Gå til innhold

Er dere ofte syk? Lite syk?

Fremhevede innlegg

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg er sjuk etpar ganger i året, på grunn av astma så blir jeg skikkelig dårlig av bare en forkjølelse... Heldigvis så er det ikke så altfor ofte!

Videoannonse
Annonse
Gjest Miss Guided
Skrevet

Jeg er sjelden syk og gjør egentlig ingenting for å holde meg frisk, kan ikke si at jeg har arvet gode gener heller for det er mye sykdom i nærmeste familie.

I fjor på denne tiden hadde jeg derimot en syk periode, avløst av flere syke perioder og dette varte i ca. 2 mnd. Da var jeg lei. Årsaken til at jeg ble forkjølet og atter forkjølet og influensa osv var nok at den perioden var veldig hektisk for meg, og stress gjorde nok at immunforsvaret mitt tok seg en pause.

Etter sykdomsperioden i fjor har jeg ikke hatt antydning til sykdom, sliter litt med ryggen men anser ikke det som å være syk men mer som et "vondte" jeg må lære meg å leve med.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg er veldig sjelden syk. Har vært sånn fra jeg var liten. Veldig sjelden forkjøla eller hatt influensa. Bortsett fra en periode på et par år etter at jeg hadde kyssesyken på videregående.

Virker som det har litt med gener å gjøre. Har en venninne som får alt av virus, og hun er ikke spesielt usunn. Har så en annen venninne som er konstant forkjøla, og hun lever usunt.

Selv er jeg opptatt av hva jeg spiser. Spiser mye frukt og grønnsaker, og spiser fisk ca. annen hver dag (spiser ikke kjøtt). Trener jevnlig. Passer også på å sove nok. Røyker heller ikke og drikker minimalt med alkohol. Har egentlig ikke vært så bevisst, har bare kommet inn i vanen med disse tingene. Om det er derfor jeg er lite syk, vet jeg ikke, men ser ikke bort fra det heller.

Skrevet

Jeg var syk 1-3 ganger i måneden før jeg fjerna mandlene okt '05, og siden det har jeg ikke vært syk før nå. Men til gjengjeld har jeg vært syk i snart 3 uker nå :sur:

Da jeg var syk før var det stort sett hovne mandler og kjertler og feber i alt fra 3-7 dager om gangen.

Skrevet

Det er visst flere viurs ute og går nå i tillegg til influensa og bare forkjølelse. Jeg har vært syk tre ganger på 7 uker, men før det gikk jeg gjennom en pencillinkur og jeg tror det var derfor immunforsvaret ble svekket.

Jeg har vært hos legen og har ingen kjente sykdommer. Men pga. at jeg har vært så mye syk i løpet av kort tid, så føler jeg at jeg ikke er kommet meg enda fordi kanskje både sunt kosthold og trening har vært vanskelig å gjennomføre i sykdomsperiodene.

Jeg er singel så når jeg er syk, vil jeg ikke ha besøk pga smittefaren, og jeg merker at det svekker psyken og at jeg føler meg alene og litt deprimert. Det igjen kan føre til at jeg blir lettere syk igjen?

Jeg spiser hvitløk, og tar vitamintilskudd pluss spiser mye fisk men med den magesyken jeg har hatt to ganger nå har jeg ikke klart å spise stort.

Ellers er jeg sjelden syk. En forkjølelse kan komme innom annethvert år, men føler meg ellers fysisk frisk.

Skrevet

Jeg er egentlig ganske sjelden syk.

De gangene jeg er syk er det som regel omgangssyke (varer i 1-2 dager).

Jeg får så og si aldri feber, eller influensa/bronkitt/halsbetennelse *bank i bordet*. Men det har hendt, for tre år siden var jeg sykemeldt i to uker pga. lungebetennelse.

Gjest Silmarill
Skrevet

Jeg er sjeldent syk, men jeg er SYK nå :syk:

Merket det i går morges at noe var på gang, dro på jobb, dro hjem igjen og ble værre!

Så nå har jeg feber, forkjølet, tett i hue (tettere ;) ) vondt i leddene og alt som er dumt! Har vært hjemme fra jobb i dag og blir hjemme i morgen! Dét er lenge siden!

Har sovet masse :sove: Føler meg litt piggere nå men...

