Gjest StoreSky Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Var syk (forkjølet) i desmber, men kunne gå på jobb. Syk for ca to uker siden, egenmelding i 3 dager (feber, hoste, snørr, etc) Og nå er jeg syk IGJEN! grrrrrr... (40 i feber, halsbetennelse, bronkitt, etc) Er det jeg som liksom får sykdommene til alle dere om "ALDRI" er syk..??? Så, hvor ofte er dere syk (definert som må være hjemme fra jobb/skole)?? Dere som sjeldent/aldri er syk, gjør det noe for å forebygge? Har dere allitd vært lite syk? For øvrig spiser jeg sunt, mye grønnsaker, er ute hver dag, spiser kosttilskudd, trener, vasker hendene ofte, spesielt på jobb.
Lilith Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Jeg er vanligvis lite syk, men var ordentlig forkjølet i julen og fikk influensa nå i januar. Veldig merkelig! Men det er jo noen ordentlig kjipe virus ute og går for tiden, da, så det er kanskje ikke så rart at ekstra mange er tufs om dagen?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Jeg er nesten aldri syk. For tiden er jeg lite utsatt for smitte også, da; jobber hjemmefra og omgåes ikke så mange folk. Men jeg smittes heller nesten aldri av ting samboern min pådrar seg. Forebygger litt ved å ta kosttilskudd (vitaminer og omega 3) og å spise sunt. Ble litt oftere syk da jeg var student, men da levde jeg også litt "hardere" med festing, stress og røyking.
Arkana Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Jeg er veldig frisk til å være så syk. Jeg har to kroniske sykdommer, men bortsett fra barneskolen (da den første sykdommen ble oppdaget) har jeg omtrent aldri hatt fraværsdager, hverken på skole/universitet eller jobb. Jeg får en liten årlig forkjølelse (begynnelsen av desember stort sett, men i fjor hadde jeg ingenting faktisk, men jeg hadde vel gjort opp for det i oktober da den andre sykdommen min ble oppdaget og jeg ble innlagt og så syk at jeg stod i fare for å dø), men ingenting som gjør at jeg trenger å være hjemme. Jeg var mye plaget med migrene før, men det fikk jeg alltid på kveldstid så jeg trengte aldri være borte fra jobb eller forelesninger. Jeg har ellers hatt influensa én gang i hele mitt liv (det er 17 år siden) og så har jeg hatt et par lungebetennelser. Jeg gjør vel forsåvidt ingenting spesielt for å holde meg frisk. Jeg kommer fra en veldig frisk familie, ingen i min nærmeste familie er syk og de får svært sjelden forkjølelser o.l. Jeg trener aldri, men prøver å spise relativt sunt og variert. Tar tran hver dag fordi jeg ikke er spesielt glad i fisk, men ellers ingenting annet. Men selv om jeg er svært lite plaget av sykdommene mine ville jeg vel i bunn og grunn heller hatt årlig influensa og et par forkjølelser og halsbetennelser enn en kronisk sykdom.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har et par kroniske sykdommer og er ufør, men jeg er aldri syk! Har ikke vært forkjølet på 20 år, har aldri hatt influensa eller omgangssyke. Har hatt et par ørebetennelser og streptokokker i halsen, men det er med mange års mellomrom. Jeg har et overaktivt immunforsvar, det er kanskje det som er grunnen? Ellers drikker jeg te laget av nypeekstrakt hver eneste dag i vinterhalvåret. Det har jeg lært av min venninne, som har lært det av sin mor, og de er heller aldri syke. :-)
Gjest StockDama Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 har ikke vært syk på flere år faktisk, ikke at jeg tar no vitaminer eller spiser no sunt...ikke trimmer jeg heller. typen min derimot blir syk i hytt og pine, men jeg blir ikke smitta.
Navnløs Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 I følge leger er det et under at jeg ikke er mer syk enn jeg er. Jeg har vondt i skuldre og nakke og slikt, men forkjølelse og andre virus får jeg sjelden. Har ikke vært syk siden... husker ikke. Hadde en forkjølelse en eller annen gang i høst tror jeg. Det eneste jeg blir slått ut av er omgangssyke, men det har jeg ikke hatt siden 2005. Blir gjerne liggende i flere dager, mens andre er syke et døgn. Så, tja.. Jeg tenker at det er urettferdig at jeg er psykisk syk og gæren hver dag, mens andre "bare" kan ha en forkjølelse i ny og ne... Så da veier det kanskje opp litt da?
