Gå til innhold

Asiatisk kjole

lillen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Synes nesten de er mer in nå enn før jeg!!

Jeg har "alltid" syntes slike kjoler er fine, men har sjelden sett dem. Men det siste året har de dukket opp mer og mer, både i diskusjoner og at jeg har sett dem. Slik føles det i hvert fall for meg.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, sånne kjoler er så fiine! :D

Min kjære drar til Kina om noen uker så han skal kjøpe med stoff, men det blir vel litt risikabelt å få den ferdig sydd der pga størrelse og tilpasninger.

Noen som vet hvor mye stoff som må beregnes (jeg er en helt normal str 38, 170 høy)? Noen steder i Oslo som syr slike kjoler? Og hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Milla noe forslag til hvor man får kjøpt slike kjoler da? Og hun bor jo i Homansbyen også, hvor Hegdehaugsveien hører til.

Bor jo der selv, da, og vet akkurat hvilken butikk dere mener, skal sjekke neste gang jeg går forbi (kanskje senere i dag) hva den heter og om den fremdeles ligger der, jeg :D

Kanskje jeg skal få meg en slik kjole også, de er virkelig fine.

Tja. Hvorfor ikke ? Men nå ble jeg spurt og jeg vet hvor de ligger jeg og : - ) Selv om jeg bor "på landet" :lol:

Det er heller ikke alle som vet at Hegdehaugsveien er ved Homansbyen...

Diva :D (som ikke er helt tapt bak en vogn)

P.S : Milla,- ikke for å mase, men vet du noe om hvor man evt får kjøpt spisepinner ? Helst mørke...

: - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de ferdigkjøpte kjolene ikke passer hvem som helst. Men når selve kjolen koster cirka 200 kroner tilsendt i posten, og min venninne skredderen var hjemme på besøk - da ble det veldig ble likevel!

Hvis dere vil gjøre det billig så sjekk www.silk4you.com, eller søk etter "cheongsam" på www.ebay.com.

"

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at på butikkene til Glitter har de noe som ligner veldig på kinesiske pinner til å ha i håret. Kortere og finere enn spisepinner. Du vil jo helst unngå å stikke noe i løpet av kvelden...

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker Nitha for tips :D

Jeg har sett på de sidene som er nevnt i tråden her og det er utrolig masse fint :stortsmil:

Skal sjekke dem nøye og se an priser på frakt og toll. Jeg sier bare : WOW!

Så forresten noen lyse spisepinner i en Meny butikk i forigårs, men det stod "Bali kitchen" på dem :ler:

Så må nok pusse det ned i såfall.....

Og det med at onde tunger påstår denne type kjole er ut,- SO WHAT!?!?!?

Disse kjolene kommer alltid til å ha en høy stjerne hos meg i alle fall :D

Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også kjøpt slike kjoler på Shanri-La, som ligger nederst ved Karl Johan, i den tverrgata som er midt mot Oslo S.

Og hvis du går langs Torggata, dvs forbi Rockefeller mot Grunerløkka, ligger det et par butikker der som også selger sånne kjoler.

Aner ikke noe om kvaliteten...

Liker sånne kjoler veldig godt. Og H&M har kinesisk vår i år, og har masse søte kinajakker, bluser og andre fine ting!!!

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev var ment som en oppfordring til Milla om å hjelpe dere, ikke som noen kritikk av dere andre.

:o

Gikk nedover Hegdehaugsveien i går og så faktisk ikke den butikken i det hele tatt, jeg. Det er jo dukket opp mye nytt der i det siste, så den er kanskje byttet ut?

Gikk og skravla med to venninner så jeg var vel ikke heeelt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Glemte å si at på butikkene til Glitter har de noe som ligner veldig på kinesiske pinner til å ha i håret. Kortere og finere enn spisepinner. Du vil jo helst unngå å stikke noe i løpet av kvelden...

Nitha

Vil ikke anbefale det nei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av oss er jo små og nette også da. Selv er jeg dessverre svært nordisk. Høy og klumpete med kraftig benbyggning.

Jeg synes disse kjolene er utrolig fine, men ikke hvem som helst kan gå med dem. Selv ville jeg ikke drømme om det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Transegutt

Etter som jeg er mann så er jeg ikke "liten" som asiatiske kvinner. Men jeg liker deres kjoler. Har vert på mange butikker i Norge som har slike klær , menfor meg og mange av mine "søstre" er vi nok litt for store.

I 2000 var jeg i Thailand, og da fikk jeg sydd meg noen kjoler. Det var billlig og passet meg utmerket. Har forsatt 2 som jeg ikke har brukt. Fordelene med desse er at ingen ser om kjole er ny eller ikke.Neste år tar jeg en tur til og kjøper meg klær for 2-3 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Panda på Olav Ryes Plass har slike kjoler. Jeg var tilfeldigvis innom der i går og de hadde i flere farger (Jeg sjekket ikke prisen). Hvis den ikke sitter 100% etter kan man jo få den justert litt hos en sydame.

Selv har jeg en slik kjole som er kjøpt i Kina. Den er super-lekker, og jeg føler meg veldig feminin med den på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Transegutt

Hei. Beklager jeg kan ikke huske hvilke butikker som ført slike kjoler. Når jeg er i Oslo vandrer jeg rundt og er innom mange butikker. Har ikke vert på en skikkelig handlerunde i Oslo siden sommeren 2001.Blir ikke i år heller, skal til Thailand igjen, og får sikkert sydd noen kjoler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Nitha for tips :D

Jeg har sett på de sidene som er nevnt i tråden her og det er utrolig masse fint :stortsmil:

Skal sjekke dem nøye og se an priser på frakt og toll. Jeg sier bare : WOW!

Hos mr. Wang betalte jeg bare 10 USD i frakt. Pakka kom rett i postkassa - og tollvesenet har jeg ikke hørt et pipp fra. :hoho:

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Kler egentlig grove nordiske kvinner disse kjolene da???

For å kunne bruke en Cheongsam bør du ikke vært for kraftig. Å være høy gjør ikke noe, det er bredden det kommer an på.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...