Jeg har sikkert fått influensa :cry:

Skrevet

Jeg er veldig sjelden syk. Pleier ha ca. en forkjølelse i året (og den er både kraftig og langvarig), men det teller jeg egentlig ikke som "syk". Tross alt blir jeg ikke sengeliggende av den. Dessuten har jeg en del "vondter" i musklene, men det er sånt som har vært der siden jeg var barn og som kommer av at jeg spenner meg, så det regner jeg mer som en tilstand :ler: .

Skrevet

Pleier få meg ei kraftig forkjølelse/influensakule når det herjer som verst (men er aldri hjemme mer enn et par-tre dager, går på jobb når trykket i hodet er borte og jeg igjen er istand til å løfte hodet), men utover det er det sjelden.

Skrevet

Jeg er sjelden syk, men får som regel en runde med astmatisk bronkitt om høsten eller vinteren. Som regel er jeg ikke så dårlig at jeg må være hjemme fra jobben. I år har jeg sluppet så langt. Ellers feiler det meg nesten aldri noe, bortsett fra når ungene får omgangssyke - da får ofte jeg det også. Skjer vel en gang i året det òg.

Jeg gjør ikke noe spesielt for å holde meg frisk. Har vel gode gener, antar jeg.

Gjest Marie81
Skrevet

Sjelden jeg er syk, bare bittelitt pjusk av og til (hodepine, litt slapp, litt vondt i halsen).

Aldri influensa, omgangssyke etc (bank i bordet !). :)

Spiser sunt, trener jevnlig, røyker ikke og drikker sjelden alkohol. Tar ikke noe kosttilskudd eller noe.

Jobbet med barn før - da fikk jeg alt mulig rart, var konstant forkjøla og bihulebetennelse med jevne mellomrom...

Gjest StoreSky
Skrevet

Så bra at mange svarte! Både "friske" og de som lettere blir syk!

Kan vel igrunn bare konkludere med at det er ørten årsaker og grunner til at noen blir lettere syk enn andre. Kan jeg levere hovedfagsoppgaven nå??? hahaha! ;)

Merker selv at stress forverrer det hele, dessuten jobber jeg i barnehage -småbarn..

Og til dere som drar på jobb selv om dere er syke (snørr, hoste) HA! Det er dere som smitter oss andre! ;)

Skrevet

Jeg var lite syk da jeg var liten, men da jeg var 19-20 fikk jeg kyssesyken og har vært veldig mye syk etterpå. Immunforsvaret mitt ble plutselig kjempedårlig. Fikk fjernet mandlene for ett og et halvt år siden, og det tok vekk de konstante halsbetennelsene. Men var en del syk i fjor også, hade bl.a. lungebetennelse som gjorde at jeg var syk i to måneder.

Nå har jeg begynt å trene ordentlig, og det virker som det hjelper veldig mye. Jeg hadde bare to skikkelige forkjølelser i høst, det er veldig lite i forhold til hvordan det har vært før.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vil også legge til at jeg vasker hendene ganske ofte. Vet ikke om det har noe å si, men har en venninne som mener at hun ble mindre syk etter at hun ble mer bevisst på håndvask.

Skrevet
Var syk (forkjølet) i desmber, men kunne gå på jobb. Syk for ca to uker siden, egenmelding i 3 dager (feber, hoste, snørr, etc) Og nå er jeg syk IGJEN! grrrrrr... (40 i feber, halsbetennelse, bronkitt, etc)

Er det jeg som liksom får sykdommene til alle dere om "ALDRI" er syk..???

Så, hvor ofte er dere syk (definert som må være hjemme fra jobb/skole)??

Dere som sjeldent/aldri er syk, gjør det noe for å forebygge? Har dere allitd vært lite syk?

For øvrig spiser jeg sunt, mye grønnsaker, er ute hver dag, spiser kosttilskudd, trener, vasker hendene ofte, spesielt på jobb.

Nei, jeg er alltid skulkesyk jeg.

Skrevet

Jeg er nesten aldri syk.. mens andre rundt meg er forkjølet annenhver uke og har omgangssyke flere ganger i halvåret. Skjønner ikke sammenhengen. Ser ingen store forskjeller mellom hvordan vi lever eller hva vi spiser om vi trener eller ikke..

Jeg er bare sjeleglad for at jeg har et sterkt immunforsvar.

Skrevet

jeg er aldri ordentlig syk, slik at jeg blir hjemme. jeg blir kun forkjøla-vond hals, hoste, snørrete, tett i nesa osv. det kanskje en gang eller to i året. men aldri så ille at jeg må være hjemme.

sist gang jeg hadde influensa er ca 4 år siden :overrasket:

gjør heller ingenting for å forebygge, er vell bare heldig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...