Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noe som surrer oppi hodet mitt noe fryktelig for tiden som jeg håper jeg kan få noen innspill på her.

Saken er den at jeg og søstra mi fikk som en "gledelig" overraskelse en søster som dukket opp av det blå for noen år siden, da hun var 25 år, og altså noen år eldre enn meg og min ekte søster. Min far som er synderen har aldri visst om henne, og ingen i familien har noe som helst med denne halvsøstra vår å gjøre.

Vår farmor som begynner å bli en gammel dame har et stort hus som hun bor alene i og er egentlig lite interessert i å diskutere arv og slikt. I og med at vår far er eneste arving til dette vil han øke sin formue betraktelig ved hennes død.

Så, er det noen som har formening om hvordan vi burde gjøre dette? Burde vi overtalt farmor til å overføre huset sitt på meg og min ekte søster slik at pappa har minst mulig formue som skal fordeles den dagen han går bort?

Vi er som dere kanskje forstår lite interessert i å dele noe som helst med denne ukjente søstra vår...

Det kan vel nevnes i samme sak at vår far og mor ikke er gift, men godt samboende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

[Jeg synes du kan starte med å skamme deg. Søsteren din som du ønsker å gjøre arveløs har like mye rett på arven som deg og din andre søster. Jeg fatter ikke at et menneske kan være så egoistisk og slemt at det ønsker å gjøre en av sine søsken arveløse.

Skrevet

Jeg gikk rett på limpinnen... Du er et forumtroll, og casen er oppdiktet

Skrevet
Jeg gikk rett på limpinnen... Du er et forumtroll, og casen er oppdiktet

Ikke nødvendigvis.

Mange som er i omtrent samme situasjon. Faktisk både jeg og mannen min, i hver vår familie. Og med hvert vårt utgangspunkt.

Skrevet

Huff... Det er mange slags grunner til at folk får halvsøstre og halvbrødre. Og i noen tilfeller er det en mann som har vært ute og viftet i hytt og pine med snotten sin. Men det skal ikke ramme barna. De er uskyldige, og de har alle rett til arven. Jeg synes det er forferdelig at man legger søsken for hat og forsøker på gjøre livet vanskeligst mulig for dem. Prøv nå heller å bli kjent med din bror/søster, og ta valg du kan leve med. Å prøve å frarøve noen en arv de har krav på er en ufattelig stygg ting å gjøre.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg ville ikke gjort noe med det. Arv er ikke mine opptjente penger. Arv er noe jeg mottar fordi jeg er en arving. Blir det mye eller lite? Kommer ann på hvem jeg arver det, men uansett ville ikke jeg gjort meg liten for å få mer... Det sies at det er kun etter en har vært igjennom et arveoppgjør en kjenner sin familie - ny eller gammel... ;)

Skrevet

Dersom du synes jeg skal starte med å skamme meg så er du jo selvfølgelig i din fulle rett til dette. Selv om min far har vært på en fest og vært så uheldig at dama er blitt gravid så er det ikke jeg og søstra mi som skal straffes for dette.

Min halvsøster kom og forangte dna av min far samt en hel drøss av andre menn fordi mora ikke ante hvem som var faren. I tillegg et det første hun begynner å spørre om er penger med en gang hans farskap er konstatert. Det gjør ikke at man har lyst til noe videre forhold. Jeg har det mer enn godt nok med min ene søster og ønsker ingen flere familiemedlemmer.

Jeg må ærlig innrømme at jeg føler meg langt fra slem som vil begrense hennes del av arven som jeg føler hun har absolutt ingen som helst rett på. Dette er meningen til resten av familien også. Det er snakk om store verdier som en ukjent som ikke har bidratt noe med ikke skal ha kloa i.

Gjest Mayamor
Skrevet
Det er snakk om store verdier som en ukjent som ikke har bidratt noe med ikke skal ha kloa i.