~Mrs.Valentine~ Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Jeg er sjelden syk, selv om jeg ar en jobb hvor jeg er veldig tett innpå syke mennesker. Prøver å forebygge ved å ha en sunn og helsefremmende livsstil; for eksempel trene regelmessig, spise sunt og ta tilskudd(bla. hvitløk, blåbær) Jeg har hatt kun 1 eller 2 dager borte pga. sykdom etter at jeg begynte i min jobb en stund før sommeren i fjor( ca. 9 mnd).
Parfumfreek Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har ikke vært syk på flere år. Er mye utsatt for smitte, men det virker nesten som jeg er herdet. Men jeg har da hatt perioder hvor jeg har fått "alt" også, gjerne hvis jeg har hatt for mye andre påkjenninger
Philippa Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er heldigvis veldig sjelden syk. Hvis jeg skal holde meg hjemme en dag er det pga feber, influensa, omgangssyke og lignende.
Gjest Vidvandre Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er også syk hele tiden, ca 6-7 ordentlige ganger siden i sommer. Gikk til lege i juleferien og ble henvist til øre/hals avdeling på sykehuset for å skjekke om det er polypper eller noe som gjør meg syk, men har ikke hørt noe fra de ennå.
tuji Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Etter at jeg fikk barn har jeg vært mye syk. Har omgangssyken flere ganger i året, og er forkjølet rett som det er. I vinter hadde jeg i tillegg kyssesyken, og var sengeliggende i to-tre uker. Før var jeg nesten aldri syk, men siden jeg røykte, varte forkjølelsene lenger når de først kom. Influensa har jeg aldri hatt.
Lily Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er sjeldent syk, og sånn har jeg alltid vært. Hva det kommer av vet jeg ikke helt, men hjemme hos oss da jeg var barn var det aldri snakk om å være hjemme fra skolen pga litt feber. Vi skulle være skikkelig syke før vi fikk "fridag". Kanskje dette har herdet meg? Iallefall, jeg blir småforkjøla rett som det er, men sist jeg var syk (høy feber, halsbetennelse og hele pakka) var for ca et år siden.
Gjest Deception Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er sjelden syk, men i en stressperiode i begynnelsen av fjoråret fikk jeg "alt" av forkjølelser og dritt. Nå kan jeg plages litt av spenningshodepine, men ikke noe som ikke en Ibumetin kan ta knekken på. Ellers husker jeg ikke sist jeg var forkjølet eller noe.
Gjest lolle Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er så og si aldri syk.Om jeg er forkjølet drar jeg fremdeles på skole og jobb,det hindrer meg ikke.Syns det er veldig mange som sykmelder seg for ingenting omtrent...
Daria Skrevet 1. februar 2007 #16 Skrevet 1. februar 2007 (endret) Er så å si aldri syk, kan gå år mellom hver fraværsdag. Gjør absolutt ingenting for å forebygge, har bare godt imunnforsvar. Endret 1. februar 2007 av Daria
Sølvpilen Skrevet 1. februar 2007 #17 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er heldig og er svært lite syk. I mars har jeg vært 9 år på arbeidsplassen min, og jeg har bare vært borte 1 dag, pga sykdom. Jeg har av og til måtte gå hjem en time eller to tidligere fra jobb, for jeg har vært dårlig, men det er ikke ofte. Jeg går på naturmedisin, for å forebygge mot sykdommer, og synes at det hjelper veldig på meg Begynte på dette i høst, og har ikke vært forkjølet eller noe etter det. Håper at det fortsetter sånn.
Nilde Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 Har ikke vært syk de siste tre årene, men plutselig har jeg vært syk 2 ganger den siste månede. Snørr og gørr
Gjest Advena Skrevet 1. februar 2007 #19 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er sjeldent syk, men blir jeg først syk, så er det f. eks kyssesyken, en kraftig forkjølelse eller skikkelig halsbetennelse.
Annikken Skrevet 1. februar 2007 #20 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er aldri syk med mindre jeg får et kraftig virus (kyssesyken eller lignende). Når jeg blir "forkjøla" nyser jeg bare mye og blir litt tett i nesa. Jeg har alltid hatt "stålhelse", men når jeg er sjuk er jeg VELDIG sjuk da Hun jeg bor sammen med er sjuk stadig vekk. Jeg bruker mobbe henne og si at det er fordi hun kommer fra en legefamilie, fordi legebarn oftere er sjukere ("veikere", lol) enn andre. Hun tar vitaminer, trankapsler og alt, mens jeg gjør ikke noen av delene. Ingen av oss røyker eller snuser. Nå må det nevnes at hun ofte omgås sine tantebarn, og får med seg mye rart av dem. Jeg omgås ingen unger, og jeg tror risikoen for å få diverse saker øker betraktelig når man omgås barn. (Men en annen ting er jo at hun smitter aldri MEG. Så jeg velger å "skylde" på gode gener. Mormora mi er av samme typen, sjeldent hun blir "småsjuk".)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå