Gå til innhold

Asiatisk kjole

lillen

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Oslo i neste uke, og lurer på om det er noen som kan fortelle meg hvor de selger disse kjolene!?

Det er litt vanskelig å forklare, men de fleste her skjønner sikkert hva det er snakk om... Knekort kjole med silkeaktig stoff, tettsittende, kanskje asiatisk mønster, og skrå knepping fra hals og nedover mot armhulen!

Kan noen være så snill å hjelpe meg; jeg har alltid ønsket meg en sånn en! Og det må da vel være noen butikker i hovedstaden som har de!?

Lillen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg vet hva slags kjle du mener. Jeg kunne tenke meg en lang en, med litt høye splitter i sidene. Men jeg vet heller ikke hvor jeg kan få kjøpt slikt. Venter spent på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er en butikk i Hegdehaugsveien (håper den er der ennå) som jeg tror er rette stedet å lete. Tror butikken heter Panda. Den ligger på venstre side hvis du går nedover (mot sentrum) fra lyskrysset i Josefines gate. Butikken er ikke stor. Jeg har i hvert fall sett slik kjole i vinduet der, men det er noen år siden.

Jeg synes også at slike kjoler er stilige!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gjorde et raskt søk i Telefonkatalogen på Panda. Da fikk jeg ikke treff for Hegdehaugsveien, men det er en Panda kinabutikken på Olaf Ryes plass 6 (inngang Markveien) på Grünerløkka. Den sto forsåvidt under gaveartikler, men såvidt jeg husker fra utstillingsvinduet den gangen hadde de fløyelstrukne ekser osv. Ergo, det ermulig at butikken har flyttet!

Hilsen Lille meg (igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig takk!

Får vel komme meg en tur på grunerløkka da; har aldri vært der før!

Flere butikker, anyone?

Det måå da være flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kjole vil jeg ha og!!! :D

Det er sannsynlig en Cheongsam. De er utrolig flotte!

http://store6.yimg.com/I/ctailor_1725_440316

http://store6.yimg.com/I/ctailor_1725_2294001

http://store6.yimg.com/I/ctailor_1725_5908084

Er de ikke herlige ?

Sjekk for øvrig ut siden : http://www.chinese-tailor.com/

Har sittet der og drømt meg bort et par ganger ja :)

Men nå skal jeg slutte å surre,- til saken :

Jeg har bodd på Grûnerløkka noen år og har vært i Panda butikken flere ganger. Den har vært der en del år, men jeg tror fortsatt Panda butikken i Hegdehaugsveien er ennå også. Det skal være litt forskjell på sortimentet, evt at det er flere klesplagg / kjoler i den i Hegdehaugsveien. Det er bare å gå å se etter i alle fall : - )

Enjoy :D

Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har 4 Cheongsam kjoler og vil gjerne komme med noen tips om tilbehør.

Du skal aldri ha ett halsbånd utenpå kjolen, det ødelegger snittet.

Skoene skal helst ha "dukkefasong" men sorte Mary Janes eller lignende er også pent, unngå pumps.

En silkerose eller pinner i håret er perfekt tilbehør.

En Cheongsam kjole smyger seg inntil kroppen og er tilpasset små asiatiske kvinner, er du overvektig vil en slik kjole gjøre deg 4 ganger større og fremheve alle valker.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emh. Prøvde å forklare, men det ble litt langt og sært. Sender deg beskrivelsene på pm  :D  

Diva  :briller:

Orker du å sende en forklaring til meg og? Er ikke så kjent i Oslo u see :wink: Kjolene er nydelige!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Milla :D , tipset om smykke var vel ganske selvsagt, i hvertfall for meg (jeg kunne aldri ha funnet på å dratt et smykke utenpå en slik kjole...)

Har lurt litt på hva slags sko som passer til, ja! Og det med vekt blir ikke noe problem; jeg har lyst på kjolen for å fremheve slankheten min (ikke ment å være hæslig her; er stolt av kroppen min, bortsett fra et par kilo til, jeg gjerne kunne ha tenkt meg å hatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla ? Vet du hvor man kan få tak i sorte spisepinner ? Jeg synes de er finest og vil ha noen ordentlige. Ikke plastskvip....

Jeg skal til Oslo til helgen og er der ofte, så gjerne en butikk der, eller en nettside....

Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke Milla noe forslag til hvor man får kjøpt slike kjoler da? Og hun bor jo i Homansbyen også, hvor Hegdehaugsveien hører til.

Bor jo der selv, da, og vet akkurat hvilken butikk dere mener, skal sjekke neste gang jeg går forbi (kanskje senere i dag) hva den heter og om den fremdeles ligger der, jeg :D

Kanskje jeg skal få meg en slik kjole også, de er virkelig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Har ikke Milla noe forslag til hvor man får kjøpt slike kjoler da? Og hun bor jo i Homansbyen også, hvor Hegdehaugsveien hører til.

Mine Cheongsam kjoler er spesialsydd med silke innkjøpt i Kina, de er ikke kjøpt ferdige i en butikk.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det bare meg, eller er det litt "ut" med slike kjoler? Syns det var fint for et par år siden, men ble litt lei da.... men det er jo uansett smak og behag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Er det bare meg, eller er det litt "ut" med slike kjoler? Syns det var fint for et par år siden, men ble litt lei da....  men det er jo uansett smak og behag..

Slike kjoler er egentlig tidløs, og "China-chic" er forsatt svært in i motemiljøet. Les boken til Vivienne Tam så skjønner du hva jeg mener.

Når jeg bruker en av kjolene mine kommer det mange spm. fra fremmede om hvor de kan få tak i maken, så at de er ut er bare tull. Men man må vite å bære en slik kjole og rett tilbehør er viktig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...