Men er ikke det de som dør som har bidratt til det da? :klø:

Skrevet
Men er ikke det de som dør som har bidratt til det da? :klø:

Ikke når man har familiebedrift

Skrevet
Jeg må ærlig innrømme at jeg føler meg langt fra slem som vil begrense hennes del av arven som jeg føler hun har absolutt ingen som helst rett på. Dette er meningen til resten av familien også. Det er snakk om store verdier som en ukjent som ikke har bidratt noe med ikke skal ha kloa i.

Hun er til fordi faren din var ute å viftet med snoppen. ;)

Du har vel heller ikke bidratt stort til at formuen har blitt så betydelig ?

Og hva du føler at hun har rett på teller egentlig ikke.

Jeg og tror at dette er trolling.... :sjenert:

Skrevet
Du nevnte bare et stort hus du... ;)

Ikke så greit å få med alle detaljer ;)

Nei, vet egnetlig ikke hva jeg ønsker å få tilbakemelding på. Dette er vel advokatmat.

Gjest Mayamor
Skrevet

Men det kan være greit å vite hvordan det blir med arv, så jeg ser ikke noe galt i å diskutere arv generelt. Med alle våre familesammensettninger er det ikke rart arv er et hett tema. ;)

Skrevet
Hun er til fordi faren din var ute å viftet med snoppen. ;)

Du har vel heller ikke bidratt stort til at formuen har blitt så betydelig ?

Og hva du føler at hun har rett på teller egentlig ikke.

Jeg og tror at dette er trolling.... :sjenert:

Hehe, det er en del uvitende mennesker ute i verden skjønner jeg som lever i en fantasiverden om at alle er snille og ønsker det beste for alle. Dersom du tror jeg er en "trolling" (?) så bør du kanskje løfte litt på snuten og se hva som skjer rundt om i verden.

Skrevet
Selv om min far har vært på en fest og vært så uheldig at dama er blitt gravid så er det ikke jeg og søstra mi som skal straffes for dette.

Men det er jo heller ikke din halvsøster sin skyld at din far har vært "ute på tur"...

Hvorfor straffe henne og frata henne noe hun har krav på?

Kanskje dere burde prøve å bli kjent med henne i stedet, så du ikke føler at arven går til en fremmed

Skrevet
Hehe, det er en del uvitende mennesker ute i verden skjønner jeg som lever i en fantasiverden om at alle er snille og ønsker det beste for alle. Dersom du tror jeg er en "trolling" (?) så bør du kanskje løfte litt på snuten og se hva som skjer rundt om i verden.

Tuller du nå ? :ler:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du kan jo begynne å stille deg selv spørsmålet, hvordan du selv ville reagert om det var du som var den ukjente søsteren?

Hun har ikke gjort noe gale, så hvorfor skal dere straffe henne? Og hvorfor mener du at du og din søstere blir straffet med dette? Er det fordi dere må dele en arv, som ingen av dere har rett på før deres far er død? Det er ikke rart det er krig i verden, når det finnes slike mennesker som deg.

kanskje du bør tenke litt på hvordan hun har det oppe i det hele, uten å ha dollartegn i øynene mens du tenker. Er virkelig penger så viktig for deg, at du ikke klarer å se din søster i dette?

Skrevet

Å i det hele tatt snakke om arv i mens en person lever og påstå at det er sine penger er idiotisk.

Så lenge folk lever er det deres penger, uansett hva du vil eller ikke.

Men herregud så mange griske arvinger det finnes. En venninne ville nekte foreldrene å selge huset de hadde, for det var hennes arv :overrasket:

Selv håper jeg at alle bruker pengene sine mens de lever i stedet for å sylte dem ned som arv til griske barn en gang i fremtiden.

Skrevet
Å i det hele tatt snakke om arv i mens en person lever og påstå at det er sine penger er idiotisk.

Så lenge folk lever er det deres penger, uansett hva du vil eller ikke.

Men herregud så mange griske arvinger det finnes. En venninne ville nekte foreldrene å selge huset de hadde, for det var hennes arv  :overrasket: 

Selv håper jeg at alle bruker pengene sine mens de lever i stedet for å sylte dem ned som arv til griske barn en gang i fremtiden.

Amen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...