Gå til innhold

gjøvikområdet

moka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det oppoverbakker, er det også nedoverbakker...

Nærheten til marka er meget god på Gjøvik, hvis du er friluftsinteressert. Gjøvikensere tar seg selv lite høytidelig og er generelt meget hyggelige. Kan være litt kaldt om vinteren, men tørt innenlandsklima gjør kulda utholdelig. Relativt kort vei til flere byer: Lillehammer, ca 30 min, Hamar 30 min og Oslo 1 t 45 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra sagt prego, er det virkelig så kaldt om vinteren altså? trodde det var mildere der enn her jeg bor. øverst i hallingdal. hmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra sagt  prego, er det virkelig så kaldt om vinteren altså? trodde det var mildere der enn her jeg bor. øverst i hallingdal. hmmmm.....

Jeg bor en halvtime fra Gjøvik, og samboeren min jobber bla i Hallingdal. Og det er ofte så mye som 10 kuldegrader mere her vi bor. Det er kaldt om vinteren, men det er også mye snø, så det blir ikke så kaldt som en skulle tro, ifølge gradestokken. Så er det også veldig mye lokalt vær, så dersom du går på visning ol, så bør du spørre de nærmeste naboene, siden det er vanskelig å si noe om hele regionen. Om sommeren synes jeg det har vært kjempefint, de to somrene vi har bodd her så langt. Også er jeg veldig svak for naturen i området her.

Menneskene kan være litt vanskelige å komme skikkelig innpå, de er alltid hyggelige og hjelpsomme, men de har en tendens til å vurdere nykommere lenge, før de åpner seg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menneskene kan være litt vanskelige å komme skikkelig innpå, de er alltid hyggelige og hjelpsomme, men de har en tendens til å vurdere nykommere lenge, før de åpner seg helt.

Akkurat er den oppfatningen jeg har av menneskene der også. Har bodd 3 år på Gjøvik og har aldri hatt så vanskelig for å bli kjent med noen. Og jeg anser meg selv en person som er enkel å komme i konakt med da. Har i allefall ikke hatt det problemet andre steder hvor jeg har bodd.

Bortsett i fra det så trivdes jeg godt på Gjøvik. Fine friluftsområder, bra kjøpesenter, fint badeland mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Det er iallefall kaldt her akkurat nå... Brrrr...

Ellers liker jeg byen selv om jeg ikke har blitt kjent med så mange annet enn på jobb, men er jo temmelig ny i byen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Gjøvik er en koselig by! :) Det er sant at det er "grå-kaldt" der om vinteren, og det er mange, bratte og glatte bakker - men Lillehammer er hakket verre!

Veldig trivelig å gå rundt der og tusle om sommeren. CC Gjøvik har jo blitt stort og flott! Dessuten er det forholdsvis sentralt, med kort vei til Hamar, Lillehammer - og Oslo.

Men vi har det bra på andre sida, også dah! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...