en undertrykkende, herskende mann som bruker deg til å hevde seg selv. Du er verd uendelig mye mer enn dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 20. februar 2003 #15 Del Skrevet 20. februar 2003 Du må ikke finne deg i at mannen din snakker slik til deg. Jeg hadde en "lignende" ubehagelig opplevelse en gang. Min forh. samboer skulle ut på byen mens jeg ble sittende og pakke inn HANS julegaver til SINE venner. Kl. 04.00 våknet jeg av at han kom hjem, og jeg hørte også en kvinne-stemme. Etter å ha ligget og tenkt litt, bestemte jeg meg for å stå opp og gå ut i stua for å se hvem han hadde tatt med seg. Det lignet litt på stemmen til en venninde av oss. Men da jeg kom ut i stuen, i morgenkåpe og håret til alle kanter, satt det en villt fremmed, ung jente i sofaen min!!! Jeg ble litt "tatt på sengen", men bestemte meg for å ikke vise denne fremmede at jeg ble sint. Slike ting var til for å tas "på kammerset". Jeg la meg igjen, og denne jenta dro like etterpå. Da jeg konfronterte tidl. sambo med situasjonen, fikk jeg ham til å innrømme at hensikten var å gjøre meg sjalu, og få en reaksjon fra meg. Kanskje ikke helt samme situasjon, men begge historiene går på å ha respekt for den du er glad i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2003 #16 Del Skrevet 20. februar 2003 Kjenner meg litt igjen. Hvis jeg f.eks. skal plukke han opp på jobben, kan han godt si høyt (for å være sikker på at alle hører). Å hei.. Si meg er virkelig dagen over så jeg er nødt til å dra hjem nå. Blir forbannet, men egentlig så er det han selv som driter seg ut. Har faktisk hørt at hans kollegaer har bemerket: "hvor hyggelig du er" når han har sagt slik. Tar jeg det opp med ham var det selvsagt sagt i spøk. Ikke vet jeg, men gidder ikke lenger bry meg. Tror noen menn tror de er tøffe når de sier slikt møl. Så nå svarer jeg at: "ja desverre, trodde heller ikke at det kunne være sant." Si fra hva du føler.. hjelper det ikke får du prøve å ikke la det gå inn over deg... Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Desi 387 Skrevet 20. februar 2003 #17 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei, Hører du har litt av et problem, hadde jeg vært deg ville jeg gjort akkurat det samme mot han. Eks: Hvis dere er på en bensinstasjon eller i butikken så si noe høyt sånn at alle de som er i nærheten hører det. Du kan for eksempel si.... Du lukter så ille at jeg blir flau av å stå ved siden av deg... Herregud flytt deg litt da din stut.... Fortsetter du og si sånne ting til han, skal jeg garantere at neste gang driter han ikke deg ut mere... Husk et øye for et øye, og en tann for en tann, ta skikkelig igjen dette fortjener du ikke.... MVH Desi 387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Desi 387 Skrevet 20. februar 2003 #18 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei, Synes ikke du skal finne deg i å bli behandlet på denne måten. Du kan jo prøve og være på samme måte mot han som han er mot deg...begynn å ta igjen på samme måte. Eks: hvi dere er ute sammen i butikken eller på en bensinstasjon...kan du jo si... Herregud flytt på deg litt da dustehue. osv, osv.......... Skal love deg at ingen mannfolk liker at du kaller dem dust, dustehue, idiot, feminine drittsekk......osv Hvis du begynner å si disse ordene når andre er i nærheten å hører på, kommer han nok til å tenke seg om to ganger før han driter it deg igjen.... Husk hevn er det beste botemiddel MVH Desi 387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå