Gjest Leya Skrevet 4. februar 2007 #21 Skrevet 4. februar 2007 38 er ikke feber. Temperaturen må være over 38,5 for å være feber. Så over til TS: Så lenge barnet ditt har nedsatt allmenntilsand, vil jeg ikke anbefalle å sende han i barnehagen. ← det der er fryktelig merkelig. Siden min daglige temp. ligger på 36,5 så har jeg faktisk ganske høy temp når jeg har 38. Men det gjelds vel ikke? Blir fryktelig provosert av at man skal ha en grense på hva som er feber og ikke. (det er ikke Baby-e jeg er ute etter å "ta" her altså!)
Helen Skrevet 4. februar 2007 #22 Skrevet 4. februar 2007 Sønnen min hadde veldig ofte feber da han var mindre. Det startet gjerne med 38 grader på kvelden, morran etter var han feberfri men så kom feberen skikkelig utover ettermiddagen/kvelden. Så har han 38 grader på kvelden nå så er det likegreit å holde han hjemme for da vet jeg at feberen kommer dagen etter. Det er heller ikke bestandig vi kan se på allmenntilstanden om han er syk eller ikke for da han f.eks. fikk RS-viruset hadde han nesten 41 i feber, mens allmenntilsanden han var helt fin. Legene hadde aldri borti en unge med så høy feber som var så aktiv pluss at han var dehydrert (han var 8 mnd).
Karmøy Skrevet 4. februar 2007 #24 Skrevet 4. februar 2007 Hva er å være afebril? ← Febril - ha feber, afebril- ikke ha feber........mener jeg å huske.
Lille Grete Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #25 Skrevet 4. februar 2007 Hva er å være afebril? ← Regner med det betyr det motsatte av å ha feber. Takker for mange svar. Tror jeg ser hvordan det er i morgen jeg. Har han mer enn 38, holder jeg ham hjemme. Hvis jeg ber om det, holder de ham inne i barnehagen, så om formen hans er god, så blir det barnehagedag.
monja Skrevet 4. februar 2007 #26 Skrevet 4. februar 2007 Jeg ville og sett det an i morgen. Det er ikke sikkert det utvikler seg til noe mer selv om han har feber i kveld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå